عاشقی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 حاضری دنیا رو بدی ، فقط یه بار نیگاش کنی

به خاطرش داد بزنی ، به خاطرش دروغ بگی

رو همه چی خط بکشی ، حتی رو برگ زندگی

وقتی کسی تو قلبته ، حاضری دنیا بد باشه 

 فقط اونی که عشقته ، عاشقی رو بلد باشه 

 قید تموم دنیا رو به خاطر اون می زنی

خیلی چیزا رو می شکنی ، تا دل اونو نشکنی

حاضری که بگذری از دوستای امروز و قدیم 

 اما صداشو بشنوی ، شب ، از میون دوتا سیم

حاضری قلب تو باشه ، پیش چشای اون گرو

فقط خدانکرده اون یه وقت بهت نگه برو

حاضری هرچی دوست نداشت ، به خاطرش رها کنی 

 حسابتو حسابی از مردم شهر جدا کنی

حاضری حرف قانونو ، ساده بذاری زیر پات 

 به حرف اون گوش کنی و به حرف قلب با وفات 

 وقتی بشینه به دلت ، از همه دنیا می گذری 

 تولد دوبارته ، اسمشو وقتی می بری

حاضری جونتو بدی ، یه خار توی دساش نره 

 حتی یه ذره گرد و خاک تو معبد چشاش نره

حاضری مسخرت کنن تمام آدمای شهر

 اما نبینی اون باهات کرده واسه یه لحظه قهر 

 حاضری هرجا که بری به خاطرش گریه کنی 

 بگی که محتاجشی و به شونه هاش تکیه کنی

حاضری که به خاطر خواستن اون دیوونه شی

 رو دست مجنون بزنی ، با غصه ها ، همخونه شی

حاضری مردم همشون تو رو با دس نشون بدن

دیوونه های دوره گرد واسه تو دس تکون بدن

حاضری اعتبارتو به خاطرش خراب کنن

کار تو به کسی بدن ، جات اونو انتخاب کنن



كسي آن بالا مرا دوست دارد | رابرت وايز
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

راكي (پل نيومن) خطاب به نورما (پير انگلي):

- مي‌دوني، من خيلي خوش‌شانسم. انگار هميشه يكي اون بالا هست كه منو دوست داره.

- و يكي هم اين پايين.

بانو |داريوش مهرجويي
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

مريم بانو (بيتا فرهي) خطاب به محمود (خسرو شكيبايي):

تو تنها كسي بودي تو زندگيم كه فكر مي‌كردم خيلي به من نزديكي. از اينكه تونستم بهت تكيه بدم، احساس غرور مي‌كردم. ولي تو هم دوام نياوردي، مثل همه. ديگه از اين آدما خسته شدم. بايد بتونم تنهاييم‌رو دربست قبول كنم. باهاش اخت بشم. باهاش انس بگيرم.

اگه مي‌توني منو بگير|استيون اسپيلبرگ
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فرانك آباگنيل (كريستوفر واكن) در يك سخنراني:

- دو موش كوچك توي يك سطل خامه گير افتادند، اولي زود تسليم شد و غرق شد. دومي ول نمي‌كرد. اينقدر تقلا كرد، تا خامه را تبديل به كره كرد و بيرون اومد. آقا، در اين لحظه، من اون موش دوم‌ام.

امید کثافت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

تراژدی پاک است و آرام‌بخش، و اطمینان می‌بخشد... در درام، با وجود این خائنان، بدذاتانِ ستیزه‌جو، بی‌گناهان مظلوم، انتقام‌جویان و بارقه‌های امید، مُردن مثل حادثه‌ای هولناک است. (...) تراژدی آرامش‌بخش است، چون دیگر می‌دانیم هیچ امیدی وجود ندارد، این امید کثافت.


محبوبم كلمنتاين / جان فورد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

وایات: مك، هيچ وقت تا حالا عاشق بودي ؟

مک: نه، من همه ي عمرم كافه چي بودم !



بر باد رفته/مارگارت میچل
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اسکارلت ، من هیچ وقت در زندگی آدمی نبودم که قطعات شکسته ظرفی را با حوصله زیاد جمع کنم و به هم بچسبانم و بعد خودم را فریب بدهم که این ظرف شکسته همان است که اول داشته ام .
آنچه که شکست شکسته و من ترجیح می دهم که در خاطره خود همیشه آن را به همان صورتی که روز اول بود حفظ کنم تااینکه آن تکه ها را به هم بچسبانم و تا وقتی زنده ام آن ظرف شکسته را مقابل چشمم ببینم...!



بی خداحافظ
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

هیچ وقت " بی خداحافظ " کسی را ترک نکن.. نمی دانی.. چه درد بدی است...

 

 پیر شدن در خم کوچه های انتظار....

 



گربه روی شیروانی داغ نوشته تنسی ویلیامز
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

... وقتی بعضی چیزها در خاطراتت و یا در تصوراتت می‌پوسند، قوانین سکوت دیگر کار نمی‌کنند. این درست مثل این است که خانه دارد در آتش می‌سوزد و تو دلت می‌خواهد فراموش کنی که خانه در حال سوختن است. اما نبودن آتش هم تو را نج...ات نمی‌دهد. ســـــــــــــــکوت دربارۀ یک مسئله فقط آن‌را بـــــــــــزرگ‌تر می‌کند، رشـــــــــــد می‌دهد و همه چیز را مـــــــــــی‌پوشاند...!



حکایت من
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

حکایت من ؛ حکایت کسی است که عاشق دریا بود ، اما قایق نداشت …
دلباختۀ سفر بود ؛ همسفر نداشت …
حکایت کسی است که زجر کشید ، اما ضجه نزد …
زخم داشت و ننالید…
گریه کرد ؛ اما اشک نریخت …
حکایت من ؛ حکایت داستان عشقی ست که فرهادش!

عاشق شیرین نیست!!!

 



باید مرد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ساراماگو به خاطر رمان « کوری » نوبل ۹۸ را گرفت. وقتی داشتند با او مصاحبه می کردند گفت من بزرگ ترین چیزها را از مادربزرگم یاد گرفته ام که سواد خواندن و نوشتن نداشت . مادربزرگم می گفت « زندگی چقدر خوب است اما حیف که باید مرد »

فواید انگور
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فواید انگور

فواید انگور
این یافته‌ها حاكیست ترکیب طبیعی موسوم به «رزوراترول» موجود در انگور قرمز نقش زیادی ...

انگور برای مقابله با آلزایمر مفید است

این متخصصان خاطرنشان كردند: ترکیب موجود در انگور قرمز همچنین با علائم بیماری آلزایمر مبارزه کرده و از شدت آن به میزان محسوسی می‌کاهد. این یافته‌ها حاكیست ترکیب طبیعی موسوم به «رزوراترول» موجود در انگور قرمز نقش زیادی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر دارد. این ترکیب همچنین در گوجه و بادام زمینی یافت می‌شود.

 این متخصصان همچنین یادآور شدند که ترکیب «رزوراترول» برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت موثر است و احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.این ترکیب همچنین بدن را از احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی محافظت كرده و علاوه بر پیشگیری از بیماری قلبی برای مبارزه با سرطان‌ها نیز موثر است. رزوراترول از سرطانی شدن سلول‌های بدن پیشگیری می‏‌کند و جلوی انتقال و پخش سلول‌هایی را که سرطانی شده‌‏اند را می‏‌گیرد.



چگونه جاده گوارش را پاكسازی كنیم؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چگونه جاده گوارش را پاكسازی كنیم؟

چگونه جاده
گوارش را پاكسازی كنیم؟
از لحظه‌ای كه نوشیدنی یا خوراكی را وارد دهانتان می‌كنید، آن ماده غذایی مسافت بسیار زیادی را در سیستم گوارش طی می‌كند.

 

صرف‌نظر از مواد مفیدی كه پس از تجزیه توسط روند هضم غذا به رگ‌ها یا بخش‌های دیگر بدن می‌رسد، پیچ و خم تونل مانند روده نقشی اساسی در دفع قسمت‌های زائد موادی دارد كه وارد بدنمان می‌كنیم بنابراین، تا حدود زیادی می‌توان تصور كرد كه ضایعات غذایی مسیر طولانی روده را در هنگام دفع براحتی با انواع سموم و ضایعات به خود آلوده می‌كند.

برای آن كه این ضایعات و سموم به كبد و خون بازنگردد یا سبب ایجاد بیماری‌های گوارشی نشود، می‌توان برخی خوردنی‌ها را در سبد غذایی خانواده جای داد تا افزون بر كاركرد بهتر دستگاه گوارش، از مصائب احتمالی آتی این سموم هم در امان ماند.

یكی از جادوگرانی كه با تقویت باكتری‌های مفید همچون مهندس روغن‌كاری جداره روده، سبب دفع راحت و سریع ضایعات می‌شود، جوانه گندم است.

روزی یك یا دو قاشق غذاخوری سبزینه تازه‌جوانه‌زده گندم را خوب بجوید تا پس از دو یا سه روز اثرات آن را حس كنید.

جوانه گندم با تقویت باكتری‌های مفید، بخصوص برای آنها كه نمی‌خواهند اجابت مزاجشان نه آنقدر روان شود كه به دردسر افتند، نه آنقدر سخت كه از سختی آن شكوه كنند، كولاك می‌كند.

فقط یادتان باشد آن را تنها، نه در سالاد یا همراه با غذا، میل كنید و خوب هم بجوید تا معده ماده‌ای حاضر و آماده و بدون مشكل را روانه سیستم گوارش كند. مشابه این خاصیت را جوانه‌های جو و یونجه نیز تا حدودی دارد.

سبزیجاتی مثل تره‌فرنگی، برگ كلم و بروكلی نیز علاوه بر یاری رساندن به بخش‌ها و سیستم‌های دیگر بدن، نه‌تنها در پاكسازی دستگاه گوارش نقشی مفید دارد، بلكه سرشار از فیبر بوده، با كمك به ساز و كار معده، هضم غذا را روان و راحت می‌كند؛ برای نمونه، برگ كلم خاصیت میكروب‌كش دارد و خون را نیز تصفیه می‌كند.

گاهی می‌توان آب سبزیجات را هم به این منظور نوشید.سبزیجات خام یا بخارپز، اعم از پیاز و پیازچه، سیر و هویج نیز در فرآیند تمیز كردن دستگاه گوارش ایفاگر نقشی سرشار از فایده است.

گیاهان بنشنی چون نخود سبز، ماش و عدس ناراحتی‌های گوارشی را خنثی می‌كند. چای سبز و دانه‌هایی از قبیل كتان خوراكی هم چنین خاصیتی دارد.

از انجیر هر چه بگوییم كم است؛ قدما برای درمان بواسیر از آن بهره می‌بردند، خاصیت قلیایی‌كننده آن در برابر اسیدها آثار چربی مضر حیوانی را پاك می‌كند، اثرات سم‌زدایی آن مثال‌زدنی است، قند موجود در آن انرژی را افزون می‌كند، دانه‌هایش با جذب آب موجود در روده از متورم شدن آن جلوگیری می‌كند و همچنان می‌توان خواص دیگری از آن را ذكر كرد.

همانند انجیر، زیتون هم در نظافت و تمیز كردن دستگاه گوارش بویژه دیواره عروق خونی اثرات قابل ذكری دارد، در روده‌ها از رسوب آهن و در عروق از رسوب چربی‌های خطرناك جلوگیری می‌كند.

در میان مركبات، لیموترش و سیب علاوه بر خواص فراوانشان، از میوه‌های مفید و كارآمد در این زمینه است. آب لیموترش را در لیوانی از آب ولرم بریزید و ناشتا میل كنید تا دستگاه گوارشتان را ضدعفونی كند.

این میوه همچون سربازی ضدویروس و آنتی‌باكتریال، نه‌تنها ایمنی بدنتان را افزایش می‌دهد، بلكه خونتان را هم از مواد سمی پاكسازی می‌كند. اگر تمایلی به خوردن لیمو ندارید، جای آن خاكشیر را در آبی گرم بریزید و بخورید.

شربت خاكشیر كه در فصل گرما رفع عطش می‌كند، در این شیوه مصرف، لعابی سحرآمیز تولید می‌كند كه برای جداره روده همچون روغنی نرم است و آنچه را دفع‌كردنی‌ است، براحتی از این گذرگاه عبور می‌دهد. همین كار را با نوشیدن آب گیاه آلوئه‌ورا می‌توانید انجام دهید.

این گیاه كه بیشتر به عنوان ماسكی برای زیبایی و شادابی پوست شناخته شده، سرشار از ویتامین‌ها و املاح است، علاوه بر نظافت دستگاه گوارش و كمك به حركت‌های روده در انتقال مواد زائد، رافع یبوست بوده، در عین حال سبب بهبود اسهال می‌شود، اختلالات ایمنی را با تحریك گلبول‌های سفید خون برای مبارزه علیه ویروس‌ها كاهش می‌دهد و در سم‌زدایی از بدن و رفع خستگی اثراتی مفید دارد.

یكی دیگر از میوه‌هایی كه می‌توان به همین منظور در سبد غذایی خانواده قرار داد انگور است. از انگور به عنوان تصفیه‌كننده خون و كبد، نظافتچی گوارش، رافع برخی اختلالات عفونی و از بین برنده بعضی انگل‌های موجود در روده یا معده یاد می‌كنند.

اگر معده قوی و كارآمدی دارید، بكوشید هسته آن را هم بجوید، زیرا هسته انگور دربردارنده كلسیم و ویتامین‌های A و E بوده، خوردنش اثراتی مفید بر عملكرد دستگاه گوارش و كاهش ترشحات ناخواسته ادرار دارد.

برعكس، اگر معده ضعیفی دارید، هنگام تناول باید حتی پوست آن را بگیرید كه دیر هضم بودنش مشكل‌ساز نشود. روغن دانه انگور نیز خاصیت‌هایی در ضدیت با یبوست دارد.

نمی‌توان درباره میوه‌های از بین برنده انگل‌ها و عفونت‌های دستگاه گوارش سخن گفت، اما به خواص انار اشاره نكرد. انار همچنین در بهبود امراض كبد كه محل تصفیه سموم بدن است اثرات بسیار دارد.

بكوشید دست‌كم بخشی از میوه‌ها و خوردنی‌های ذكر شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بدنتان در برابر باكتری‌ها، انگل‌ها و عفونت‌های روده و گوارش مقاوم شده، احساس بهتر، شادابی بیشتر و سلامت افزون‌تری داشته باشید.

چرابا رژیم غذایی هم لاغر نمیشویم؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چرابا رژیم غذایی هم لاغر نمیشویم؟

چرابا رژیم
غذایی هم لاغر نمیشویم؟
فرد برای مدتی احساس راحتی می کند اما مدتی نمی گذرد که با افزایش وزن روبه رو می شود بالا رفتن ناگهانی وزن باعث می شود...


امروزه به دلایل مختلف استفاده از غذاهای آماده می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.اگرچه با حذف شدن یکی از مهم ترین و طاقت فرساترین وظایف که آشپزی است، فرد برای مدتی احساس راحتی می کند اما مدتی نمی گذرد که با افزایش وزن روبه رو می شود بالا رفتن ناگهانی وزن باعث می شود فرد شبانه تصمیم  گیرد شیوه زندگی خود را تغییر دهد و به سالم خوردن رو بیاورد. اما پس از گذشت مدتی متوجه می شود که وزن او پایین نمی آید.چرا؟ برای پی بردن به جواب این سوال مروری می کنیم به این مطلب که در سایت «Prevention» آمده است.

استفاده از چاشنی:به جای وعده غذایی و میان وعده به خوردن سالاد و میوه رو آورده اید اما هنوز هم تغییری در وزنتان نمی بینید. به راستی علت این امر چیست؟اغلب ما فراموش می کنیم که چاشنی و سس که به غذاهای رژیمی اضافه می کنیم همانند هله هوله هایی که از برنامه غذایی حذف کرده ایم مضر است و باعث چاقی می شود.سس های سالم تری مانند ماست چکیده کم چرب را جایگزین چاشنی ها و سس های چرب کنید.

مصرف غذاهای ناسالم؛در رژیم غذایی خود، از گنجاندن مواد پروتئینی غافل نشوید. گوشت های کم چرب مانند سینه مرغ، ماهی تن یا سالمون منبع سالم پروتئین است و برای کاهش وزن لازم می باشد علاوه بر آن پروتئین سیری طولانی تری ایجاد می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

گرسنگی:بزرگ ترین اشتباه، پرهیز از خوردن به منظور کاهش وزن است. گرسنگی باعث کمبود ویتامین، کم خونی و سکته قلبی می شود.گرسنگی باعث حفظ چربی بدن می شود و سوخت وساز بدن را کند می کند و علاوه بر این خطر پرخوری نیز افزایش می یابد. ناگفته پیداست که این امر مانع از کاهش وزن شما می شود.

صرف نظر کردن از وعده غذایی؛نخوردن وعده غذایی مانند خوردن یک وعده کامل برای سوخت وساز بدن مضر است. با خوردن صبحانه، ناهار و شام روند سوخت وساز بدن را فعال نگه دارید.

مصرف کالری بالا:تصمیم گرفته اید که میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار را جایگزین هله هوله کنید. اما مشکل این جاست که به جای کاهش وزن با افزایش وزن روبه رو شده اید!مصرف سبزیجات زیاد باعث اضافه وزن نمی شود اما مصرف میوه و غلات زیاد ممکن است در این امر دخیل باشد.بنابراین مراقب مصرف کالری و مقدار ماده غذایی مصرفی خود باشید تا بتوانید وزن کم کنید.سالم بودن میوه و غلات به این معنی نیست که این مواد بدون کالری است و شما می توانید تمام روز از آن ها استفاده کنید.

مصرف نوشیدنی های پرکالری؛یکی از بزرگ ترین اشتباهات هنگام رژیم گرفتن، توجه نکردن به نوع نوشیدنی هاست باید به میزان قند موجود در نوشیدنی ها مانند آب میوه ها توجه کرد. بهترین نوشیدنی هنگام رژیم گرفتن، آب است.

نداشتن برنامه ریزی برای صرف وعده های غذایی:افرادی که رژیم دارند، باید یک برنامه غذایی منظم اتخاذ کنند. این کار باعث می شود تا متوجه مقدار کالری نوع غذایی که مصرف می کنند باشند. منظم غذا خوردن باعث می شود تمایل به مصرف هله هوله از بین برود.

شکستن رژیم؛هرچند گاه لازم است رژیم را بشکنید و آن چه را هوس کرده اید بخورید.به عنوان مثال پس از گذشت یک هفته با خوردن بستنی خود را تشویق کنید تا کمتر دچار اضطراب مربوط به رژیم گرفتن شوید و بتوانید رژیم خود را ادامه دهید.

 

بی دقتی در خواندن برچسب های غذایی:اغلب افراد با خواندن برچسب های «کم چربی» یا «بدون چربی» مواد غذایی می پندارند که آن چه می خورند سالم است، این در حالی است که باید برچسب را با دقت بررسی کرد و از ارزش های واقعی آن مطلع شد.


قرصی که خطر حمله قلبی را افزایش می دهد!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

قرصی که خطر حمله قلبی را افزایش می دهد!

قرصی که خطر
حمله قلبی را افزایش می دهد!
آیا می دانید چه قرصی خطر حمله قلبی را افزایش می دهد؟

مصرف کلسیم خطر حملات قلبی را افزایش می دهد

 این تحقیقات حاکی است: بسیاری از سالخوردگان در آمریکا از مکمل های غذایی کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می کنند اما چه بسا نمی دانند که همزمان باعث افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی در خودشان می شوند.

خانم سابین روهرمن از دانشکده طب پیشگیری و اجتماعی دانشگاه زوریخ سوئد هشدار داد: برخی تصور   می کنند آنطور که تحقیقات گذشته پیشنهاد کرده است؛ قرص های کلسیم به جلوگیری حمله قلبی یا سکته کمک می کند.وی خاطرنشان کرد: این رژیم غذایی مملو از کلسیم است که این خطرات را کم می کند نه مصرف داروهای مکمل کلسیم.

 وی که تهیه کننده تحقیقات است، افزود: درحالیکه رژیم غذایی غنی از کلسیم می تواند به کاهش خطرات ابتلا به حملات قلبی کمک کند اما این تاثیر با قرص های کلسیم حاصل نمی شود.

روهرمن گفت: افرادی که تمایل به مصرف زیاد کلسیم دارند می توانند این کلسیم را از طریق غذاهای غنی از کلسیم نظیر فرآوردهای لبنی کم چرب یا آب معدنیهای دارای کلسیم بدست آوردند.این تحقیقات از حدود 24 هزار نفر در منطقه هیدلبرگ آلمان در مدت 11 سال صورت گرفت ومحققان از آنها درباره رژیم غذایی و مصرف قرص های ویتامین یا مواد معدنی سوال کردند.این تحقیقات نشان داد: بعد از 11 سال پیگیری، 354 مورد حمله قلبی و 260 مورد ابتلا به سکه و 267 مورد مرگ به علت مشکلات قلبی در بین همه شرکت کنندگان بروز کرد.

برپایه این گزارش، وقتی هرومن تمرکز خود را روی قرص های کلسیم گذاشت دریافت افزایش 86 درصدی حملات قلبی در بین افرادی که این مکمل های غذایی را به طور منظم مصرف می کنند نسبت به کسانی که هیچ یک از این مکمل ها را مصرف نمی کنند، وجود دارد.

اما دکتر روبرت ریکر مدیر مرکز Osteoporosis Research دانشگاه Creighton نظر متفاوتی دارد و می گوید: من در این نتایج شک و تردید زیادی دارم. درک این موضوع سخت است که چرا کلسیم غذاها می تواند به کاهش خطر ابتلا به سکته کمک کند اما قرص های کلیسم برخلاف آن عمل می کند و این خطر را افزایش می دهد.وی افزود: قرص های کلسیم توانسته است تا حد زیادی از پوکی استخوان در آمریکا جلوگیری کند و موارد شکستی ناشی از پوکی استخوان بسیار بیشتر از موارد ابتلا به حملات قلبی و سکته است.

اما یک پژوهشگر دیگر به نام دایان رید استاد پزشکی و غدد درون ریز دانشگاه اوکلاند نیوزیلند گفت که نتایج این تحقیقات با تحقیقات او مطابقت دارد و این دلیل قاطع را ارایه می دهد که قرص های کلسیم باعث افزایش 
خطر ابتلا به حملات قلبی می شود؛ درحالی که مصرف غذاهای مملو از کلسیم این ضرر را ندارد.

وی تصریح کرد: دوزهای بالای کلسیم چه بسا باعث بروز اشکالی در دیواره رگهای خونی می شود که همین امر نیز منجر به بروز حملات قلبی می شود.رید گفت: افراد باید برای تامین کلسیم مورد نیاز خود به طور طبیعی از غذاها استفاده کنند تا اینکه این کلسیم را از طریق مکمل های غذایی بدست آورند.وی درباره اهمیت کلسیم برای کاهش خطر شکستی استخوانها گفت: قرص های کلسیم چه بسا خطر شکستی را به میزان 10 درصد کاهش می دهد درحالی که خطر ابتلا به حملات قلبی را 25 درصد افزایش می دهند.


شنا كنید، ‌آفتاب نگیرید شنا كنید، ‌آفتاب نگیرید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شنا كنید، ‌آفتاب نگیرید

شنا كنید، ‌آفتاب نگیرید
با گرم‌شدن هوا و تعطیلی مدارس، بسیاری از كودكان و نوجوانان راهی استخرهای عمومی می‌شوند تا هم شنا‌كردن را یاد بگیرند و هم در روزهای گرم و طولانی تابستان كمی تفریح كنند.

شنا كنید، ‌آفتاب نگیرید

البته جاذبه ورزش‌های آبی و بویژه شنا فقط مخصوص این گروه سنی نیست و این روزها افراد زیادی با سن و سال‌های بالاتر، راهی استخرها و سایر مكان‌های شنا می‌شوند بنابراین با توجه به تعداد زیاد افرادی كه از استخرها استفاده می‌كنند، اگر نكات بهداشتی رعایت نشود، باید منتظر بروز مشكلات و عوارضی جدی باشیم.

دكتر زهره نیكبخت متخصص پوست و مو، با تاكید بر اهمیت رعایت نكات ایمنی و بهداشتی هنگام شنا، می‌گوید: مهم‌ترین نكته‌ای كه در مورد شنای كودكان مطرح می‌شود و به هیچ وجه نباید آن را نادیده گرفت، آموزش شنا توسط مربیان با تجربه است؛ به این معنی كه والدین هیچ‌وقت نباید از استخرهای شنا به عنوان مكانی برای آب بازی و تفریح كودك استفاده كنند و نباید به او اجازه دهند تا در استخر مشغول بازی شود. ‌

به گفته محققان، غرق‌شدن بچه‌ها در استخر، یكی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر كودكان خردسال است و همین مساله نشان می‌دهد آموزش مناسب شنا در این سنین چقدر اهمیت دارد.‌

به گفته دكتر نیكبخت، والدین هیچ وقت و در هیچ شرایطی نباید بچه‌های خردسال را در محوطه استخر و كنار آب رها كنند و همیشه حضور فردی بزرگسال و با تجربه همراه آنها ضروری است.

این پزشك متخصص درباره مراقبت‌های پوستی كودكان نیز توصیه می‌كند: زمانی كه بچه‌ها در فضای باز مشغول شنا‌كردن هستند، استفاده از كرم‌های ضدآفتاب مناسب كودكان را فراموش نكنید و تمام قسمت‌های بدن را كه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، با استفاده از كرم بپوشانید.

وی تاكید می‌كند: كرم ضدآفتاب باید هر دو ساعت یك‌بار تجدید شود تا پوست بچه‌ها در معرض آفتاب سوختگی و مشكلات ناشی از آن قرار نگیرد.‌

دكتر نیكبخت ضمن بیان این‌كه لازم نیست موهای كودكان دائم با استفاده از شامپو شسته شود، توضیح می‌دهد: اگر كودك هر روز به استخر می‌رود، هیچ نیازی نیست هر روز موهایش را با استفاده از شامپو بشوید و همین كه طبق روال معمول گذشته از شامپو استفاده كند، كافی است. علاوه بر این، خوب است پس از شنا و هنگامی كه از استخر بیرون می‌آیند نیز از نرم‌ كننده‌های ملایمی كه مخصوص كودكان است، استفاده كنید.

مراقب شوری آب باشید

همه افراد برای شنا به استخر نمی‌روند و شناگران زیادی با گرمای هوا راهی دریاها و دریاچه‌ها می‌شوند، ولی باید بدانید شنا‌كردن در چنین مكان‌هایی هم قوانین خاص خودش را دارد.

‌دكتر نیكبخت در این زمینه توصیه می‌كند: افرادی كه برای شنا و آب تنی به دریا و دریاچه‌ها یا مكان‌هایی می‌روند كه آب شور دارد، حتماً باید پس از شنا و خروج از آب با آب شیرین دوش بگیرند و بدن را بخوبی بشویند. همچنین باید قسمت انتهایی موها را هم به كمك یك نرم‌كننده ملایم، نرم نگه دارند.

شنا بیمارتان نكند!

شنا‌كردن یكی از جذاب‌ترین ورزش‌ها و تفریحاتی است كه نه تنها در تابستان، بلكه در همه ماه‌ها و فصل‌های سال، طرفداران زیادی دارد، ولی نكته مهمی كه شناگران همواره باید توجه كنند، رعایت نكات ایمنی و بهداشتی است تا هیچ‌گونه مشكلی پیش نیاید.

دكتر نیكبخت درباره بیمار‌ی‌ها و مشكلاتی كه ممكن است برای شناگران ایجاد ‌شود، توضیح می‌دهد: یكی از مهم‌ترین نكاتی كه باید در نظر داشته باشید، محافظت از پوست در برابر نور خورشید است؛ پیری زودرس، ایجاد لك‌ روی پوست، تحریك رنگدانه‌های پوستی و... از جمله مشكلاتی است كه پس از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید باید منتظرش باشید.

به گفته این پزشك متخصص، در صورتی كه كودكان برای مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار بگیرند نیز ممكن است با مشكلاتی نظیر ایجاد لك‌های پوستی و كك و مك روبه‌رو شوند؛ بنابراین هنگامی كه در استخرهای روباز هستید، مراقبت‌های پوستی در برابر نور خورشید را نادیده نگیرید.

وی به بیماری‌های قارچی پوست اشاره می‌كند و می‌گوید: علاوه بر مشكلاتی كه به نور خورشید مربوط می‌شود، باید مراقب بیماری‌های قارچی هم باشید؛ البته در صورتی كه استخر تحت نظارت مراكز بهداشتی بوده و تمام موارد مورد نیاز نیز رعایت شده باشد، احتمال بروز این بیماری‌ها به حداقل می‌رسد.

‌به گفته دكتر نیكبخت، شناگران ممكن است دچار خشكی پوست شوند، اگر به این مشكل رسیدگی نكنند، احتمال بروز اگزما نیز وجود دارد.

شنا‌كردن یا برنزه شدن؟

خیلی از افراد در فصل تابستان و هنگام گرمای هوا راهی استخرها می‌شوند، ولی نه برای شنا‌كردن؛ این گروه ترجیح می‌دهند چند ساعت زیر نور خورشید بمانند تا رنگ پوست‌شان تغییر كند و برنزه شوند؛ این در حالی است كه متخصصان بارها هشدار داده‌اند و گفته‌اند قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب عوارض غیرقابل جبرانی دارد.

دكتر نیكبخت نیز با تاكید بر این‌كه آفتاب گرفتن به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، می‌گوید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی طولانی، عامل مهمی است كه می‌تواند موجب بروز مشكلات و بیماری‌های پوستی ازجمله پیری زودرس شود بنابراین نه تنها آفتاب گرفتن توصیه نمی‌شود، بلكه بهتر است هنگامی كه در معرض آفتاب هستید علاوه بر استفاده از كرم‌های ضدآفتاب، پوست صورت‌تان را با پوشش مناسبی بپوشانید تا علائم پیری زودرس ایجاد نشود.

این پزشك متخصص به افرادی اشاره می‌كند كه با وجود آگاهی از مضرات آفتاب گرفتن، همچنان این شیوه را در پیش می‌گیرند و توضیح می‌دهد: اگر می‌خواهید با نشستن زیر نور خورشید رنگ پوست‌تان تغییر كند و برنزه شود، حواستان باشد به تدریج باید مدت زمانی را كه زیر نور قرار می‌گیرید، افزایش دهید.‌

 

به گفته وی، در صورتی كه از همان روزهای اول برای مدتی طولانی زیر نور خورشید قرار بگیرید، حتماً دچار آفتاب‌سوختگی و عوارض ناشی از آن خواهید شد.


شخصیت شناسی دست خط: با خواندن این مطلب شخصیت خود را بشناسید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شخصیت شناسی دست خط: با خواندن این مطلب شخصیت خود را بشناسید

شخصیت شناسی دست خط: با خواندن این مطلب شخصیت خود را
بشناسید
کسى که کلمات را با فاصله و باز مى نویسد خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود.

کسانى که خطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستندو به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند

کسانى دست خط مرتب و خوانایى داشته باشند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.

کسى که خیلى پررنگ مى نویسد و قلم را زیاد فشار مى دهد
احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارد؛ چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى کند و دوست دارد روى دیگران اعمال نفوذ کند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى کند.

کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند
احتمال این که فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاداست و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى خورند و وقتى دیگران از آن ها انتقاد مى کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى کنند.

 کسانی که خیلى کند و آهسته مى نویسند
به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فکر کردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.

 کسانی که دست خط تند و شتابزده اى دارند
احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه اى هستند.. سریع درک مى کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم گیرى دچار لغزش و خطا شده و از این که در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى شوند.

 کسانی که دست خط ساده اى دارند و خیلى ابتدایى مى نویسند
در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستید و نمى توانید قبول کنید که گاهى باید با دیگران کنار بیایید و به آن ها توجه کنید و همچنین اطرافیان به ندرت از آن چه درون شما مى گذرد آگاهى پیدا مى کنند.

کسانی که دست خطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند
این امکان وجود دارد که گاهى به شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که درخواسته ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند.

اگر شما خود را داراى دست خط ریزى مى بینید و بسیار کوچک مى نویسید
احتمالاً شما توانایى هاى خود را دست کم مى گیرید و خودتان را از آن چه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى کنید و ممکن است گاهى تنگ نظر و خرده گیر باشید.

اگر درشت مى نویسید
این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى کنید.

اگر کسى دست خط شکسته اى دارد و حروف را زوایه دار و شکسته مى نویسد
فردى بسیار با اراده مى باشد و در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین خاطر که وسط را دوست ندارد از دیگران خسته مى شود و تصمیمى نمى گیرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب کند.

 اگر فردى دست خط ملایم و کشیده اى دارد
آدمى چند بعدى است و مى تواند مشکلاتش را از زوایاى مختلف بررسى و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهى احساس مى کند استعدادهاى زیادى دارد و نمى تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کند. ممکن است فردى زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.

اگر کلمات را در هم و فشرده مى نویسید
احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى کشید و مى خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى کنید و عقیده خود را مى گویید واین به این علت است که قدرى محتاط هستید.

کسى که کلمات را با فاصله و باز مى نویسد
خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود. گاهى به راحتى از کوره درمى رود و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کند و این به این علت است که او ارزشى به خوددارى کردن و کنترل خود نمى دهد، اما انسانى کوشا و باطراوت است که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى کند .

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستندو به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند


با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را مشخص کنید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را مشخص کنید

با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را
مشخص کنید
تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟
 
این تابلو چه چیزی کم دارد؟
 
تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟
- یک درخت
- یک آبگیر (برکه)
- آدمها
- یک تکه ابر
- یک ماشین
.
.
.
.
.
.
درخت:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رشد معنوی خودتان است.
یک آبگیر برکه:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید داشتن یک رویا است.
آدم ها:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رابطه داشتن با افراد دیگرست.
یک تکه ابر:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید دوستتان است.
یک ماشین:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید پول است


شغلتون رو از ماه تولدتون بپرسین
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شغلتون رو از ماه تولدتون بپرسین

شغلتون رو
از ماه تولدتون بپرسین
متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می‌توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین...

 

برج حمل (فروردین)

متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و...همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه های گروهی، طراحی مُد، و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.



برج ثور (اردیبهشت)

متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند، و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.



برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه منبع انرژی هستند، و از صبر کردن هم خسته نمی شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین، و هتلدارهای خوبی می‌شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر 5 سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی‌دهند.



برج سرطان (تیر)

متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می‌دهند.



برج اسد (مرداد)

بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد، و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده ترین موقعیت ها، باعث می شود بتوانند رهبران فوق العاده ای شوند. این افراد همچنین در شغل هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه های گروهی، تدریس، هنر، و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده ی آن برمی آیند. آنها همچنین می‌توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق العاده ای شوند.



برج سنبله (شهریور)

تکیه کلام متولدین این ماه "تجزیه و تحلیل کن!" است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل های مناسب برای آنهاست.



برج میزان (مهر)

این اسونگران خوش زبان در زمینه هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه ی خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان، و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند، و در شغل های که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.



برج عقرب (آبان)

متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می‌توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران، مشاوران خوبی باشند.



برج قوس (آذر)

متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می‌توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.



برج جدی (دی)

متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند، و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه ی بهتری برقرار می‌کنند تا آدم ها. شغل های مورد علاقه ی آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر، و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.



برج دلو (بهمن)

متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان، و طالع بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می‌توانند آینده نگری کنند.



برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دنباله روهای بسیار خوبی هستند. آنها می‌توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد.



با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را مشخص کنید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را مشخص کنید

با دیدن این عکس و پاسخ دادن به راحتی شخصیت خود را
مشخص کنید
تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟
 
این تابلو چه چیزی کم دارد؟
 
تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟
- یک درخت
- یک آبگیر (برکه)
- آدمها
- یک تکه ابر
- یک ماشین
.
.
.
.
.
.
درخت:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رشد معنوی خودتان است.
یک آبگیر برکه:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید داشتن یک رویا است.
آدم ها:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رابطه داشتن با افراد دیگرست.
یک تکه ابر:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید دوستتان است.
یک ماشین:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید پول است