لیست سیاه مرد هفت تیرکش برای قتل / اعدام عاملان جنایت آبپخش
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

لیست سیاه مرد هفت تیرکش برای قتل / اعدام عاملان جنایت آبپخش

لیست سیاه مرد هفت تیرکش برای قتل / اعدام عاملان جنایت
آبپخش
لیست سیاه مرد هفت تیرکش برای قتل، جنایت تلخ خواستگار شکست خورده ، دستگیری مرد زن نما و اعدام عاملان جنایت در آبپخش از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.

 

 
مهر: دستگیری مرد هفت تیرکش

در نخستین روز این هفته راز قتل زن و مرد جوان که قربانی مرد هفت تیرکش شده بودند با دستگیری قاتل فاش شد. مرد جنایتکار که تصور می کرد همسرش با مرد غریبه ای ارتباط پنهانی دارد نقشه ای هولناک را طراحی و اجرا کرد. او ابتدا همسرش را با شلیک گلوله ای کشت و بعد سراغ مرد غریبه رفت.کارآگاهان پلیس آگاهی مرودشت پس از اطلاع از این دو جنایت تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی صحنه دو جنایت دریافتند که هر دو قربانی با یک اسلحه به قتل رسیده اند. با کشف این سرنخ و فرار همسر زن جوان فرضیه قتل از سوی مرد فراری مطرح شد و کارآگاهان اوایل هفته جاری او را دستگیر کردند. متهم در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت : به دلیل سوءظن به همسرم نقشه قتل او و مرد غریبه را طراحی و اجرا کردم.لیستی از افراد دیگر را هم برای قتل داشتم که دستگیر شدم.

جنایت خواستگار شکست خورده

خواستگار شکست خورده نیز در اوایل این هفته جنایتی تلخ را رقم زد. او وقتی نتوانست با دختر مورد علاقه اش ازدواج کند سعی کرد با تهدید دختر 30 ساله را راضی به این کار کند که بازهم موفق نشد. پسر جوان وقتی فهمید دختر موردعلاقه اش قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد، نقشه قتل او را طراحی کرد. او بامداد شنبه در مقابل خانه دختر جوان کمین کرد و زمانی که نسترن به مقابل پنجره اتاقش آمد او را با 18 گلوله اسلحه ساچمه ای به قتل رساند.

کارآگاهان پلیس شهررضا وقتی از این جنایت باخبر شدند تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و پس از 5 ساعت قاتل را دستگیر کرده و در بازرسی خانه اش اسلحه ساچمه ای کشف شد. متهم به قتل پس از اعتراف به جرم خود گفت: مدتها بود به نسترن علاقه داشتم اما هر بار که به خواستگاری او می رفتم با مخالفت پدرش روبرو می شدم تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم او قصد ازدواج با پسر دیگری را دارد. این موضوع خیلی عصبانی ام کرد به همین خاطر تصمیم گرفتم نسترن را به قتل برسانم. ابتدا او را به خانه ام در حوالی اصفهان دعوت کردم تا در آنجا نقشه خود را اجرا کنم اما او مخالفت کرد به همین خاطر نقشه قتل را تغییر داده و با اسلحه ساچمه ای مقابل خانه شان کشیک دادم. حدود ساعت10 شب او را در نزدیکی پنجره اتاقش دیده و چند گلوله به سمتش شلیک کردم وقتی نسترن روی زمین افتاد سریع از محل فرار کردم.


مرد زن نما در دام پلیس

در این هفته پسر جوانی که با پوشش زنانه قصد اخاذی از مردان را داشت نیز دستگیر شد. ماموران گشت کلانتری 44 ولدآباد کرج هنگام گشت زنی در جاده محمد شهر به یک نفر با پوشش زنانه که رفتارهای مشکوکی از خود نشان می داد، مظنون شده و او را دستگیر کردند.پس از انتقال زن جوان به کلانتری مشخص شد او مرد است که لباس های زنانه به تن کرده است. متهم در بازجویی مدعی شد که معتاد به مواد مخدر از نوع شیشه بوده و ساعتی قبل از دستگیری اش نیز مواد مصرف کرده و با توجه به اینکه کنترل روحی و روانی خود را از دست داده بود، خود را به پوشش زنانه در آورده و قصد اخاذی از مردان را داشته است.

اعدام عاملان حادثه آبپخش

آخرین خبر این هفته نیز مربوط به اعدام عاملان حادثه آبپخش شهرستان دشتستان است. روز اول دی ماه سال گذشته، هنگام برگزاری مسابقه‌ای میان موتورسواران در پیستی واقع در محل فرودگاه متروکه شهر "آب پخش" استان بوشهر، ناگهان در برابر چشمان بهت‌زده تماشاگران، دو جوان با سلاح کلاشینکف چند تیر هوایی شلیک کردند. در این هنگام که وحشت بر پیست سایه افکنده بود، دو جوان مسلح به یکی از موتورسواران که خود را برای مسابقه آماده می‌کرد، حمله‌ور شدند و او را از موتورسیکلت پایین انداختند تا موتورسیکلتش را به سرقت ببرند. مردم با دیدن این صحنه به سمت مهاجمان حمله کردند تا آنها را خلع سلاح کنند، اما آن دو به طرف تماشاگران و موتورسواران شلیک کردند. متهمان سپس سراسیمه به سمت دو موتورسیکلت دیگر رفتند تا با آن فرار کنند، اما مردم خشمگین دوباره به سمتشان حمله‌ور شدند و این بار دزدان را خلع سلاح و دستگیر کردند. بلافاصله هفت تماشاگر و موتورسوار نیز که زخمی شده بودند، به یکی از مراکز درمانی انتقال یافتند، اما به‌رغم تلاش پزشکان، سه نفر از آنها بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شدند.با تشکیل پرونده قضایی در این ارتباط، متهمان پرونده "افشین و احمد" به ترتیب 20 و 18 ساله اعتراف کردند: قصد سرقت موتورسیکلت را داشته‌اند و نمی‌خواستند چنین حادثه دلخراشی رقم بخورد. دو پسر تیرانداز پس از محاکمه در دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شدند که با تائید حکم از سوی دیوان عالی کشور در محل تیراندازی اعدام شدند.


اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد

اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد
به گفته رییس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان‌، ساده لوحی و اعتماد شهروندی به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل آفرین شد.

 


ایسنا:به گفته رییس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان‌، ساده لوحی و اعتماد شهروندی به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل آفرین شد.

سرهنگ محمدخانی، با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه لپ‌تاپ حاوی تصاویر شخصی و خانوادگی‌اش توسط یک دوست اینترنتی به سرقت رفته، بررسی این موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت. با تحقیقات از شاکی و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا سرنخ‌هایی را از متهم بدست آورده و با انجام یک سری تحقیقات نامحسوس پلیسی موفق شدند هویت متهم فراری و محل زندگی وی را شناسایی و با اخذ مجوز قضایی نسبت به دستگیری متهم در یکی از محلات رشت اقدام کنند.

سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: متهم که جوانی ذکور و 24 ساله دارای مدرک فوق دیپلم است برای فریب شاکی در فضای مجازی خود را دختر خانمی جوان و دانشجو معرفی و به بهانه آشنا شدن با خانواده شاکی درخواست لپ تاپ حاوی تصاویر فامیلی وی را نموده، شاکی هم طبق قرار رفته تا عکس‌های خانوادگی را نشان دهد اما فریب خورده و متهم لپ تاپ را سرقت و از محل متواری شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، به تمام کاربران اینترنتی توصیه کرد، اگر وارد محیط چت می‌شوند نسبت به عواقب و سوء استفاده‌های احتمالی و دوستی‌های نامناسب اینترنتی بسیار هوشیار بوده و به هیچ عنوان به دوستی‌های اینترنتی اعتماد و اطمینان نکنند و به این نکته هم توجه داشته باشند که دوستی‌های نامناسب اینترنتی ممکن است ارتباطی از قبل پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری‌های خاص باشد.


خودکشی یک جوان دانشجو
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

خودکشی یک جوان دانشجو

خودکشی یک جوان دانشجو
یک جوان دانشجو به دلیل برخی تالمات روحی در منزل مسکونی اش خود را حلق آویز کرد و جان سپرد.

روزنامه خراسان:یک جوان دانشجو به دلیل برخی تالمات روحی در منزل مسکونی اش خود را حلق آویز کرد و جان سپرد.

وقتی اعضای یک خانواده در دقایق اولیه بامداد روز گذشته از مهمانی به منزلشان واقع در بولوار پیروزی مشهد بازگشتند، با جسد حلق آویز فرزند 20ساله شان روبه رو شدند و بلافاصله با نیروهای امدادی و پلیس تماس گرفتند.

در پی دریافت این خبر ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند و با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. باحضور مقام قضایی و عوامل بررسی صحنه جرم در محل کشف جسد، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که جوان 20ساله با استفاده از یک زنبیل توری خود را حلق آویز کرده است.

مستاجر این منزل مسکونی نیز گفت: من حدود ساعت 11 شب به طبقه پایین آمدم اما متوجه چیزی نشدم. این گزارش حاکی است در کنار جسد حلق آویز این جوان دانشجو، دست نوشته ای احساسی نیز کشف شد. تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.



ترن هوایی شهربازی جان دختر 17 ساله را گرفت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ترن هوایی شهربازی جان دختر 17 ساله را گرفت

ترن هوایی
شهربازی جان دختر 17 ساله را گرفت
پس از اطلاع ماجرا به قاضی کوهپایه- بازپرس جنایی ورامین- وی دستور پلمب دستگاه ترن و بازداشت متصدی آن را صادر کرد.
 
مهر: دختر 17 ساله بر اثر سقوط از ترن هوایی شهربازی جان خود را از دست داد.

دختر نوجوان شامگاه جمعه همراه خانواده اش برای تفریح به شهربازی در ورامین رفته بود که بر اثر سقوط از ترن هوایی جان خود را از دست داد.

پس از اطلاع ماجرا به قاضی کوهپایه- بازپرس جنایی ورامین- وی دستور پلمب دستگاه ترن و بازداشت متصدی آن را صادر کرد.

همچنین به گروهی از کارشناسان کار ماموریت داد با تحقیق در این رابطه  علت حادثه و میزان قصور مقصران حادثه را مشخص کند.


خلبان هما، مانع تصادف دو هواپیما در مهرآباد شد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

خلبان هما، مانع تصادف دو هواپیما در مهرآباد شد

خلبان هما، مانع تصادف دو هواپیما در مهرآباد شد
هواپیمای فوکر هما با فاصله 2متری از روی دم هواپیمای ایرباس شرکت ماهان در فرودگاه مهرآبادعبور کرده است و این در حالی است که فوکر هما با باک های پر از بنزین و مملو از مسافر توانسته از این رخداد رهایی یابد.
در شرایطی که سوانح هوایی در سالهای اخیر ایران را به عنوان یکی از کشورهای خطرناک در این عرصه به جهان شناسانده است ،گاه و بیگاه اخباری شنیده می شود که از ختم به خیر شدن رخداد هایی دارد که  می توانست یک فاجعه باشد.

به گزارش خبرنگار قانون،16 اردیبهشت 91 ساعت 5/5صبح فرودگاه مهرآباد بار دیگر از یک سانحه مرگ بار رهایی یافته است که خلاصی از این فاجعه تنها با شانس و مهارت خلبان هواپیمایی هما (کاپیتان شریفی)کسب شده است.

ماجرا از این قرار بوده که کنترلر پرواز شیفت شب فرودگاه مهرآباد با وجود اجازه دادن برای حمل یک هواپیمای پهن پیکر  ایرباس ماهان با یدک کش ،این موضوع را فراموش کرده و در هنگام جا به جایی شیفت موضوع انتقال این هواپیمای بدون مسافر و خلبان را بر روی باند هواپیما به همکاران خود خاطر نشان نمی کند  و وجود ایرباس ماهان بر روی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد  زمینه ساز  تراژدی تلخ و مرگ باری شده بود که می توانست تاریخ هوانوردی ایران را تغییر دهد و برای اولین بار خطای کنترلر پروازها را عامل یک سانحه مرگ بار کند.

بر اساس این گزارش ،آغاز پرواز همزمان هواپیمای فوکر 100 هما هم بر همین باند دلیلی بوده است تا این فاجعه رخ دهد که خوشبختانه با مهارت کاپیتان شریفی رخ نداده است.

به گفته فعالان هوایی، هواپیمای فوکر هما با فاصله 2متری از روی دم هواپیمای ایرباس شرکت ماهان در فرودگاه مهرآبادعبور کرده است و این در حالی است که فوکر هما با باک های پر از بنزین و مملو از مسافر توانسته از این رخداد رهایی یابد.

چرایی حادثه

بر اساس این گزارش،یکی از دلایل این اتفاق ،بسته بودن تاکسی ویی بوده است  که کنترلر برج را مجاب کرده  تا درخواست خلبان هواپیمای فوکر را برای پرواز از میانه باند(intersection take off) بپذیرد و این چنین شده است  که خلبان پس از 3 بار درخواست اجازه پرواز ،در هوای تاریک صبح زود هواپیمای ایرباس چراغ خاموش را دیده و قبل از رسیدن به سرعت مجاز(v2) دماغه هواپیما را از زمین بلند کرده و از فاصله دومتری از روی دم هواپیمای ایرباس با خوش شانسی عبور می‌کند.

 بر پایه اطلاعات دریافتی ،پس از این رخداد کنترلر مربوطه که  در این حادثه اشتباه داشته است،بر اساس قوانین موجود از کار کنترل  مستقیم تعلیق شده و تا زمان مشخص نشدن نتیجه بررسی ها حق کار هدایت در برج مراقبت را ندارد اما این سئوال ایجاد شده که چه رخ داده که جامعه کنترلرهای پرواز، چنین اشتباه فاحشی را در پرونده خود دیده است.

همان جامعه ای که سال گذشته افتخار نجات جان 500 مسافر هواپیمایی ماهان را در رونده خود دارد و اجازه نداده بود هواپیمایی مملو از مسافر از حج برگشته بر روی ساختمان های شهر تهران فرود بیایید.

این خبر که تا کنون در رسانه ها بازتاب درخور و به همراه جزئیاتش نداشته است با تلاش خیرخواهانه مسئولان هوایی، برای استمرار امنیت فکری مسافران رسانه ای  نشده و اطلاعات دقیقی از آن درج نشده بود.

چرا که به گفته مسئولان هوانوردی کشور، در بخش هوایی امکان اشتباه در تمام بخش ها وجود داشته و دارد و لزومی هم نیست هر رخدادی رسانه ای شود.  

اما با این وجود نباید این مسئله را از نظر دور داشت که  پیش از این هم این گونه رخداد ها قابل پیش بینی بوده است و با وجود گلایه های مکرر کنترلر های پرواز از عدم تناسب حقوق خود با مسئولیتشان این اتفاق محتمل می نمود.

وعده ها و ادامه مشکلات

به نظر می رسد در این باره قول به سامان نرسیده شخص رییس جمهور به کنترلرهای پرواز (مبنی بر افزایش حقوق تا یک سوم حقوق خلبان ها ) باعث شده تا بی انگیزگی و دل خستگی در میان کنترلرها ایجاد شود  حدود 800 مراقب پرواز ایرانی زیر فشار کاری و استرس های مالی به خطا بیفتند.

بر اساس اطلاعات دریافتی کنترلرهای پرواز هم اکنون باید 144 ساعت کار را بر اساس ضوابط قانونی انجام دهند که 12 شیفت 12 ساعته را شامل می شود و در نهایت فعالان قراردادی (با سابقه متوسط)این عرصه به صورت میانگین حقوقی در حدود 500 تا 750 هزار تومان را دریافت می کنند.

هر چند که پایین بودن حقوق و مزایای فعالان این عرصه که بر اساس ضوابط بین المللی هم قابل اثبات است دلیلی بر کم کاری و یا رد تلاش بی دریغ فعالان این عرصه نیست اما در نهایت باید گفت که تعادل حقوقی و مسئولیتی این حوزه به نظر ضروری می رسد و نیازمند همکاری مسئولان است تا شاهد چنین رخدادهایی دست کم به دلیل استرس های مالی مراقبان پرواز نباشیم.

چرا که جان انبوهی مسافر و اعتبار بخش هوایی در هوشیاری و سلامت فکر و روان فعالان این عرصه است.


قاتل از پای چوبه دار برگشت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

قاتل از پای چوبه دار برگشت

قاتل از پای
چوبه دار برگشت
مادر مقتول: از قصاص می گذرم به شرطی که....

خانواده مقتول پس از به تعویق افتادن حکم اعدام قاتل تصمیم گرفتند در ازای چند شرط از اجرای حکم گذشت کنند.

مرد جوان می‌دانست که زمان اعدامش فرارسیده است. او بارها و بارها صحنه اعدام را در ذهنش تجسم کرده بود و حالا در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفته بود. سحرگاه27 اردیبهشت‌ماه، مأموران زندان او را از بند به محوطه انتقال دادند؛جایی که طناب دار انتظارش را می‌کشید و او دیگر مطمئن شده بود که به ایستگاه آخر زندگی‌اش رسیده است اما درست زمانی که همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود و خانواده مقتول به قصاص قاتل فرزندشان اصرار داشتند اتفاقی افتاد که روند رسیدگی به پرونده را تغییر داد.

 

5 سال قبل

دی ماه سال 86 پیمان کیوانیان، تازه‌داماد 33 ساله، برای خرید هدیه برای نامزدش از خانه‌شان در کرج بیرون رفت اما دیگر برنگشت. وقتی غیبتش طولانی شد، خانواده‌اش نگران او شدند و با مراجعه به اداره آگاهی کرج خبر از ناپدید شدن وی دادند. پدر پیمان به مأموران گفت: پسرم کارمند است و برای تأمین مخارج عروسی‌اش عصر‌ها مسافرکشی می‌کند. او مثل همیشه سوار خودروی پژو 405 خود شد و از خانه بیرون رفت. 150 هزار تومان پول همراهش بود تا ‌بین راه برای نامزدش هدیه بخرد و قرار بود شب برگردد اما آن شب هرچه منتظرش نشستیم برنگشت. با موبایلش تماس گرفتیم اما هیچ‌کس جواب نداد. سابقه نداشت که پیمان شب به خانه نیاید. فردای آن روز به همه کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها سر زدیم اما اثری از پسرم نبود به همین‌خاطر تصمیم گرفتیم پلیس را در جریان قرار دهیم.

بعد از اظهارات این مرد مأموران تحقیقات ویژه‌ای را برای پیدا کردن جوان تازه‌داماد آغاز کردند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت چند روز بعد مأموران خودروی پژو 405 پیمان را در شهر قدس شناسایی کردند. مرد جوانی که پشت فرمان خودرو نشسته بود بعد از توقف مدعی شد که خودرو را از یکی از بستگانش خریده است. با راهنمایی وی، فروشنده خودرو دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز قتل پیمان را فاش کرد. او گفت: روز حادثه مواد کشیده بودم و حالت عادی نداشتم. به همین خاطر با در دست داشتن اسلحه‌ای که دوستم برای تعمیر در اختیارم قرار داده بود به خیابان رفتم. در کرج به‌صورت دربستی سوار خودروی قربانی شدم و از او خواستم به سمت قلعه حسن‌خان برود. وقتی به بیابان‌های آنجا رسیدیم، اسلحه را روی پیشانی راننده قرار دادم. می‌خواستم خودرو و پول‌هایش را سرقت کنم اما او مقاومت کرد و من مجبور شدم دستانش را ببندم. بعد هم گلوله‌ای به سرش شلیک کردم که باعث مرگ او شد. بعد از قتل پول و ماشینش را به سرقت بردم و جنازه‌اش را در بیابان رها کردم. سپس ماشین مقتول را به یکی از آشنایانم فروختم اما راجع به صاحب خودرو چیزی به وی نگفتم. بعد از اعتراف متهم جسد مقتول در بیابان‌های اطراف شهرقدس پیدا شد و متهم با قرار قانونی به زندان انتقال یافت.

 

حکم اعدام

این سارق جنایتکار در سال 88 به اتهام قتل و سرقت در شعبه 74 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و با شکایت خانواده قربانی از سوی قضات به قصاص محکوم شد. این حکم به تأیید قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور رسید و با ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، شمارش معکوس برای اجرای حکم شروع شد.

درحالی‌که همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود و خانواده مقتول نیز اصرار به قصاص قاتل فرزندشان داشتند، جوان محکوم 27 اردیبهشت ماه به محوطه زندان اوین انتقال یافت تا به دار مجازات آویخته شود. اما آن روز اتفاقی افتاد که باعث شد پرونده او سرنوشت عجیبی پیدا کند.

 

اجرای تعهدها شرط بخشش قاتل

آن روز بنا به دلایلی مسئولان زندان اجرای حکم را متوقف کردند و اعدام مرد جوان یک هفته به تعویق افتاد. به‌دنبال این اتفاق تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به ریاست قاضی جمشیدی برای گرفتن رضایت خانواده مقتول آغاز شد تا اینکه صبح دیروز پدر و مادر قربانی با مراجعه به دادسرا شروطی را برای گذشت از قصاص قاتل پسرشان بیان کردند.

مادر مقتول در خصوص این شروط گفت: پسرم پیمان ورزشکار بود و آرزوهای بزرگی برای زندگی‌اش داشت که عامل جنایت همه این آرزوهایش را گرفت. در این مدت بارها خانواده قاتل پسرم برای گرفتن رضایت نزد من آمدند اما من اصلا در فکر بخشش نبودم‌ چرا که او با بی‌رحمی پسرم را به‌قتل رسانده بود. شاید اگر جنایت، اتفاقی رخ داده و یا در اثر یک عصبانیت آنی بود او را می‌بخشیدم اما چون قاتل برای کشتن نقشه کشیده و حتی اسلحه همراهش بود هیچ وقت فکر گذشت به سرم نزد.

تا اینکه سحرگاه روز اجرای حکم رسید. آن روز به زندان رفتیم تا شاهد اعدام قاتل پسرمان باشیم. همه شرایط برای اعدام او فراهم شده بود و من برای مجازات قاتل پسرم لحظه شماری می‌کردم. حتی او را از داخل زندان به محوطه آوردند اما ناگهان اعلام کردند که شرایط اجرای حکم مهیا نیست و زمان اعدام به تعویق افتاده است. واقعا شوکه شدم.

وقتی پرس‌وجو کردم، متوجه شدم که دلیل اجرا نشدن حکم یک اتفاق ناگهانی بوده است. پیش خودم گفتم که شاید معنی این اتفاق، اعلام گذشت ما است. آن روز استخاره کردم و سوره توبه آمد. مطمئن شدم که قاتل پسرم توبه کرده و پشیمان است. مانده بودم بین قصاص و بخشش. از آن روز به بعد فکر بخشش از ذهنم خارج نشد. با اینکه شوهر و پسر دیگرم مخالف بودند و می‌گفتند که برگشت این جنایتکار به جامعه خطرناک است اما من فکر دیگری در ذهنم بود.

اینکه با گذاشتن چند شرط قاتل را ببخشم. به‌همین‌خاطر دیگر اعضای خانواده را هم راضی کردم که درصورت پذیرفتن این شروط از سوی قاتل، از قصاص او گذشت کنیم. یکی از این شروط توبه واقعی قاتل است. باید بدانم که او واقعا توبه کرده و انسان دیگری شده است. شروط بعدی را هم به خودش می‌گویم. اگر قبول کرد از قصاص او گذشت می‌کنم. با اظهارات این زن نزد قاضی جمشیدی، پرونده جوان اعدامی وارد فاز جدیدی شده و تلاش برای جلوگیری از قصاص او ادامه دارد.

عرضه الکل طعم دار در تهران و کرج !
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

عرضه الکل طعم دار در تهران و کرج !

عرضه الکل
طعم دار در تهران و کرج !
برچسب این کالا، به زبان فارسی است!
برخی از فروشگاههای مواد غذایی اقدام به فروش بطری های الکل طعم دار کردند!این فروشگاهها که در تهران و کرج پراکنده اند، بطری های یاد شده را بطور واضح در پیش چشم مشتریان خود گذاشته اند.
قیمت این بطری ها بنا به طعم شان، میان شش تا 10 هزار تومان است.
برچسب این کالا، به زبان فارسی است!


دستگيری چهار تن از اراذل و اوباش سطح سه در جنوب تهران
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دستگيری چهار تن از اراذل و اوباش سطح سه در جنوب تهران

دستگيری چهار تن از اراذل و اوباش سطح سه در جنوب تهران
سرهنگ محرابی ساعتی پيش از دستگيری چهار تن از اراذل و اوباش جنوب تهران در طرح امنيت محله محور و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خيز خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس:سرهنگ علیرضا محرابی، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، ساعتی پیش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، از شناسایی و دستگیری چهار تن از اراذل و اوباش جنوب تهران در طرح پاکسازی مناطق آلوده خبر داد.

این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت:" با شکایت شهروندان تهرانی ساکن محله های جنوبی تهران به ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مبنی بر تردد و فعالیت مجرمانه چهار تن از اراذل و اوباش سابقه دار در این محله ها اقدامات ماموران این یگان آغاز شد.

وی ادامه داد:" با شناسایی محل های جرم خیز و اماکنی که امکان حضور و تردد متهمان در آن مناطق می رفت، روز گذشته پلیس موفق به شناسایی آنها شده و مشخص شد که این افراد به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی و قدرت نمایی با سلاح سرد مدتی در زندان به سر برده اند اما اکنون پس از رهایی نیز اقدام به خلافکاری های خود می کنند.

سرهنگ محرابی عنوان داشت:" متهمان مذکور که مهدی، علیرضا، ابوالفضل و حسن نام داشتند، با تهدید سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده که همین امر دلیل تماس شهروندان به پلیس بوده است.

وی ادامه داد:" با تلاش ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت تهران بزرگ، این افراد به اتهام شرارت، درگیری، حمل سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و اخلال در نظم عمومی، بازداشت و پس از اعتراف به جرایم خود به دادسرا معرفی شد.


همدستی سه زن برای کشتن یک مرد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

همدستی سه زن برای کشتن یک مرد

همدستی سه
زن برای کشتن یک مرد
زنی كه متهم است با همدستی خواهر و مادر خود و سه مرد ديگر شوهرش را به قتل رسانده است در جلسه محاكمه منكر نقش داشتن در جنايت شد.

آتی نیوز: این پرونده سال 88 با پیدا شدن جنازه مردی میانسال در اطراف یكی از روستاهای استان فارس گشوده شد و كارآگاهان وقتی به محل حادثه رفتند مشاهده كردند روی بدن مقتول آثار جراحت وجود دارد و نشان می‌دهد وی به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

در حالی‌كه تجسس‌های محلی هنوز به پایان نرسیده بود فردی نزد ماموران رفت و گفت قاتلان را دیده است. او توضیح داد: «سه زن را دیدم كه جسد را در آنجا رها كردند و به سرعت فراری شدند اما چون هوا تاریك بود نتوانستم چهره‌شان را تشخیص بدهم.»

افسران جنایی بعد از شنیدن این اظهارات احتمال دادند مقتول قربانی جنایتی خانوادگی شده باشد. بعد از انتقال جسد به پزشكی قانونی هویت وی به نام «جابر» فاش شد و كارآگاهان در گام اول با شناسایی همسر مقتول او را بازداشت كردند.

 زن جوان كه «مرضیه» نام دارد در بازجویی‌ها گفت از سرنوشت شوهرش هیچ اطلاعی ندارد. از آنجا كه مدركی علیه مرضیه وجود نداشت وی آزاد شد و تحقیقات پیرامون این قتل ادامه پیدا كرد.

چندی بعد متخصصان پزشكی قانونی علت مرگ جابر را اصابت جسم سخت به سرش اعلام كردند.

 كارآگاهان در ادامه فهمیدند مقتول و همسرش با هم اختلافاتی داشتند به همین دلیل او را بار دیگر پشت میز بازجویی نشاندند و زن جوان این بار به طراحی توطئه برای قتل شوهرش اقرار كرد و گفت جابر را با ترفندی به خانه خواهرش كشانده و در آنجا با همدستی مادر و خواهرش و همچنین سه مرد دیگر وی را به قتل رسانده است.

 متهمان دیگر این پرونده در پی اعترافات مرضیه بازداشت شدند و همگی به جرم خود اقرار كردند. سرانجام پرونده بعد از تكمیل تحقیقات در اختیار قضات دادگاه كیفری استان فارس قرار گرفت و آنها چند روز پیش تشكیل جلسه دادند.

در این جلسه نماینده دادستان اتهام سه مرد را مشاركت در قتل و اتهام سه زن را معاونت در جرم اعلام كرد. در ادامه متهمان یك به یك از خود دفاع كردند.

مرضیه با رد اتهامش گفت: «من متاهل بودم كه با جابر آشنا و به او علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج كنم به همین دلیل از شوهرم جدا شدم و چون خانواده‌ام مخالف بودند به ناچار همراه جابر فرار كردم و بعد از مدتی به عقد هم درآمدیم. ما مدتی طولانی را دور از خانواده‌ام زندگی كردیم تا اینكه تصمیم گرفتم دوباره با مادرم آشتی كنم. وقتی با او تماس گرفتم گفت چون زمان زیادی از ماجرای فرار من گذشته همه موضوع را فراموش كرده‌اند و دیگر مشكلی وجود ندارد و می‌توانم با خیال راحت برگردم.»

مرضیه در ادامه دفاعیاتش گفت: «وقتی نزد خانواده‌ام برگشتیم من هیچ مشكلی با شوهرم نداشتم و نمی‌دانستم مادر و خواهرم برای قتل او نقشه كشیده‌اند. روز حادثه خواهرم ما را به خانه‌اش دعوت كرد ما هم به عنوان میهمان به آنجا رفتیم و نشسته بودیم كه ناگهان سه مرد وارد شدند و شروع به كتك زدن جابر كردند. آنها آنقدر بر سر و صورت شوهرم كوبیدند كه او فوت شد بعد هم هر سه فرار كردند و من هم ناچار شدم به خواهر و مادرم برای بیرون بردن جسد كمك كنم.»

بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات وارد شور شدند و به‌زودی رای خود را صادر خواهند كرد.


زنده شدن کودک دو ساله قبل از خاکسپاری+عکس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زنده شدن کودک دو ساله قبل از خاکسپاری+عکس

زنده شدن
کودک دو ساله قبل از خاکسپاری+عکس
کلوین سانتوس پسر دو ساله ای است که به بیماری ذات الریه مبتلا بود و روز جمعه پزشکان مرگ او را اعلام کردند . اما این پسر کوچک روز شنبه قبل از خاکسپاری ناگهان چشم هایش را باز کرد و از پدرش در خواست آب کرد.

برترین ها: کلوین که به دلیل بیماری ذات الریه تحت درمان قرار داشت در ساعت 7 بعد از ظهر درگذشت و جسد او به خانواده اش تحویل داده شد. بدن او تا صبح روز بعد در تابوت قرار داشت و خانواده و فامیل تمام طول شب در اطراف تابوت او بیدار بودند و رفت و آمد می کردند. اما ساعتی قبل از مراسم تشییع جنازه پسر کوچک در تابوتش نشست و گفت "پدر من آب می خواهم". اما بعد از گفتن این جمله دوباره در تابوت دراز کشید و تلاش اعضای خانواده برای بیدار کردنش بی فایده بود.

آنتونیو سانتوس، پدر کلوین، می گوید " وقتی او بیدار شد و در تابوتش نشست، همه فریاد می کشیدند و نمی توانستند این اتفاق را باور کنند. فکر می کردیم معجزه ای رخ داده و خداوند پسرم را به ما بازگردانده است. اما وقتی مجددا او را به بیمارستان منتقل کردیم، پزشکان به ما گفتند که هیچ علامت حیاتی در او دیده نمی شود. آنها به من اطمینان دادند که کلوین واقعاً مرده است."

خانواده کلوین به امید اینکه او دوباره بیدار شود مراسم خاکسپاری را به تعویق انداختند ولی بالاخره ساعت 5 بعدازظهر او را به خاک سپردند. پدر کلوین کوتاهی و معالجه غلط پزشکان را عامل مرگ پسرش می داند و به همین دلیل شکایتی را علیه بیمارستان تنظیم کرده است.


اخبار حوادث
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

• انتشار عکس بازیگران زن ایرانی با تصاویر غیر اخلاقی
 

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری گردانندگان سایت «فساد در سینمای ایران» در ساوجبلاغ خبرداد.

• انتشار عکس بازیگران زن ایرانی با تصاویر غیر اخلاقی

وبلاگ جور وا جور : سرهنگ محمد مهدی كاكوان با بیان اینكه ماموران فتا برای ارتقای ضریب امنیت در فضای مجازی اقدام به رصد اینترنتی سایت‌ها كردند، گفت: كارآگاهان در رصد اینترنتی به سایت با عنوان « فساد در سینمای ایران» روبرو شدند كه كارآگاهان پلیس فتا در بررسی این سایت دریافتند كه گردانندگان این سایت اقدام به انتشار عكس‌های خصوصی بازیگران ایرانی می‌كنند كه با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

• تجاوز گروهی به یک معلم زن جوان در جنوب تهران
 

 

وبلاگ جور وا جور: چندی قبل دختر ۲۲ ساله یی  به  نام  فهیمه  برای  رفتن  به  آموزشگاه  از منزل شان  در منطقه  شهران  خارج  شد و دیگر برنگشت . پدر فهیمه  که  نسبت  به  سرنوشت  دخترش  نگران  شده  بود، به  کلانتری  ۱۴۲ کن  رفت  و برای  یافتن  او تقاضای  کمک  کرد.

فردای  آن  روز پسر ناشناسی  با پدر فهیمه  تماس  گرفت  و گفت : ما دخترتان  را گروگان  گرفته ایم  و باید ۴۵۰ هزار تومان  به  ما بدهید تا فهیمه  را آزاد کنیم . پدر فهیمه  قبول  کرد و شخا آدم ربا در میدان  صادقیه  تهران  قرار ملاقات  گذاشت  تا پول  درخواستی  را تحویل  بدهد و دخترش  را آزاد کند،اما ابتدا موضوع  را با پلیس  در میان  گذاشت .

 
• گوینده خبری كه در حین زمین‌لرزه به خبرهای خود ادامه داد + عكس
 

 

دیروز در هنگام پخش خبر در شیلی، زمین لرزه اتفاق افتاد اما گوینده با خونسردی تمام خبرهای خود را ادامه داد.

• گوینده خبری كه در حین زمین‌لرزه به خبرهای خود ادامه داد + عكس

به گزارش باشگاهوبلاگ جور وا جوربه نقل از تلگراف، این زمین لرزه 6.7 ریشتری زمانی اتفاق افتاد که گوینده بخش خبری تلویزیون شیلی در حال خواندن خبرها بود.

 

 

• ترور یک دانشمند دیگر در سالگرد شهادت دکتر علی محمدی+عکس - چهارشنبه 21 دی 1390
 

صبح امروز انفجار مهیبی در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی رخ داد .

 بنابر اخبار دریافتی صبح امروز ساعت 8:20دقیقه بمبی در خودرویی مقابل درب دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌ طباطبایی واقع در تقاطع بزرگراه شهید همت و خیابان شریعتی منفجر شد که بر اساس انفجار بمب یک نفر کشته ودوتن زخمی شدند.

به گزارش شفاف، صدای انفجار به حدی محیب بوده که حتی مسئولین دانشگاه علامه خواستار لغو امتحانات شدند اما به درخواست دانشجویان برگزاری امتحانات ادامه پیدا کرد.


خودروی بمب‌گذاری شده یک پژوی سرمه‌ای رنگ بوده است که بر اثر این انفجار یک تن از سرنشینان این خودرو کشته و دست سرنشین دیگر آن قطع شده است. از هویت فرد جان‌باخته و مجروح اطلاعی در دست نیست.

 

 

 
• قتل کارمند ذوب آهن اصفهان با گلوله- شنبه 10 دی 1390

 

کارآگاهان جنایی اصفهان در تلاش هستند تا راز قتل مردی را که مقابل خانه اش با شلیک گلوله از پادرآمده است، فاش کنند.

کارآگاهان جنایی اصفهان در تلاش هستند تا راز قتل مردی را که مقابل خانه اش با شلیک گلوله از پادرآمده است، فاش کنند.

 



قابل توجه هموطنان ایرانی خبر مهم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 


با توجه به اخبار رسیده از شهر مشهد ، مریضی خطرناکی به نام تب کنگو که از طریق گوشت آلوده وارد مشهد شده علائم این بیماری تب ، سردرد ، بی حالی ، کبودی بدن ، خون ریزی گوش ، چشم و بینی هست؛

فعلا از بیرون گوشت ، جگر و غذاهای گوشتی نگیرید چند نفر از ساکنین مشهد از جمله پرستاران بیمارستان امام رضا به این دلیل فوت شدند لطفا این خبر رو اطلاع رسانی کنید ...

دوستان جـدی بگیـرید و اطلاع رسانـی کنیـد .

دوستان فقط مشهد نیست خیلی جاها دیده شده



» مردی که در خیابان مرد دیگری را خورد! +تصاویر
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

برگرفته از جام جم: پلیس میامی اعلام کرد مردی که در خیابان صورت مرد دیگری را خورد و توسط ماموران به قتل رسید، رودی یوجین نام داشته و ۳۱ ساله بوده است!

 

بنابراین گزارش، یک سخنگوی پلیس میامی گفت: این مرد ۳۱ ساله و نامش رودی یوجین است و ما هم اکنون در انتظار گزارش های دقیقتری از کارآگاهان خود در مورد سوابق این مرد هستیم.

فان روز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

اما در این میان رسانه های محلی میامی عکس رودی یوجین و اطلاعات بیشتری را در مورد این حادثه آدمخواری که در حاشیه یک بزرگراه پرتردد میامی رخ داد، منتشر کردند.

آدمخوار میامی دارای سوابق جزایی مانند فروش مواد مخدر بوده اما هرگز در گذشته دست به چنین اعمال وحشیانه ای نزده بود. وی ازدواج کرده اما پس از یک سال ونیم  به دلیل رفتار خشونت بارش، همسرش از او جدا شده است.

فان روز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

 Rudy Eugene پس از کشته شدن توسط پلیس در گفت و گوی یک رسانه محلی با همسر سابق رودی، وی گفت: من از رودی که با او در دوره دبیرستان آشنا شده بودم به دلیل رفتار خشونت بارش طلاق گرفتم و از سال ۲۰۰۷ دیگر او را ندیدم. نمی خواهم بگویم که او مشکل روانی داشت اما بی وقفه احساس می کرد که از سوی دیگران مورد آزار قرار می گیرد.

رسانه های محلی گزارش دادند: مرد آدمخوار کاملا برهنه بوده و بیش از ۷۵ درصد گوشت صورت قربانی خود را خورده که پلیس سر رسید و در حالی که قطعات گوشت را می بلعید به ضرب گلوله پلیس درجا کشته شد.

فان روز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

شاهدان عینی  جزییات هراس آور این واقعه را برای رسانه ها بازگو کرده اند. آنها دیدند که آدمخوار خود را به روی قربانی انداخت و شروع به خوردن گوشت صورت او کرد .

یک عابر تصریح کرد: شاهد صحنه یک فیلم وحشت آور به شکل زنده بودم. به مرد گفتم که از این کار دست بردارد اما او بی اعتنا  به خوردن گوشت مرد دیگر ادامه داد.

 زمانی که مامور پلیس به او اخطار کرد  که عملش را متوقف کند ، مرد در حالی که قطعه ای گوشت در دهانش بود سرش را بلند کرد و مانند حیوانی غرید، آنگاه دوباره به سوی قربانی اش هجوم برد و به خوردنش ادامه داد. مامور پلیس در آن هنگام به سوی او شلیک کرد و آدمخوار در جا کشته شد.

قربانی که هنوز زنده است به بیمارستان انتقال یافته اما وضعیتش وخیم است. او یک مرد بی خانمان بوده که اغلب به یک خوابگاه افراد بی خانمان در نزدیکی محل حادثه می رفته است. هویت قربانی هنوز فاش نشده و مشخص نیست چگونه با رودی یوجین آشنا شده بود.

در عین حال، آرماندو آگیلار یک رییس پلیس محلی گفت: رفتار وحشیانه آدمخوار مشخصه های سندرم میل به جنایت ناگهانی است که ناشی از مصرف  مواد مخدر شیمیایی مانند "ال اس دی" است.

فان روز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

وی تاکید کرد: معمولا وقتی فردی همه لباس هایش را در می آورد و دست به اعمال بسیار خشونت بار می زند نشانه بحران میل به جنایت به دلیل "اووردز" ( مصرف بیش از حد) مواد مخدر شیمیایی است که ما تصور می کنیم در این مورد ماده مخدر یک نوع "ال اس دی جدید" بوده است. در این هنگام فرد احساس می کند که تمام اعضای بدنش از درون می سوزد.

گردآوری شده توسط فان روز . کام



شهری که ناپدید شد و مردمی که سنگ شدند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

گنجینه تاریخ | شهری که ناپدید شد و مردمی که سنگ شدند از ۲۰هزار نفر جمعیت پمپی دو هزار نفر ناپدید شدند و مابقی آرام آرام مذاب و به تلی از مجسمه های سنگی تبدیل شدند
 

این مرد وحشتزده آخرین نفسهایش را کشیده، شاید چشمانش
را گرفته تا شاهد لحظات وحشتبار آخرین نباشد… اما چرا ؟


شهر پمپی، شهری در ایتالیای امروزی یا روم باستان در روز ۱۹ اوت سال ۷۹ میلادی در پی فعالیت آتشفشانی کوه وزوو که ۲۸ ساعت ادامه داشت به زیر کوهی ۶ متری از مواد مذاب و خاکستر آتشفشانی رفت. حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.

این شهر به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه «وزوو» نابود شد. آتشفشان وزوو سمبل کشور ایتالیا و قبل از آن نشانه شهر ناپل است.

کوه آتشفشانی وزوو اگرچه طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است اما نام آن را کوه اخطار گذارده اند. چنین نامی به دلیل فجایع و حوادثی بوده است که در تاریخ از این کوه به ثبت رسیده است. فاجعه ای که برای «سدوم و عمورا» روی داد شباهت زیادی به حوادث تخریبگر شهر پمپی داشته است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پمپی قرار دارد. مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد حیات را از این شهر برچید.

لب ها، چشمانش و پوست بدنش ذوب شده است، بجز جمجمه اش تمامه سنگ شده است.

گویا آتشفشان در نهایت سکوت جان مردم را کنده است.

به نظر می رسد این مرد در حال فرار بوده است.

از ۲۰ هزار نفر جمعیت پمپی دو هزار نفر ناپدید شدند و مابقی آرام آرام مذاب و به تلی از مجسمه های سنگی تبدیل شدند.

جمعی از کودکان و بزرگسالان، منتظر قایقی بودند که هیچوقت نیامد.

یکی جمع شده، یکی به پشت آرامیده – اما یکی بیدار شده و تا تکانی بخورد! جانش کنده شده است.

متوجه هیچ نشده است، گویا ناگهان مواد بر رویش ریخته است که حتی نتوانسته است دستی تکان دهد.

اعضای خانواده ای که در کنار هم مردند.

مواد مذاب کوه وزوو به آنی تمامی شهر را از نقشه منطقه جاروب کرد. جالب ترین جنبه این حادثه آن است که هیچ کس نتوانسته است در مقابل فوران آتشفشان وحشتناک وزوو بگریزد. یک خانواده در حال صرف غذا در یک لحظه تبدیل به سنگ شده اند. زوجهای بسیاری پیدا شدند که در حین انجام آمیزش جنسی تبدیل به سنگ شده بودند. صورت برخی از اجساد انسانهای سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند همچنان سالم و صحیح باقی مانده است. صورت آنها حالت گیج و منگ دارد.

مردی که سر همسرش را در بغل گرفته و منتظر پایانند.

پدر – فرزند – مادر

مرگ مردم پمپی در یک لحظه رخ داد، فاجعه هرچه بود، همه چیز به همان حالت اولیه و بدون تغییر باقیمانده است. در سال ۱۹۹۱ نیمی از این شهر از زیر خاکستر بیرون کشیده شد. هر ساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پمپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است.

سگی که بیرون خانه ای زنجیر شده بود.

همه خوابیده اند، همه سنگ شده اند، حتی کودکان شیر خوار

به نظر می رسد مرد بیدار شده و بویی برده، اما …

 

  منبع : تاریخ ما


ملکه ای که کمر به قتل مردان بست
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

گنجینه تاریخ | ملکه ای که کمر به قتل مردان بست امپراتریس لو، سفاک ترین، پر قدرت ترین، بی رحم ترین و بزرگترین ملکه تاریخ در نیمه دوم قرن ششم بعد از میلاد در چین تولد یافت.
 

پدرش یکی از افسران ارشد دربار چین بود. او در کودکی بسیار زیبا بود و هنگامیکه به سن ۱۴ سالگی رسید، زیبایی اش به حدی رسید که دیگر نمی توانست آزادانه به میان مردم رفت و آمد کند و بخاطر همین بیشتر وقتها در خانه می ماند.

روزی به همراه پدرش در یک جشن درباری شرکت کرد و امپراتور چین همینکه چشمش به او افتاد، از پدر لو خواست تا او را به کاخ آورد.

پدر لو دستور امپراتور را اجرا کرد و از فردا لو جزو زنان امپراتور شد. اختلاف سنی بین لو و امپراتور باعث شد تا لوی زیبا و جوان به یک افسر جوان و زیبا دل ببندد ولی این افسر به او خیانت کرد و همین امر باعث شد که لو بیمار شود.

همینکه لو از بستر بیماری برخاست، قسم خورد که نسل مردان را از روی زمین بردارد و به دنبال این تصمیم افراد خانواده امپراتوری تانگ یکی پس از دیگری به طرز مرموزی کشته شدند و لو سرانجام در ۲۵ سالگی قدرت را در دست گرفت و ده هزار نفر از ایل و تبار تانگ را در سرتاسر خاک چین به هلاکت رسانید و خود سر سلسله ی خاندان سلطنتی لو شد.

او دستور داد تا شکنجه خانه های مخصوصی بسازند که در آنها پر زجرترین شنکنجه های تاریخ را در مورد مردان بی گناه به اجرا می گذاردند.

لو تا ۸۰ سالگی از اقدام به هر جنایت و عمل خطایی، اجتناب نکرد و در این زمان بود که از اعمال خود پشیمان شد و تمام زندانیان را آزاد کرد و از بینوایان دستگیری کرد و پس از دو سال یعنی در سن ۸۲ سالگی در حالی که تنها آرزویش این بود که مردم از گناهانش بگذرند، درگذشت.

  منبع : ایران جوک


جدال بر سر ثروت پولدارترین زن جهان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

رکورد دار ها | جدال بر سر ثروت پولدارترین زن جهان لانگی هانکوک، پدر جینا راین هارت در سال 1952 بزرگترین معدن سنگ آهن جهان را در غرب استرالیا کشف و شرکت معدنی هانکوک را تاسیس کرد. بعد از مرگ لانگی هانکوک در سال 1992، راین هارت 30 ساله، وارث شرکت پدر شد.
 

خانم جینا راینهارت، حاضر نیست اداره شرکت چندین میلیارد دلاری خود را به سه پسرش بسپارد. به اعتقاد او آنها نسبت به او بی مهری کرده اند.

در مقابل، پسران هم مدعی اند که مادرشان تدبیر لازم برای اداره این همه سرمایه را ندارد و برای در دست گرفتن امور به دادگاه شکایت کرده اند.

دادگاه محلی در این باره حکمی اعلام نکرده، اما نخست وزیر ایالت استرالیای غربی، کولین بارنت، گفته این مسأله می بایست درون خانواده حل شود.

علاوه بر این، یکی از این پسران، مادرش را بسیار خسیس می داند و به کنایه می گوید، اگر مستحقی توانسته از مادرم یک سنت کمک دریافت کرده باشد خیلی خوش شانس بوده است!

قابل ذکر است که جینا ( گینا) راین هارت، زن 57 ساله استرالیایی، صاحب شرکت معدنی هانکوک، به زودی با داشتن ثروت 100 میلیاردی، ثروتمندترین فرد جهان معرفی خواهد شد.

لانگی هانکوک، پدر جینا راین هارت در سال 1952 بزرگترین معدن سنگ آهن جهان را در غرب استرالیا کشف و شرکت معدنی هانکوک را تاسیس کرد. بعد از مرگ لانگی هانکوک در سال 1992، راین هارت 30 ساله، وارث شرکت پدر شد . وی به دلیل تک فرزند بودن و با توجه به آینده نگری پدر، از سن 12 سالگی در شرکت پدر مشغول به کار شد برای همین وقتی مدیریت شرکت پدر را بر عهده گرفت با دنیای تجارت بیگانه نبود.

در چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت سنگ آهن و افزایش تقاضای چین برای این کالا معدنی، ثروت او نیز سیر صعودی را طی می کند، به طوری که این زن هم اکنون به گفته ی مجله اقتصادی "فوربس" ثروتمندترین فرد استرالیا است. شرکت سیتی گروپ می گوید با توجه به اینکه راین هارت به تنهایی شرکت خود را اداره می کند و هیچ سهام داری ندارد و با توجه به اینکه در حال بهره برداری از سه پروژه معدنی عظیم دیگر است، اگر شرایط بازار سنگ آهن به همین صورت تداوم یابد، ظرف چند ساله آینده ثروت وی 10 برابر خواهد شد و برای اولین بار در تاریخ یک زن لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود خواهد کرد.

  منبع : تکناز


فاجعه موزه های ایران
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

گزارش تصویری | فاجعه موزه های ایران چیز مهمی نیست اینجا موزه لوور ایران است! مرکز نگهداری یک مشت تاریخ بی ارزش چند هزار ساله!!
 

دوستی میگفت: "متاسفانه من خود شاهد نگهداری مضحک این اشیا در موزه ایران باستان بوده ام. مجسمه کوچک ازدواج مقدس شاهکار با ارزش را برای تحقیقی دانشگاهی با هزار منت به من نشان دادند. آن را از میان جعبه کارتن و مقداری پنبه بیرون آوردند. (کتابخانه موزه آبگینه کتاب عکس این اثر را امانت نمی دهد!!!) از ترس حاضر نشدم آنرا در دست بگیرم و مسئول آن، با بی تفاوتی آن را روز میز گذاشت تا از آن عکس بگیرم محل نگهداری در کمد قسمت اداری بود!!!"

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

فاجعه موزه های ایران

به سراغ من اگر می آیید، نرم آهسته بیایید ... مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من!

  منبع : نو اندیشان