ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

رکورد دار ها | ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید هر سال کتاب رکوردهای گینس عجیب و غریب ترین رکوردهایی که در زمینه های مختلف به دست می آیند را ثبت می کند. خیلی ها برای ثبت نام و رکوردشان در کتاب گینس خود را به آب و آتش می زنند. اما بعضی دیگر نیز به طور طبیعی و مادرزاد رکوردهایی دارند که نام شان در این کتاب ثبت می شود.
 

خیلی ها بر این باورند، اگر کسی نامش در میان رکوردداران گینس باشد به او پول یا حقوق ماهانه می دهند اما درست برعکس است و شما برای ثبت نام تان در این کتاب باید پول هم از جیب بدهید.

در سال 2012 برای هر رکورد گیری حدود 55 هزار و 500 پوند به حساب گینس در لندن باید ریخته شود و بنا به رکورد شما از یک تا 5 کارشناس هم به شهری که می خواهید در آن رکورد بزنید می آیند و برای آن ها باید بلیت رفت و برگشت درجه یک، پول کامل رفت و آمد و هزینه کامل را بپردازید. با این حساب شاید خیلی ها از خیر رکورد زدن بگذرند ولی این را بدانید اگر رکورد شما ثبت شود به سرعت در همه دنیا شناخته می شوید و به جشن ها و مراسم های مختلف دعوت می شوید. حتی در زمان رکورد گیری برخی افراد اسپانسر می گیرند و علاوه بر تمامی هزینه هایی که این اسپانسر به بنیاد گینس می دهد در صورت موفقیت ثبت رکورد پول خوبی هم در می آورید البته یکی دیگر از نکاتی که در ثبت رکورد باید به آن توجه کنید، این است که کتاب رکوردها مدخلی برای کار شما باز کرده باشد شما باید از مسئولان این کتاب بخواهید به درخواست شما جواب دهند و اگر رکورد شما برای آن ها تعریف نشده باشد ابتدا باید کارشناسان گینس در مجمع سالانه شان روی آن بحث کنند و اگر واقعا به این نتیجه برسند که فقط تعداد کمی هستند که چنین کاری را انجام می دهند، یک سری قوانین برایش تعیین می کنند و مدخل برای همه باز می شود تا هرکس خودش را امتحان کند.

نکته آخری که در ثبت برخی دیگر از رکورد ها هم مهم است این است که شما حتما باید به سن خاصی برسید تا رکورد شما مورد قبول قرار بگیرد. مثلا اگر قدتان خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد حتما بعد از 18 سالگی از شما اندازه گیری می شود.

ایرانیان در گینس
از چند سال قبل ایرانیان هم نام شان در گینس ثبت شده است. نخستین کسی که از ایران به گینس رفت علی دایی بود که با 109 گل زده ملی رکورددار شد. بعد از دایی، حسین رضازاده، قوی ترین مرد جهان شد و به عنوان کسی که سنگین ترین وزنه جهان را جابه جا کرده است نامش وارد کتاب گینس شد. پس از این 2 نفر، انوشه انصاری هم با رفتن به فضا نخستین زنی بود که در یک سفر توریستی به فضا نامش در میان رکورد داران ثبت شد ولی این 3 نفر در رده رکوردارانی هستند که به صورت افتخاری وارد کتاب شده اند و در سال های آینده نام شان از کتاب حذف می شود ولی 2 ایرانی دیگر هم هستند که تا زمانی که کسی رکوردشان را نزند در گینس می مانند.

رکورد روپایی سرعتی
«مهدی حب درویش» فوتبالیست جوان ایرانی با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کرد. او در حضور نماینده گینس موفق شد در یک دقیقه 144 بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند. حب درویش برای این رکورد سال ها وقت و پول صرف کرد و خودش در این باره می گوید:

«ساعت 10ونیم صبح جمعه 25 دی ماه سال 90، تلاشم را برای ثبت رکورد آغاز کردم. وقتی نماینده گینس گفت، اگر بتوانی در یک دقیقه با توپ تنیس بیشتر از 60 تا روپایی بزنی نامت در گینس ثبت خواهد شد. من قبلا این کار را با انواع و اقسام اشیا امتحان کرده بودم و برای همین در مدت یک دقیقه، 144 تا روپایی زدم و نخستین رکورد گینسی ام را به دست آوردم. رکورد دیگری که می خواستم ثبت کنم، روپایی زدن استقامتی با توپ تنیس بود. سال 1999 یک ورزشکار لهستانی 5ساعت و 28 دقیقه بدون وقفه با توپ تنیس روپایی زد و نامش در کتاب گینس ثبت شد.
زدن رکورد این ورزشکار برایم کار سختی نبود اما وقتی از نماینده گینس شنیدم نباید حین اجرا، توپ با زانویم برخورد کند کمی غافلگیر شدم برای این که نمی دانستم داوران اجازه استفاده از زانو را در این رکورد نمی دهند. به هر حال ساعت حدود 12 و نیم ظهر بود که تلاش برای شکستن این رکورد را شروع کردم و حدود 2 ساعت از روپایی زدنم گذشته بود، می خواستم مقداری آب بنوشم که توپ با زانویم برخورد کرد اما به کارم ادامه دادم تا این که 5 ساعت و 34 دقیقه به صورت مداوم و بدون استراحت روپایی زدم اما به دلیل مناسب نبودن کفشم، انگشت شست پای راستم ورم کرد و دچار خونریزی شد. برای این که سلامتم را حفظ کنم به پیشنهاد مربی ام کار را متوقف کردم البته می دانستم که رکورد ورزشکار لهستانی را شکسته ام. به دستور مربی ام دیگر روپایی نزدم ولی به دلیل بدشانسی 2 بار هنگام خوردن مایعات توپ با زانویم برخورد کرد. برای همین نماینده گینس فقط حکم موقت رکورد اولم را به من داد و قرار شد برای رکورد دوم با دیگر نماینده های گینس مشورت کند ولی در نهایت این رکورد برایم ثبت نشد.»

طولانی ترین شنا در آب های آزاد
«محمدحسین کبادی»، شناگر هرمزگانی آخرین ایرانی است که نامش در کتاب گینس ثبت شد. او در مدت 85 روز و طی کردن مسیر یک هزار و 100 کیلومتر توانست این رکورد جالب را بزند. او تمام مسیر را به طور انفرادی و داخل یک محفظه فلزی طراحی شده از سوی متخصصان برای حفظ ایمنی و جلوگیری از حملات و آسیب های احتمالی جانوران دریایی شنا کرده است. رکورد او از جمله طولانی ترین مسافت ها و رکوردهایی است که در تاریخ رشته ورزشی شنای آب های آزاد در جهان به ثبت رسیده است و مهم ترین افتخار ی است که برای نخستین بار از سوی یک شناگر ایرانی مسلمان و در حوزه خلیج فارس به مرحله اجرا در آمده است. پیش از این شناگری از کشور اتریش با طی مسافت 700 کیلومتر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده بود.

افرادی که ادعای رفتن به کتاب رکورد ها را دارند
این را هم بدانید البته کسانی هم هستند که ادعای رفتن نام شان به کتاب رکوردها را دارند ولی نمایندگان گینس ارزیابی دقیقی از کارشان ندارند و احتمالا موفق نخواهند بود.

ماهی صفت و رکورد اهدای کتاب
حمید ماهی صفت، کمدین مشهور کشور هم تا به حال 3 میلیون جلد کتاب آموزش نماز به کودکان و نوجوانان اهدا کرده است ولی فعلا که در کتاب گینس یک اندونزیایی با رکورد 500 هزار جلد کتاب رکوردار است.

دیگر رکوردها
جوان‏ترین استاد دانشگاه جهان «آلیا صبور» دختر ایرانی، جوان ترین استاد دانشگاه در جهان است نام او در تاریخ 19 فوریه 2008 در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد و پس از 192 سال رکورد آقای کولین مک لورین رکورددار پیشین را شکست. این دختر ایرانی تبار به طور تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس می کند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان ترین استاد دانشگاه های معتبر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. آلیا صبور در 8 ماهگی خواندن را آغاز کرد و از کلاس چهارم ابتدایی به کالج رفت تا در سطح کارشناسی ریاضیات کاربردی بخواند.

طولانی ترین نقاشی جهان
عنوان طولانی ترین نقاشی جهان هم به ایرانیان اختصاص دارد. برای ساخت این نقاشی 5کیلومتری، بوم های 100متری نقاشی به هم متصل شده اند. موضوع این نقاشی که «به سوی نور» نام دارد، زندگی حضرت محمد(ص) و تلاش ایشان برای گسترش صلح و عدالت است. رکورد قبلی طولانی ترین نقاشی با 2987 متر در امارات متحده عربی ثبت شده بود.

  منبع : برترین ها