عکس هایی که هیچوقت از TV پخش نمیشند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 7.jpg8.jpg  

 

بقیه در ادامه ی مطلب حتما ببینید خیلی قشنگن




رانندگی خانم ها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اینم کلیپ طنز از رانندگی خانم ها!
خانم های محترم این فیلم فقط جنبه طنز داره!


«جهت مشاهده کلیپ و دانلود بر روی تصویر کلیک نمایید!»


                            



اینا دیگه استاد ایستگاهی هستن!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با این حرکتشون کل بازیکن های تیم مقابل رو ترسوندن!حرکت ویژه بودا!

لطفا واستید کامل  بشه بعد ببینید!




دو تا مرد طالب يه زن ؟؟؟!!!!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اگه دو تا مرد طالب يه زن باشن توي مملکتهاي مختلف چي به سر اين سه نفر مياد؟

توي ژاپن: جوان اولي از عشق جوان دومي نسبت به دختر محبوبش متاثر ميشه و خودکشي مي کنه جوان دومي هم از مرگ همنوع خودش اونقدر اندوهگين ميشه که خودکشي مي کنه بعدش براي دختر ژاپني هم چاره اي جز خودکشي نيست

توي اسپانيا: مرد اولي توي دوئل ، مرد دومي رو از پاي در مياره و با زن محبوبش به آمريکاي جنوبي فرار مي کنن

توي انگلستان: دو تا عاشق با کمال خونسردي حل قضيه رو به يه شرط بندي توي مسابقه ء اسب سواري موکول مي کنن اسب هر کدوم برنده شد ، معشوق مال اون ميشه

توي فرانسه: خيلي کم کار به جاهاي باريک مي کشه دو تا مرد با همديگه توافق مي کنن که خانم مدتي مال اولي و مدتي مال دومي باشه

توي استراليا: دو تا مرد بر سر ازدواج با معشوق مشترک سالها مشاجره مي کنن اين مشاجره اونقدر طول مي کشه تا يکي از طرفين پير بشه و بميره ، يا از يه مرضي بميره اونوقت اونکه زنده مونده با خيال راحت به مقصودش مي رسه

توي قفقاز: جوان اولي دختر محبوب رو بر مي داره و فرار مي کنه دومي هم دختر رو از چنگ اولي مي دزده و پا به فرار مي ذاره باز اولي همين کار رو مي کنه و اين ماجرا دائما« تکرار ميشه

توي نروژ: معشوقه ء دو مرد براي اينکه به جدال و دعواي اونها خاتمه بده خودشو از بالاي ساختمون مرتفعي ميندازه پايين و غائله ختم ميشه

توي آفريقا: قضيه خيلي ساده ست و جاي اختلاف نيست دو تا مرد ، زني رو که مي خوان عقد مي کنن و علاده بر اون ، بيست تا زن ديگه هم مي گيرن

توي مکزيک: کار به زد و خورد خونيني مي کشه و يکي از طرفين کشته ميشه ولي بعدش اونکه رقيبش رو کشته از دختر مورد نظر دلسرد ميشه و دخترک بي شوهر مي مونه

توي آمريکا: حل قضيه بستگي به زن داره و هر کس رو انتخاب کرد با اون ازدواج مي کنه

توي ايران: فقط پول موضوع رو حل مي کنه پدر و مادر دختر مي شينن با همديگه مشورت مي کنن و خواستگاري که پولدار تر و گردن کلفت تره رو انتخاب مي کنن عاشق شکست خورده اگه توي عشقش جدي باشه يا بايد خودشو بکشه يا رقيب رو از ميدون به در کنه يا افسردگي مي گيره



روز مادر مبارک
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

مادر مهربانم، آهنگ صدایت، زیباترین ترانه زندگی‌ام، نفس هایت، تنها بهانه نفس كشیدنم و وجودت تنها دلیل زنده بودنم شد......روزت مبارك.



مزایا و معایب ساختمان فلزی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

مقاومت زیاد: مقاومت قطعات فلزی زیاد بوده و نسبت مقاومت به وزن از مصالح بتن بزرگتر است ، به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان های مرتفع ، ساختمانهائی که برزمینهای سست قرارمیگیرند ، حائز اهمیت فراوان میباشد .

 خواص یکنواخت : فلز در کارخانجات بزرگ تحت نظارت دقیق تهیه میشود ، یکنواخت بودن خواص آن میتوان اطمینان کرد و خواص
آن بر خلاف بتن با عوامل خارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، اطمینان در یکنواختی خواص مصالح در انتخاب ضریب اطمینان کوچک مؤثر است که خود صرفه جو یی در مصرف مصالح را باعث میشود .

 دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که در نگهداری آنها دقت گردد . برای مدت طولانی قابل بهره برداری خواهند بود - خواص ارتجاعی : خواص مفروض ارتجاعی فولاد با تقریبی بسیار خوبی مصداق عملی دارد . فولاد تا تنشهای بزرگی از قانون هوک بخوبی پیروی مینماید . مثلآ ممان اینرسی یک مقطع فولادی را میتوان با اطمینان در محاسبه وارد نمود . حال اینکه در مورد مقطع بتنی ارقام مربوطه چندان معین و قابل اطمینان نمی باشد .

 شکل پذیری : از خاصیت مثبت مصالح فلزی شکل پذیری ان است که قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است ونیروی دینامیکی و ضربه ای را تحمل نماید ،در حالیکه مصالح بتن ترد و شکننده در مقابل این نیروها فوق العاده ضعیف اند. یکی از عواملی که در هنگام خرابی ،عضو خود خبر داده و ازخرابی ناگهانی وخطرات ان جلوگیری میکند.

 پیوستگی مصالح : قطعات فلزی با توجه به مواد متشکه آن پیوسته و همگن می باشد و ولی در قطعات بتنی صدمات وارده در هر زلزله به پوشش بتنی روی سلاح میلگرد وارد میگردد ، ترکهائی که در پوشش بتن پدید می آید ، قابل کنترل نبوده و احتمالا" ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی ضعف بیشتر داشته و تخریب شود .

مقاومت متعادل مصالح،مقاومت : مصالح فلزی در کشش و فشار یکسان ودر برش نیز خوب و نزدیک به کشش وفشار است .در تغییر وضع بارها، نیروی وارده فشاری ، کششی قابل تعویض بوده و همچنین مقاطعی که در بار گذاری عادی تنش برشی در انها کوچک است ، در بارهای پیش بینی شده ،تحت اثر پیچش و در نتیجه برش ناشی از ان قرار میگیرند. در ساختمانهای بتنی مسلح مقاومت بتن در فشار خوب ، ولی در کشش و یا برش کم است. پس در صورتی که مناطقی احتمالآتحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشد تولید ترک و خرابی مینماید.

 انفجار : در ساختمانهای بارهای وارده توسط اسکلت ساختمان تحمل شده ، از قطعات پرکننده مانند تیغه ها و دیواره ها استفاده نمی شود . نیروی تخریبی انفجار سطوح حائل را از اسکلت جدا می کند و انرژی مخرب آشکار میشود ، ولی ساختمان کلا" ویران نخواهد گردید . در ساختمانهایی بتن مسلح خرابی دیوارها باعث ویرانی ساختمان خواهد شد .


 تقویت پذیری و امکان مقاوم سازی : اعضاء ضعیف ساختمان فلزی را در اثر محاسبات اشتباه ، تغییر مقررات و ضوابط ، اجراء و .... میتوان با جوش یا پرچ یا پیچ کردن قطعات جدید ، تقویت نمود و یا قسمت یا دهانه هائی اضافه کرد .

 شرا
یط آسان ساخت و نصب : تهیه قطعات فلزی در کارخانجات و نصب آن در موقعیت ، شرایط جوی متفاوت با تهمیدات لازم قابل اجراء است .

 سرعت نصب : سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به اجراء قطعات بتنی مدت زمان کمتری می طلبد .

 پرت مصالح : با توجه به تهیه قطعات از کارخانجات ، پرت مصالح نسبت به تهیه و بکارگیری بتن کمتر است .

 وزن کم : ‌میانگین وزن ساختمان فولادی را می توان بین 245 تا 390 کیلوگرم بر مترمربع و یا بین 80 تا 128 کیلوگرم بر مترمکعب تخکین زد ، درحالی که در ساختمانهای بتن مسلح این ارقام به ترتیب بین 480 تا 780 کیلوگرم برمترمربع یا 160 تا 250 کیلوگرم برمترمکعب می باشد .


 اشغال فضا :‌ در دو ساختمان مساوی از نظر ارتفاع و ابعاد ، ستون و تیرهای ساختمانهای فلزی از نظر ابعاد کوچکتر از ساختمانهای بتنی میباشد ، سطح اشغال یا فضا مرده در ساختمانهای بتنی بیشتر ایجاد میشود .

 ضریب نیروی لرزه ای : حرکت زمین در اثر زلزله موجب اعمال نیروهای درونی در اجزاء ساختمان میشود ، بعبارت دیگر ساختمان برروی زمینی که بصورت تصادفی و غیر همگن در حال ارتعاش است ، بایستی ایستایی داشته و ارتعاش زمین را تحمل کند . در قابهای بتن مسلح که وزن بیشتر دارد ، ضریب نیروی لرزه ای بیشتر از قابهای فلزی است . تجربه نشان میدهد که خسارت وارده برساختمانهای کوتاه و صلب که در زمینهای محکم ساخته شده اند ، زیاد است . درحالیکه در ساختمانهای بلند و انعطاف پذیر ، آنهائی که در زمینهائی نرم ساخته شده اند ، صدمات بیشتری از زلزله دیده اند . بعبارت دیگر در زمینهای نرم که پریود ارتعاش زمین نسبتا" بزرگ است ، ساختمان های کوتاه نتایج بهتری داده اند و برعکس در زمینهای سفت با پریود کوچک ، ساختمان بلند احتمال خرابی کمتر دارند.

عکس العمل ساختمانها در مقابل حرکت زلزله بستگی به مشخصات خود ساختمان از نظر صلبیت و یا انعطاف پذیری آن دارد و مهمترین مشخصه ساختمان در رفتار آن در مقابل زلزله ، پریود طبیعی ارتعاش ساختمان است.

معایب ساختمانهای فلزی:

 ضعف در دمای زیاد : مقاومت ساختمان فلزی با افزایش دما نقصان می یابد . اگر دکای اسکلت فلزی از 500 تا 600 درجه سانتی گراد برسد ، تعادل ساختمان به خطر می افتد .

 خوردگی و فساد فلز در مقابل عوامل خارجی : قطعات مصرفی در ساختمان فلزی در مقابل عوامل جوی خورده شده و از ابعاد آن کاسته میشود و مخارج نگهداری و محافظت زیاد است .

 تمایل قطعات فشاری به کمانش : با توجه به اینکه قطعات فلزی زیاد و ابعاد مصرفی معمولا" کوچک است ، تمایل به کمانش در این قطعات یک نقطه ضعف بحساب می رسد .

 جوش نامناسب : در ساختمانهای فل
زی اتصال قطعات به همدیگر با جوش ، پرچ ، پیچ صورت میگیرد . استفاده از پیچ و مهره وتهیه ، ساخت قطعات در کارخانجات اقتصادی ترین ، فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمانهای متداول چنین امکاناتی مهیا نیست . اتصال با جوش بعلت عدم مهارت جوشکاران ، استفاده از ماشین آلات قدیمی ، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر ، گران بودن هزینه آزمایش جوش و ...... برزگترین ضعف میباشد.

تجربه ثابت کرده است که سوله های ساخته شده در کارخانجات درصورت رعایت مشخصات فنی و استاندارد ، این عیب را نداشته و دارای مقاومت سازه ایی بهتر در برابر بارهای وارده و نیروی زلزله است.



چرا معماران مینویسند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

والتر گروپیوس در بیانیه‌‌‌ی تأسیس مدرسه‌ی باوهاوس در سال ۱۹۱۹ «هدف غایی تمامی فعالیت‌های خلاقانه را «ساختن» دانست.این در حالی بود که نه گروپیوس و نه مدرسه‌ی باوهاوس، هیچکدام تا لحظه‌ی نگارش این بیانیه، کمترین سابقه‌ای در ساختن به معنای واقعی آن نداشتند. 
گروپیوس شخصاً به این واقعیت اذعان می‌کند: «زندگی من جایی بین زمین و آسمان، در بلاتکلیفی سرگردان است... چیزی برای طراحی وجود ندارد که بتوانم از طریق آن، درآمدی هر چند ناچیز کسب کنم.» حتی زمانی که شرایط اقتصادی بهبود یافت، باز گروپیوس فاصله‌‌اش با دنیای مادی معماری را حفظ کرد. او در دوران دانشجویی‌ دریافت که اگر شخصاً به نقشه‌‌کشی معماری بپردازد، دچار گرفتگی عضلانی خواهد شد، به همین خاطر با پرداخت دستمزد به دوستانش، آنان را به کشیدن طرح‌های دانشجویی‌اش گمارد.
در ادامه و پس ار ورود به دنیای حرفه‌ای معماری، گروپیوس مشغول به همکاری با معماران دیگری از جمله آدولف مه‌یر گردید و مجدداً از کلمات برای تشریح مقاصد معمارانه‌اش بهره گرفت.
والتر گروپیوس از جمله معماران برجسته‌ای است که از «واژگان» بصورت گسترده در ارائه‌ی کارهایش استفاده کرده، اما او یقیناً یگانه معماری نیست که چنین راهی را برای خود برگزیده است. معماران معدودی از زمان ویتروویوس تا دوران معاصر به نوشتن رساله یا بیانیه در باب معماری پرداخته‌اند. آدولف لوس، یکی دیگر از چهره‌هایی است که علاوه بر فعالیت در زمینه طراحی، به عنوان یک نویسنده‌ی پرکار و زبردست نیز شناخته شده است.
او معتقد است که ویژگی‌های ذاتی معماری‌ او از طریق تصاویر قابل انتقال نبوده و هر معماری خوب باید قابلیت توصیف در قالب واژه‌ها را دارا باشد. یکی دیگر از استادان معماری مدرن یعنی لوکوربوزیه سوئیسی‌الاصل نه تنها در دوران حیاتش حدود ۶۰ کتاب تألیف نمود بلکه به هنگام درخواست تابعیت فرانسوی‌ در سال ۱۹۳۰ حرفه‌‌ی شخصی‌اش ‌را به جای ‘architecte’ (معمار) ‘homme de lettre’ (نویسنده) اعلام کرد.
علیرغم تمایل معماران به نظریه‌پردازی درباره‌ی آثار معماری از دوران روم باستان تاکنون، مرز بین نویسندگی و طراحی بویژه در سال‌های دهه‌ی هشتاد میلادی در نتیجه‌ی توجه فزاینده پست‌مدرنیست‌ها به نشانه‌شناسی کمرنگ‌تر گردید. بسیاری از معماران دیروز که توانسته‌اند در جایگاه پیشروان معماری امروز تکیه کنند، اعتبار خود را در ابتدا از طریق نویسندگی و پرداختن به «معماری کاغذی» کسب کردند: پیتر آیزنمن، دانیل لیبسکیند و رم کول‌هاس (به عنوان مهمترین نمونه‌ی قابل بررسی)، برخی از ستار‌ه‌های امروز عالم معماری هستند که آوازه‌ی خود را بیش از آنکه از طرح‌ها و ساختمان‌ها به‌دست آورده باشند، ازطریق تألیفاتشان کسب نمود‌ه‌اند. نفوذ معمارانی از این دست بر محیط آکادمیک و روابط درون حرفه‌ای معماران بسیار گسترده است.
رساله‌ی پیش رو تلاش دارد تا نسبت بین نویسندگی و (طراحی) معماریِ معماران را مورد بررسی قرار دهد و این هدف را با طرح این پرسش مقدماتی آغاز می‌کند: انگیزه‌ی معماران از نوشتن و چاپ متون درباره‌ی معماری چیست؟ آیا این مسئله راهبردی برای بازاریابی و فروش طرح به کارفرماست یا تلاشی که معماران برای نمایش ذات روشنفکرانه‌ی معماری به عنوان یک رشته‌ی علمی انجام می‌دهند؟ آیا نویسندگی معماران تنها انعکاسی از فرآیند طراحی است یا اهدافی برای طراحی و معیارهایی برای شکل تماس با اثر معماری نیز تعریف می‌کند؟ تفاوت بین نویسندگی در میان معماران با نویسندگی در میان مورخان و ناقدان معماری در چه مواردی می‌باشد؟
گاهی اوقات معماران در نوشته‌های خود تلاش می‌کنند تا قواعدی را برای خود و دیگران به عنوان اصول طراحی وضع نمایند. با این وجود در پاره‌ای موارد همخوانی‌ای بین این نظریه‌پردازیه‌ها و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود، به چشم نمی‌آید که این امر باعث ایجاد تردید در انگیزه‌ی معماران از نوشتن می‌شود. یکی دیگر از مصارف متون معماری در تبلیغات و بازنویسی تاریخ معماری است. در موارد متعدد دیگری نویسندگی به یکی از مراحل تفکر طراحی بدل می‌شود.
از آنجا که پرسش از نوع رابطه‌ی نویسندگی و (طراحی) معماریِ معماران بسیار گسترده می‌باشد، این رساله رویکردهای تئوریک متفاوتی را در شکافتنِ مباحث، مورد بررسی قرار خواهد داد: هستی‌شناسی هنر آرتور سی دانتو، اندیشه‌ی artwriting نزد دیوید کریر، نشانه‌شناسی معماری نزد اومبرتو اِکو، نظریه جامعه‌شناسانه پیر بوردیو درباره‌ی سرمایه‌های فرهنگی و راهبردهای تشخص‌یابی (distinction) و کاربرد دی‌کانستراکشن در معماری توسط مارک ویجلی.
پیش‌شرط ورود به مسئله و فهم این رساله، آگاهی عمیق از تاریخ معماری مدرن شامل آثار شاخص ساختمانی و نوشتاری این قرن می‌باشد .




10 راهکار اصولی برای متحول کردن زندگی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



رشد و پیشرفت نتیجه ایجاد تغییر و تحول در زندگیست. اگر همچنان در وضعیت فعلی خود باقی بمانید، هیچ گاه به رشد و تعالی نمی رسید. شیوه ی تفکر و عملکرد خود را تغییر دهید تا بتوانید به کلیه اهداف خود دست پیدا کنید. باید توجه داشت که تغییر و تحول از یک روند ممتد پیروی کرده و هیچ گاه متوقف نمی شود. به محض متوقف شدن تغییر و تحول، رشد و پیشرفت شما هم متوقف می گردد.
ما قصد داریم تا در این مقاله مهم ترین تکنیک های موجود در زمینه ایجاد تغییر و تحول در زندگی را به شما معرفی کنیم.
1- ریتم زندگی خود را آرام کنید
شما نیاز به زمان دارید تا بتوانید فکر کنید و افکار خود را در زندگی فردی بازتاب دهید. اگر تمام مدت سرتان شلوغ باشد، وقت کافی برای فکر کردن به اهداف خود ندارید چه برسد به اینکه بخواهید دست به عمل بزنید و زندگیتان را تغییر دهید. پس ریتم زندگی خود را آرام و ملایم نمایید و برای تغییر در زندگی خود فضا ایجاد کنید.
سعی کنید آهسته به جلو پیش بروید تا در عین حال بتوانید بیش از پیش از زندگی لذت ببرید. مشغولیت های بی مورد نه تنها لذت تماشای مناظر بی نظیر زندگی را از شما می گیرند بلکه باعث می شوند که شما هیچ حسی نسبت به اینکه کجا هستید، به کجا می روید، و چه کاری انجام می دهید نیز نداشته باشید.
ادی کانتور
2- خواستار تغییرباشید
"تمایل داشتن" ضروری است. این زندگی شماست، هیچ کس نمی تواند در آن تغییر ایجاد کند مگر خود شما. اگر خودتان خواستار تغییر نباشید، آنگاه هیچ چیز در این دنیا نمی تواند شما را مجبور به تغییر کند.
به این منظور در ابتدا باید به خود بگویید که با ایجاد تغییر، زندگی من از شرایط فعلی بهتر خواهد شد. اصلاً مهم نیست که زندگی شما تا چه اندازه خوب است به هر حال باز هم جای پیشرفت و ترقی وجود دارد. از سوی دیگر اگر تصور می کنید که زندگیتان اصلاً خوب نیست، باز هم ناامید نشوید، همیشه جای امیدواری برای بهبود اوضاع جود دارد. به خودتان بقبولانید که همیشه توانایی ایجاد تغییرات مناسب در زندگی را دارید.
3- مسئولیت پذیر باشید
قبول مسئولیت های زندگی یک "باید" است. دیگران را به خاطر اتفاقات بدی که در زندگیتان رخ می دهد سرزنش نکنید. انگشت سرزنش خود را به سوی خانواده، دوستان، کارفرما و یا وضعیت بد اقتصادی جامعه نشانه نگیرید. خوبی و بدی موجود در زندگی مستقیماً به عملکرد فردی شما بستگی دارد. زمانیکه مسئولیت این موارد را پذیرفتید، آنگاه می توانید انتظار ایجاد تغییرات شگرفی را در زندگی خود داشته باشید.
باید تصمیم بگیریم که خودمان و نه اوضاع و احوال پیرامونمان را تغییر دهیم. با این روش می توانیم خیلی موثرتر عمل کنیم.
استفان کوی
4- ارزش های اصلیتان را مرور کنید
در اعماق قلب هر فرد اصولی وجود دارد که وی به شدت به آنها معتقد است. از خود سوال کنید ارزشمندترین چیزی که در زندگیتان وجود دارد چیست؟ احساس می کنید برای داشتن یک زندگی موفق باید چه اصولی را رعایت کنید؟ اینها ارزش هایی هستند که خودتان باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. آنها را پیدا کنید و به خودتان یادآوری نمایید.
5- دلایل مهم زندگیتان را پیدا کنید
ایجاد تغییر کار ساده ای نیست چراکه شما باید بر سکون حاکم بر زندگی خود غلبه کنید. درست مثل یک شاتل فضایی که برای غلبه بر جاذبه ی زمین نیاز به یک موشک پرقدرت دارد. شما هم برای غلبه بر سکون موجود در زندگی نیاز به یک منبع پرقدرت انرژی دارید. دلیل شما برای تغییر درست همان منبع انرژی است. برای پیدا کردن این دلایل ببینید چه چیزهایی برایتان مهم هستند.
6- افکار نیرو بخش را جایگزین افکار محدود کننده کنید
افکار محدود کننده جزء بزرگترین موانعی هستند که شما را از پیشرفت در زندگی محروم می کنند. ابتدا باید آنها را پیدا کنید تا بعداً بتوانید بر آنها غلبه کنید. به منظور تشخیص این قبیل افکار در ذهن خود به دنبال افکاری باشید که شامل عبارات زیر هستند:
"من نمی توانم...."
"قادر نیستم که ...."
"من هیچ وقت نتوانستم ...."
"هیچ راهی وجود ندارد که ...."
هر زمان که در ذهن خود به یکی از این افکار برخورد کردید، آن را یادداشت نمایید و یک تفکر نیرو بخش را جایگزین آن نمایید. در مقابل هر جمله منفی یک جمله ی مثبت بنویسید.
7- عادات خوب را جایگزین عادات بد کنید
شما می بایست علاوه بر افکار محدود کننده، عادات بد خود را نیز پیدا کنید. آیا عاداتی هستند که همیشه شما را از اقدام کردن باز می دارند؟ آیا رفتارهایی هستند که باید از آنها دست بشکنید؟ بهتر است که لیستی از آنها تهیه نمایید.
سپس به جای اینکه سعی کنید آنها را ترک کنید، یکسری عادات مثبت برای جایگزین نمودن آنها در نظر بگیرید. فرض کنید یکی از عادات بد شما تماشای بیش از اندازه تلویزیون است. به جای اینکه مدت زمان تماشای تلویزیون را کم کنید، به انجام کاری فکر کنید که جایگزین تلویزیون شود. به عنوان مثال می توانید مطالعه کردن را انتخاب کنید.
8- برای خود الگو و مربی انتخاب کنید
پیدا کردن یک الگو در زندگی کمک بزرگی در راه تعالی آرمان ها محسوب می شود. او می تواند شما را راهنمایی کرده و مشکلات و موانع موجود بر سر راهتان را یادآوری نماید. با این کار می توانید در وقت و ان‍رژی خود صرفه جویی کنید.
البته پیدا کردن یک مربی خوب ساده نیست و در ابتدا شما باید به او ثابت کنید که فرد مستعد و قابلی هستید. سعی کنید در نظر او فرد مفیدی جلوه کنید. در کارها کمکش کنید تا ثابت کنید که شاگرد زرنگی هستید و این ارزش را دارید که بر روی شما سرمایه گذاری کند.
9- انتظارات منطقی داشته باشید
باید از ابتدای راه انتظارات منطقی را در ذهن خود بپرورانید. کار شما در مراحل ابتدایی به مراتب ساده تر است و هر چه جلوتر می روید موانع و مشکلات هم بیشتر می شوند. تغییر و تحول نیازمند زمان است به ویژه اگر بخواهید تغییرات دائمی در زندگی خود ایجاد کنید. انتظارات منطقی، شما را در شرایط سخت همچنان پابرجا نگه می دارند.
10- پیوسته در حرکت باشید
مسئله اصلی آغاز نمودن کار است. زمانیکه شروع کردید، آنوقت می توانید با سرعت دلخواه به جلو پیش بروید. درست مثل هل داد ماشین، در ابتدا باید نیروی زیادی به آن وارد کنید تا راه بیفتد، اما وقتی راه افتاد نیاز به انرژی کمتری دارد.
همیشه در حال بهبود زندگی خود باشید. سعی کنید هر روزتان بهتر از دیروز باشد. همانطور که قبلاً هم گفتیم تا تغییر و تحول نباشد، خبری از رشد و پیشرفت هم نخواهد بود.



آیکیدو چیست ؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



آیکیدو به معنای وحدت و آشتی و تجسم قدرت. مو سس این سبک ( یا هنر رزمی ) موریهی وشیبا نام دارد وی در سال 1883 در خانواده‌ای که به جهت داشتن مردان جنگجو و استاد در کار با سلاحهای جنگ معروف شده بود پا به عرصه جهان هستی گذاشت

پدرش یوروکو استاد شمشیر زنی و نیزه بود که موریهیو توانست زیر نظر پدرش تکنیکهای مختلف جوجوتسو - آیکی جوتسو - شمشیر زنی و کار با باتوم رابیاموزد تاثیر گذارترین مربی او سوکاکوتاکوا بود که شخصیتی محکم و با ثبات داشت او مجموعه‌ای از فنون و تکنیک را تحت عنوان رشته دایتو ریو را به او آموزش داد. وشیبا تاثیرات مبارزه را در حین کار با تاکوا کشف کرد ولی این برای او کافی نبود چرا که او میخواست به جایگاه واقعی بشر دست پیدا کند و البته توانست این جایگاه را به لطف وجود شخصیت دیگری به نام اونیسابورو دگوچی استاد بزرگ تمرینهای سبک جدید شینتو ایست یعنی اوموتو کیو بدست آورد در کنار دگوچی وی توانست تمرینات جدید ( به کار گیری زمزمه و اصوات دعاگونه به صورت ذکر ) به نام کوتو داما را دنبال کند وقتی در سال 1924 دگوچی ژاپن را به قصد مونوگولی ترک کرد و وشیبا به عنوان محافظ همراه وی بود وشیبا هرآنچه که از مبارزه میدانست برای مقابله با دسته‌های راهزنان به کار می گرفت این تجربه بسیار عالی بود و برای اولین بار استاد بزرگ آینده مسیر ویژه خود را پیدا کرد پیش بینی در دل خطر وقتی همه تهدید شده و هراسیده‌اند او به جلوتر از خودش می نگرد و می اندیشد کدام مسیرها را باید انتخاب کرد و از کدام باید چشم پوشید در بازگشت به ژاپن اعتقاداتش به یقین رسیده بود و به جایگاه بشر در عالم هستی دست یافته بود و آن را با تمام وجود درک می کرد. برای ایجاد هماهنگی بین تمرینات و اعتقادات فیلسوفانه اش او هنری جدید آفرید آیکیدو به معنای:
وحدت و عشق صلح و آشتی و تجسم قدرت هر بخش از آیکیدو دارای معنایی به شرح ذیل است:
آی : هماهنگی - وحدت - همراهی - همراه شدن
کی : روح - توان - نیروی روحی - قدرت درونی
دو : روش - ساختار - راه
ریشه‌های آیکیدو نوین در آیکی جوجوتسو ژاپن قرار گرفته است. در این عهد جوجوتسو با روشهای کلاسیک تمرینات رزمی نقش برجسته‌ای در پدیدار گشتن طبقه جنگاوران در مهارتهای دفاع با دست خالی در کنار شیوه استفاده از سلاح آموزش داده می شد آیکی جوجوتسو تنها یکی از چند نوع شیوه‌ها و سبک‌های مبارزه بود. در تمام آنها نظرات سخت انضباطی اعمال می شد و اعضا موظف به حفظ کامل اسرار بودند که به تمرین این روشها و فنون به دیده احترام بنگرند.گفته‌اند که آیکی جوجوتسو توسط جنگاوری فاضل به نام شاهزاده تی جون فرزند امپراطور سیوا ابداع شده است. روش تی جون بر اساس ضربات شمشیری دست خالی که نقاط مختلف باز زره حریف را مورد هدف قرار می داد استوار بود. یکی از فرزندان تی جون به نام تسوته موته محدوده فنون را گسترش داد و تاکید را بر ما آی ( تشخیص فاصله بین خود و حریف) گذاشت. این توانایی برای تمام جنگاوران لازم بود زیرا که آنان بایستی خود را آماده رویارویی با سلاحهایی با طولهای مختلف می کردند.یوشی میتسو سردار برجسته از هنرهای رزمی آگاهی بسیاری داشت. وی فردی بود که آگاهیهای بسیاری در زمینه اطلاعات پزشکی داشت. او این اطلاعات را بر اثر علاقه به کالبد شناسی انسان کسب کرده بود. گفته می شود که وی این اطلاعات را از راه تشریح اجساد جنگاوران مرده به دست می آورده. وی با بکار بردن فنون رایج به شیوه‌های ماهرانه که وی را قادر می ساخت کنترل بیشتری روی حریفانش بدست آورد موجب توسعه و پیشرفت آیکی جوجوتسو گردید. وی دریافت که دست و مچ‌های جنگاوران چون محکم و پوشیده شده نیستند معمولا آسیب‌پذیر هستند و بنابراین فنونی ابداع کرد که آنها را برای آسیب زدن به این نقاط به کار برد. وی این ساختار را " دایتو ریو آیکی جوجوتسو" نامید که بعد از مرگش دایتو نامیده شد.یوشی کیو پسر یوشی میتسو که خود نیز جنگاوری کارآزموده بود با اضافه کردن شیوه‌ای که جنگاوران بدون سلاح می توانستند از آن در مقابل شمشیرهای کوتاه و بلند استفاده کنند. تعداد فنون این روش را افزایش داد. یوشی کیو همچنین شاگردانش را وادار به تمرین در مقابل شمشیرهای کوتاه و بلند که یک نوع نیزه شکافنده بود می کرد. وی به خاطر تغییر محل اقامتش فامیلی خود را تغییر داد در اواخر قرن نوزدهم که ژاپن در آستانه بیرون آمدن از انزوا قرار داشت. سوگاکوتاکه دا سی و یکمین فرد از نسل تاکه دا تصمیم گرفت که شیوه خانواده را دوباره احیا کند. پس از مدتی این شیوه را جا انداخت و مدرسه‌ای در هوکایدو واقع در استان آباشیری افتتاح کرد. دیری نپایید که کارش گرفت و افراد ارتش در آنجا به یادگیری پرداختند. توکی مونه تاکه دا پسر وی کار را ادامه داد و مدرسه را " دایتون کان " نامید. نامی که تاکنون حفظ شده است در این مدرسه بود که فردی به نام " موریهی وشیبا" تحصیل کرد. او که خود استاد مسلم هنرهای رزمی بود تحت تاثیر " سوگا کوتاکه دا " با معرفی بهترین هنرهای رزمی دیگر و ارایه برخی از عقاید خود به پیشرفت برنامه آموزشی مدرسه کمک کرد. وی خیلی زود یکی از برجسته‌ترین شاگردان " سوگا کوتاکه دا " گردید.وشیبا در زمان قدرت واکایاما در ژاپن متولد شد. وی مرید هنرهای رزمی بود. او تمام پول خود را در راه یادگیری زیر نظر بهترین استادها در جهان صرف کرد. او اشتهای سیری ناپذیری جهت یادگیری هرچه بیشتر روشها داشته است. وی در جنگ جهانی دوم در ارتش ژاپن در جنگ با روسها دلاوریها و مهارت خود را به نمایش گذاشت تا جای که به او لقب خدای سربازان را دادند. وی پس از جنگ به شغلهای بسیاری پرداخت ولی به خاطر بهبود مهارت رزمی خود در رنج بود زیرا که آرزو داشت که شکست ناپذیر گردد. در این دوران بود که با راهبان بودایی برخورد و به فلسفه آنها گوش فرا داد و بر اثر آن به تردید افتاد که هنرهای رزمی نباید فقط مختص حمله به شخص دیگر یا به زمین زدن انسانها باشند. وی تصمیم گرفت که این فلسفه را دنبال کند. لذا شخصا وارد معبد گردید و هر روز ساعات زیادی را به خلوت و تنهایی می گذراند و مفهوم حقیقی هنرهای رزمی پی برد. وی دریافت که هنرهای رزمی نباید مختصرا وابسته به قدرت باشند بلکه بایستی راهی برای پیشرفت روح و جسم و رسیدن به صورت آنها باشند.آیکی جوجوتسو آنگونه که تمرین می گردید این فلسفه را مطرح نمی‌کرد.بنابراین وی تصمیم گرفت تا هنر جدیدی را ابداع کند که سرشار از اصل هماهنگی روحی و جسمی مورد نظرش باشد. وی این هنر را آی کی نامید و همانند دیگر هنرهای رزمی پسوند جوتسو به معنای هنر جنگیدن را از آن حذف کرد و واژه دو را به معنای راه را که نشان دهنده ملایمتر شدن است به جای آن برگزید.



ایست فکری : متوقف کردن افکار ناخواسته
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


ایست فکر چیست؟

ایست فکری:
* فرایندی است که در آن می توانید یک فکر آزاردهنده را متوقف کنید.
* فرایندی است که برای متوقف کردن افکاری که موجب اعمال آنی و اجباری می شود.
* فرایندی است که از طریق آن می توانید نیروی افکاری که موجب رفتارهای اعتیادی و عادتی می شود را از بین ببرید.
* جایگزین کردن یک فکر سالم بر فکری ناسالم است.
* عملی است که در آن پیوسته به افکار و اشاراتی سوق پیدا می کنید که الگوها و عادت های ناسالم را از بین می برد.
* توانایی ادامه ندادن به یک فکر، تصویر، نظر، ترس یا محرک آزاردهنده است که موجب رفتارهای ناسالم می شود.
* تمرین کردن برای استفاده از انرژی ذهنی به طریقی مثبت است.
* تکنیکی که برای کاهش تاثیرات منفی استرس، افکار احساسی ناسالم و ترس است.
* تکنیک کاهنده استرس است که تاثیرات فزاینده استرس و رویدادهای بحرانی را از بین می برد.

برای خواندن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


ایست فکر چطور عمل می کند؟

در ایست فکر می توانید یکی از موارد زیر یا ترکیبی از آنها را به کار گیرید:
* فکری را جایگزین فکری دیگر کنید. مثلاً فکر خوردن را با فکر ورزش کردن جایگزین کنید.
* هر زمان که یک فکر منفی و ناسالم به سراغتان می آید، کلمه "ایست" را به طور لفظی یا مجازی بشنوید. مثلاً وقتی میل به سیگار به سراغتان می آید، سریعاً "ایست" را می شنوید.
* می توانید یک فکر ناسالم و اعتیادزا را با یک الگوی سالم فکری جایگزین کنید.
* می توانید یک تصویر منفی و ناسالم را با یک تصویر ذهنی مثبت جایگزین کنید.
* ذهنتان را از آن فکر منفی یا ناسالم به چیزی دیگر منحرف کنید.
* ذهنتان را از هر نوع فکر ناسالم و غیرضروری که موجب بروز استرس یا رفتارهای ناسالم می شود پاک کنید.
چند نمونه تکنیک برای ایست فکر

جایگزین فکری: وقتی یک فکر ناخواسته وارد ذهنتان می شود، بلافاصله آن فکر را با یک فکر مثبت و منطقی جایگزین کنید.
فریاد "ایست": وقتی افکارِ ناخواسته به سراغتان می آید، بلافاصله فریاد بکشید، "ایست". این فریاد می تواند واقعاً شنیده شود یا فقط در ذهنتان باشد. به این فریاد ادامه دهید تا فکر منفی از بین برود.
جایگزین کردن یک الگوی فکری سالم: اگر به خاطر باورهای نادرست و غیرمنطقی عادت کرده اید غیرمنطقی فکر کنید، می توانید با مبارزه کردن به هرنوع فکری که به ذهنتان می رسد، یک الگوی فکری منطقی برای خود ایجاد کنید. هر بار که فکری به ذهنتان می رسد از خود بپرسید، آیا این فکر منطقی است؟ اگر نیست، کجای آن غیرمنطقی است؟ چه جایگزین منطقی می تواند داشته باشد؟
جایگزین کردن تصاویر ذهنی: اگر عادت دارید تصاویر منفی به ذهن خود راه دهید، می توانید این تصاویر منفی را با تصاویر مثبت و سالم جایگزین کنید.
جایگزین های آزارنده: اگر عادت دارید یک رفتار ناسالم را قابل قبول فرض کنید، بلافاصله این تصاویر قابل قبول را با تصاویر صادقانه تر مثل فکر الکل، موادمخدر، غذاهای پرچرب و از این قبیل جایگرین کنید که می توان آنها را با کلماتی مثل "سم"، "بیمار"، "تهوع آور"، "کشنده"  جایگزین کرد.
تفکرات غیرمنطقی که اجازه نمی دهد ایست فکری درست عمل کند:
* فقط فکر کردن درمورد آن اشکالی ندارد، من که کاری نمی کنم.
* فکر کردن درمورد آن چه ضرری می تواند برایم داشته باشد؟
* اگر فقط یک ذره درمورد آن فکر کنم هیچکس نمی فهمد.
* من خیلی خودم را سرکوب کرده ام، چه می شود اگر هر از گاهی به آن فکر کنم؟
* تو نمی توانی من را مجبور کنی که به آن فکر هم نکنم.
*قبل از اینکه آنطور رفتار کنم هیچوقت درمورد آن فکر نمی کردم، چه اشکالی دارد حالا درموردش فکر کنم؟
* مقابله با این افکار یک جنگ واقعی است. امشب بی خیال می شوم و از فردا باز شروع می کنم.
* اگر به آن فکر کنم چه فرقی می کند؟
* خیلی احمقانه است که افکارم را کنترل کنم که به آن فکر نکنم.
* این مثل شستشوی مغزی است و به نظرم شستشوی مغزی چیز خوبی نیست.
* برای اینکار وقت ندارم.
* این هم یکی دیگر از آن آزمایش های روانشناسی است و امتحان کردن آن خیلی احمقانه است.
رهنمودهایی برای ایست فکری:

1) از تکنیک ها و تمرین های ریلکسیشن و تنفس عمیق برای ریلکس کردن خود استفاده کنید. خیلی مهم است که برای متوقف کردن یک فکر راحت و ریلکس باشید.
2) کلمه "ایست" را با فواصل1، 2 و 3 دقیقه ای روی یک نوار 30 دقیقه ای ضبط کنید. از آن نوار در حالت کاملاً ریلکس استفاده کنید، ذهنتان را مشغول آن فکر منفی کنید و هربار که "ایست" را می شنوید، دست از آن فکر بردارید. دوباره به آن فکر برگردید و فقط زمانی از فکر کردن به آن دست بردارید که کلمه "ایست" را می شنوید. به مدت دو هفته هرشب30 دقیقه اینکار را تکرار کنید  تا به جایی برسید که حتی بدون شنیدن "ایست" هم بتوانید فکر را متوقف کنید.
3) وقتی توانستید بااستفاده از نوار "ایست" فکرتان را دستگیر کنید، آماده اید که با فریاد کشیدن "ایست" آن را متوقف کنید. 30 دقیقه ذهنتان را مشغول آن فکر منفی کنید و برای قطع کردن آن فکر فریاد بکشید "ایست". وقتی فکر را دستگیر کردید، بعد از مدتی دوباره به آن فکر برگردید و باز فریاد بکشید "ایست". به مدت دو هفته هر شب 30 دقیقه اینکار را تکرار کنید تا جاییکه دیگر بتوانید مداوماً با فریاد کشیدن "ایست" آن فکر را متوقف کنید.
4) وقتی یاد گرفتید با فریاد کشیدن "ایست" فکرتان را متوقف کنید، آماده اید که فکرتان را آموزش دهید که با زمزمه کردن "ایست" متوقف شود. به مدت 30 دقیقه ذهنتان را مشغول فکر منفی کنید اما اینبار برای متوقف کردن آن "ایست" را آرام نجوا کنید. اینکار را به مدت دو هفته هرشب 30 دقیقه تکرار کنید تاجاییکه بتوانید مداوماً با زمزمه کردن "ایست" فکرتان را متوقف کنید.
5) وقتی به ذهنتان آموزش دادید که با زمزمه کردن "ایست" متوقف شود، آماده اید که با فکر کردن به کلمه "ایست" ذهنتان را متوقف کنید. 30 دقیقه ذهنتان را مشغول آن فکر منفی کنید، اما اینبار برای متوقف کردن آن فقط به کلمه "ایست" فکر کنید. به مدت دو هفته هر شب 30 دقیقه این کار را تکرار کنید تاجاییکه بتوانید مداوماً با فکر کردن به کلمه "ایست" آن فکر منفی را متوقف کنید.
6) تکنیک نوار ضبط کردن، فریاد کشیدن، زمزمه کردن یا فکر کردن به "ایست" در قطع فکر کردن به افکار منفی  و ناخواسته بسیار موثر هستند. با این روش ها می توانید به جایی برسید که حتی فکر کردن به کلمه "ایست" هم به خوبی عمل می کند. اما بهتر است از تکنیکی استفاده کنید که بیشتر با آن نتیجه می گیرید ومداوماً آن را تمین کنید. یادتان باشد که برای شروع کار حتماً باید کاملاً ریلکس باشید.



چگونه خرافات پدید آمد ؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

از زمانی که بشر به تمدن روی برد همواره خرافات در زندگیش خودنمایی می کرد .حتی امروز نیز میلیونها بشر چنان به عقاید خرافی پایبندند که گویی هیچگاه نمی خواهند از آنها دست بردارند .
پاسخ دادن به اینکه شروع خرافات از کجا بود ، کاملا غیر ممکن است .ولی شاید بتوان گفت که برخی پدیده های طبیعی که در بشر ایجاد وحشت می کردند ،انگیزه گرایش وی به خرافات بوده اند .
مثلا بشر چیزهایی را می دید که از درک حقیقت آن عاجز بود ،آنگاه برای تفسیر اینگونه رویدادها ،یا برای گریز از وحشت برخی از عوامل طبیعی ،ناچار به روی بردن به خرافات می شد .
با گرایش به خرافات ،بشر خود را خشنود می ساخت به اینکه آن رویدادها را به خوبی می شناسد و علاوه بر این ،می تواند آنها را تحت کنترل خویش درآورد .بنابراین ،عقیده خرافی یعنی عقیده ای که از ترس پدید آمده است .ترس از چیز نامانوس و ناشناخته ای که خارج از درک و دانش آدمی بوده است .
برای مثال ،کرات و پدیده های آسمانی ،قرنها برای بشر مجهول و اسرارآمیز بودند .وقتی یک ستاره دنباله دار را می دیدند به حیرت می افتادند .سپس علتی برایش تراشیده گفتند :این نشانه جنگ یا فرود آمدن وبا برای انسانهاست .
ماه نیز برای بشر بسیار اسرارآمیز بود .مردم چون نمی دانستند آن چیست یاوه هایی در پیرامونش می بافتند .مثلا می گفتند هر کس مدت ها به آن خیره نگاه کند ،به دیوانگی دچار می شود .
مردم قدیم ،درباره زندگی حیوانات نیز به خرافات بیشماری معتقد بودند .چون گربه سیاهی در سر راه کسی نمایان می شد ،می گفتند که آن نشانه شوربختی است . آوای جغد نیز سبب مردن کسی از نزدیکان به شمار می رفت .
کشتیرانان که پیوسته با حوادث سهمگین طبیعت ،دست به گریبان بودند ،برای خود خرافات بسیاری پرداخته بودند .مثلا باد و طوفان را همیشه نشان قهر طبیعت و پیش آمدن خطر می دانستند .برای باد افسانه های بسیاری داشتند و به خرافات گوناگونی پایبند بودند .
در زمان ما هنوز رسم براینست که چون کشتی نو را می خواهند به آب بیندازند ،با شکستن یک بطری شراب بر سینه آن ،نامی برایش انتخاب می کردند .این رسم بازمانده ی یک خرافه ی قدیمی است که می گفتند برای خدای دریا نپتون ،شراب را پیشکش می کنیم .
مردم با اعداد نیز بسیار سروکار دارند .از اینرو درباره آنها نیز خرافه بسیار بافته و گفته اند .مثلا برخی اعداد شوم هستند .ولی برخی دیگر خوشبختی می آورند .
خلاصه ،خرافات گر چه به شکلهای گوناگونی یافت می شوند ،ولی همه دارای یک ریشه مشترکند .آن اینکه بشر از دست عجز و بیدانشی خود ،در اضطراب بوده و از اینرو پیوسته می خواستند طبیعت را به گونه ای بشناسد و خود را از ترس آن رهایی بخشد .خرافه وسیله ای برای تسکین عجز بشر بوده و میباشد .



تاریخچه ورزش پینگ پنگ
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زادگاه ورزش تنیس روی میز را چند کشور نام برده اند از جمله : انگلستان ، آمریکا ، هندوستان و آفریقای جنوبی . اما با توجه به مدارک و مدارکی که در دست است می توان انگلستان را سرچشمه این ورزش دانست .
نخستین توپهای تنیس روی میز از پیچیدن نخ نازک به دور کاغذ مچاله شده ساخته می شد و راکت هم از تخته معمولی بود که هر کس در اندازه های مختلف برای خود می ساخت . اما با گسترش این بازی بتدریج در وسایل بازی بهبود حاصل شد و انواع بهتری راکت و توپ در دسترس علاقمندان قرار گرفت .
معرفی این ورزش در انگلستان و رواج آن در بین مردم سبب شد که کارخانه های تهیه اسباب بازی شروع به تولید انواع راکت و میز و توپ و تور کنند .
در اوایل دهه 1950 برای اولین بار پینگ پنگ بازهای چینی قدم به مسابقات بین الملی نهادند و گرچه در ابتدا موفقیتی بدست نیاوردند اما در سالهای بعد تبدیل به یکی از مدعیان درجه اول قهرمانی این ورزش شدند .
ژاپنیها نخستین کشوری بودند که راکت رویه اسفنجی را معرفی کردند و با اجرای شیوه های تدافعی در بازی موجب دگرگونیهای بسیار در تکنیک بازی تنیس روی میز شدند .
ورزش تنیس روی میز در سال 1988 به صورت رسمی به بازیهای المپیک پیوست و در بازیهای سئول کره جنوبی در فهرست مسابقات قرار گرفت .
فدراسیون تنیس روی میز ایران نیز در سال 1326 تاسیس شد و این ورزش در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین ورزشها در میان دانش آموزان و دانشجویان است .



یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

نیکولای معروف به "Russian Giant" بمعنی "غول روسی" یکی از سنگین ترین و بلندترین قهرمانان بوکس جهان است که در روسیه زندگی می کند.
صرف نظر از اینکه رشته ورزشی اش رشته ای خشن است او با داشتن هیکلی درشت و با قدی بیش از 7 فوت (برابر با 2 متر و 15 سانتیمتر) دارای روحی حساس و شاعرانه است و همسرش "مارپل" و دو فرزندش را عاشقانه دوست دارد.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه



پیش فروش خودروی رانا آغاز شد/ قیمت پیش فروش و تصاویر
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

پیش فروش دومین خودرو با نشان ایرانی به نام رانا از امروز هشتم خرداد ماه در تمامی نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش سه نسل، عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودروی رانا با آمیزه ای از هنر و صنعت ایرانی، با قیمت کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان به بازار عرضه می شود.

پیش فروش خودروی رانا آغاز شد/ قیمت پیش فروش و تصاویر

وی به شرایط ویژه پیش فروش خودروی رانا اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان می توانند با پیش پرداخت ۱۰ میلیون تومان نسبت به ثبت نام خودروی رانا در نمایندگی های مجاز اقدام کنند.

پیش فروش خودروی رانا آغاز شد/ قیمت پیش فروش و تصاویر

بابایی تاکید کرد: موعد تحویل خودروی رانا به انتخاب مشتری از مهرتا آذر ماه سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو مهم‌ترین شرایط پیش فروش خودروی رانا را سود مشارکت ۲۰درصد، حداقل سود تعیین شده ۱۷ درصد عنوان کرد.

پیش فروش خودروی رانا آغاز شد/ قیمت پیش فروش و تصاویر

بابایی مزایای خودروی رانا را توسعه یک پلتفرم جدید برای ایران خودرو در توسعه صادرات، دست‌یابی به استاندارد ایمنی سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ و مجهز به کیسه هوای سرنشین و راننده و ترمز ضد قفل عنوان کرد و اظهار داشت: این خودرو در جهت عرضه در بازار داخلی و بین المللی درکلاس ابعادی C و به صورت چهار در سدان صندوق‌دار تولید می شود.

وی با اشاره به این‌که خودروی رانا دوست‌دار محیط زیست است، خاطر نشان ساخت: دانش، توانایی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران خودرو را قادر به تولید دومین خودرو با برند ملی ساخته است.
بابایی یادآورشد: برنامه تولید خودروی رانا در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه است که این میزان تا سقف ۲۰۰ هزار دستگاه در سال قابل افزایش است.

پیش فروش خودروی رانا آغاز شد/ قیمت پیش فروش و تصاویر

پیش فروش خودروی رانا از هشتم تا نوزدهم خرداد ماه سال جاری در نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو صورت می گیرد.



فال بازی خیال
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

     

بعضی ها می گویند که هیچوقت خواب نمی بینند. اما این غیر ممکن است. همه ی آدم ها خواب می بینند و برای خود رویاهایی دارند، اما حافظه ی بعضی قوی تر است و به آنها امکان می دهد که این رویاها در ذهنشان بماند. رویاهای ما ترکیبی از خیالات خصوصی ما هستند. رویا به ما امکان می دهد که آنطور که دوست داریم رفتار کنیم، اما به موجب اینکه بیدار می شویم،؛ رویاهایمان شروع به ذوب شدن می کنند و هرچه بیشتر سعی در به خاطر آوردن جزئیات آن بکنیم، بیشتر فراموش می کنیم.

اما دلیل خواب دیدن ما چیست؟ و آیا خوابهایمان مهم هستند؟ دانشمندان عقیده دارند که اینطور است، چون رویاهایمان به ما کمک میکنند تا خود را برای مشکلات روز زندگی آماده کنیم. تصاویری که ما در رویاهایمان می بینیم، معانی ویژه ای دارند و به ما کمک می کنند تا با شخصیت خود بیشتر آشنا شویم.

در این مقاله قصد داریم با بازی خیال گوشه ای از شخصیتتان را به شما نشان دهیم. می توانید این بازی را دو به دو انجام دهید و یکی سوال کند و دیگری پاسخ گوید. اما شما که اول این مقاله را می خوانید توجه کنید که پایین سوالات را نگاه نکنید تا بازیتان خراب نشود و سوالات را در کمال دقت و صداقت پاسخ دهید.

با ما همراه باشید!


سوالات

1. فکر کنید خوابیده اید و خواب می بینید. در خواب خود را در خانه ای ایده آل مییابید. این خانه چه شکلی دارد؟ آن را توصیف کنید.

2. حال کنار جاده ای باریک در حال قدم زدن هستید. ناگهان یک فنجان/لیوان/کوزه ی آب را روی زمین در مقابلتان می یابید. چه شکل دارد؟ چه چیز در آن است؟

3. راه تمام می شود و شما وارد جنگلی می شوید. تقریباً راهی دراز را می پیمایید تا به زمینی مسطح می رسید. در وسط این زمین ساختمانی وجود دارد. این ساختمان چه نوع ساختمانی است؟

4. اطراف ساختمان را باغی پوشانده است. این باغ را توصیف کنید.

5. از این باغ بیرون آمده و دوباره راه جنگل را پیش می گیرید. در کنار جنگل دیواری وجود دارد. این دیوار آنقدر بلند است که نمی توان از آن بالا رفت و آنقدر طولانی است که نمی توان آن را دور زد. ناگهان متوجه در کوچکی در دیوار می شوید. همینطور که به آن نگاه می کنید، در به آرامی باز می شود. شما چه می کنید؟ آیا از آن رد می شوید؟

6. در طرف دیگر دیوار، آب است. این آب به چه صورتی است؟ آیا می خواهید در آن شنا کنید؟


تفسیر
حال ببینید که این تصورات و مناظر نمایانگر چه بوده اند و سعی کنید پاسخ هایتان را تحلیل کنید.


خانه

خانه نمایانگر دیدگاه شما نسبت به خودتان است. اگر خانه تان قدیمی باشد، احتمالاً شما فردی هستید که از تغییر و دگرگونی خوشتان نمی آید و به چیزهای سنتی علاقمندید. اگر خانه تان بزرگ باشد، نشانگر اطمینان و اعتماد به نفستان است. اگر پر نور و روشن باشد، فردی خوشبین هستید و اگر تاریک و کم نور باشد فردی بدبین هستید. تعداد اتاقهای خانه نمایانگر تعداد افرادی است که دوست دارید در زندگی شما باشند.


لیوان

لیوان نمایانگر دیدگاه شما به عشق است. هر چه این لیوان زیباتر و گرانبهاتر باشد، همانقدر عشق در زندگی شما اهمیت بیشتری دارد و شما فرد رمانتیکی هستید. محتویات لیوان نشان می دهد که تجربیات شما تا به حال در عشق چگونه بوده است.


ساختمان

ساختمان نمایانگر دیدگاه شما نسبت به مذهب و خدا است. یک ساختمان محکم و استوار نمایانگر باوری قوی و استوار است. اما اگر ساختمان خرابه و متروک باشد، شما باوری ضعیف به مذهب دارید.

باغ

باغ نمایانگر دیدگاه شما نسبت به دنیای اطرافتان است، کشورتان و یا سراسر جهان. اگر درخت ها و گل های باغ شما رو به خشک شدن باشند، این به آن معناست که شما نگران دنیای اطراف یا آلودگی محیط زیست هستید.


دیوار

دیوار نمایانگر دیدگاه شما نسبت به مرگ است. اینکه آیا مرگ برای شما پایان همه چیز است و یا چیزی پسِ آن می بینید. آیا مستقیم به سمت در می روید یا قبل از رفتن اطراف را بررسی می کنید؟ یا شاید هم اصلاً وارد آن نمی شوید!؟

آب

آب نمایانگر دیدگاه شما نسبت به آینده تان است. اگر آب را به صورت دریایی پر موج می بینید، نسبت به آینده تان احساس خوبی دارید و مثبت فکر میکنید. اگر بخواهید که در آن آب شنا کنید، اعتماد به نفس دارید و در زندگی ریسک می کنید. اگر آب را به صورت حوضی راکد ببینید، احتمالاً از آینده ی خود و آینده ی جهان ترس دارید.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی



کشف رابطه میان ماه تولد و شغل آینده
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

طالع بینی | کشف رابطه میان ماه تولد و شغل آینده محققان انگلیسی در یک تحقیق آماری کاملاً جدی اما عجیب نشان دادند که افراد متولد هر ماه در آینده چه مشاغلی را انتخاب خواهند کرد.
 

دانشمندان علم نجوم بارها تائید کرده اند که طالع بینی از روی حرکت ستارگان و کواکب و یا کف بینی ریشه علمی ندارد.

شاید به همین منظور پژوهشگران اداره ملی آمار انگلیس در یک تحقیق کاملاً جدی و با استفاده از اطلاعات تازه ترین سرشماری ماه های تولد افرادی را که در 19 شغل مختلف مشغول به کار هستند تجزیه و تحلیل کرده و نوع ارتباط میان ماه تولد و شغل آینده را تعیین کردند.

برپایه این بررسی ها برای مثال بیشتر دندانپزشکان متولد ماه دسامبر هستند در حالی که ماه فوریه برای پرورش هنرمندان ماه ایده آلی است.

تعداد پزشکان عمومی و ماموران مالیات در ماه ژانویه افزایش می یابد. ماه مارس برای خلبانان و موسیقیدانان ماه مناسبی است.

ماه ژوئن مهد روسای شرکت ها و برندگان نوبل است. به طوری که از 22 نفر از آخرین برندگان نوبل 5 برنده متولد این ماه هستند.

اما ماههای تابستان برای فوتبالیست شدن خوب نیست، هرچند می توانید امیدوار باشید که فرزند تابستانی شما از این شانس برخوردار باشد که روزی رئیس جمهور شود. در واقع "بیل کلینتون" و "باراک اوباما" مهر تائیدی بر این ادعا هستند.

بر اساس گزارش دیلی میل، تعداد بناها و آریشگرها در ماه سپتامبر افزایش می یابد. در حالی که ماه نوامبر دوره تولید بیماران اسکیزوفرنی و قاتلان سریالی است.

متولدین آوریل بهتر است کاملاً نا امید شوند. این افراد ضریب هوشی پایینی دارند و ممکن است دیکتاتور شوند. به طوری که صدام و هیتلر متولد این ماه هستند. البته نباید چندان ناامید شد. چون نوابغی چون چارلی چاپلین هم متولد این ماه هستند. شاید هم یک روز ملکه شدید و سالیان طولانی به ملکه بودن خود ادامه دادید (ملکه الیزابت دوم متولد آوریل است).

ارتباط میان مشاغل و ماه های تولد از دیدگاه اداره آمار انگلیس:

ژانویه: درصد بالای پزشکان عمومی و ماموران مالیات

فوریه: ماه مناسب برای هنرمندان و کنترل کننده های ترافیک

مارس: خلبانان و موسیقیدانان

آوریل: ضریب هوشی پایین تر از حد متوسط و تولید دیکتاتور: صدام، هیتلر- شاید هم نابغه شدید: چارلی چاپلین

می: چند فوتبالیست از جمله دیوید بکهام و تعداد بیشتری سیاستمدار (جان اف کندی و تونی بلر)

ژوئن: ماه ایده آل برای روسای شرکت ها و برندگان نوبل

جولای: ماه مناسب برای بناها، رانندگان قطار، آرایشگرها و آدم هایی که از راه های عجیبی معروف می شوند: جولین آسانژ، جی. کی رولینگ، دانیل ردکلیف (بازیگر هری پاتر)

آگوست: باز هم تعداد زیادی بنا اما رئیس جمهور هم در این ماه زیاد متولد شده است: باراک اوباما و بیل کلینتون.

سپتامبر: فوتبالیست ها و افراد معروف دانشگاهی

اکتبر: ماه مناسب برای کسانی که می خواهند عمر طولانی داشته باشند. به طور متوسط متولدین این ماه 215 روز بیشتر از متولدین ماه مارس زندگی می کنند.

نوامبر: این احتمال وجود دارد که به یک قاتل زنجیره ای و یا بیمار اسکیزوفرنی تبدیل شوید.

دسامبر: متوسط تعداد دندانپزشکان در این ماه زیاد است.

  منبع : آفتاب نیوز


حیوان روز تولد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

طالع بینی | حیوان روز تولد تاریخ تولدتون تو کدوم یکی از این 8 ردیف قرار گرفته؟
 

سگ
11 تا 19 دی
12 تا 14 فروردین
25 تا 30 خرداد
19 تا 24 تیر
6 تا 8 مهر
10 تا 25 آذر

مـوش
20 دی تا 4 بهمن
25 اسفند تا 3 فروردین
26 فروردین تا 6 اردیبهشت
11 تا 13 خرداد
10 تا 18 تیر
25 مرداد تا 3 شهریور

شیر
5 تا 11 بهمن
22 تا 24 اسفند
1 تا 10 خرداد
10 تا 25 آبان

گربـه
12 تا 16 بهمن
4 تا 11 فروردین
4 تا 9 تیر
5 تا 9 مرداد
24 شهریورتا 5 مهر
26 آبان تا 9 آذر

کبوتـر
17 تا 25 بهمن
24 تا 31 اردیبهشت
25 تیرتا 4 مرداد
10 تا 23 شهریور
5 تا 10 دی

لاک پشت
26 بهمن تا 2 اسفند
7 تا 10 اردیبهشت
14 تا 24 خرداد
4 تا 9 شهریور
24 مهر تا 5 آبان

پلنگ
3 تا 9 اسفند
15 تا 25 فروردین
6 تا 9 آبان

میمون
10 تا 21 اسفند
11 تا 23 اردیبهشت
31 خرداد تا 3 تیر
10 تا 24 مرداد
9 تا 23 مهر
26 آذر تا 4 دی
10 تا 14خرداد

سگ: وفادار و خواستنی

 

هرگز نمی توان در وفاداریتان شک کرد. در کارتان صداقت و خلوص نیت به چشم می خورد.
بسیار ساده دل و بی شیله پیله.
اهل جر و بحث کردن نیستید.
متواضع، خاکی و واقع بین. به همین دلیل است که دوستانتان دل بسته ی شما می شوند.
در انتخاب پوشاک وسواس و سلیقه ی خاصی دارید. اگر لباسهایتان مطابق مد روزنباشد، مسلماً ناراحت می شوید.
محبوب، پرطرفدار، خوش برخورد و باگذشت هستید. دوستانی بسیار خوب و قابل احترام دارید، دوستانی که هرکدام شخصیت برجسته ای دارند.

 

موش: تا حدی شیطان، ناقلا و بازیگوش

برق بازیگوشی در چشمانتان همان عاملی ست که موجب گیرایی و جذابیت بالای شما در نزد اطرافیان و دوستان می شود.
بسیار شوخ طبع و بامزه هستید. پس تعجبی ندارد که مردم خواهان همکاری شما بوده و چشم انتظار حضورتان در تمام فعالیتهای گروهی می شوند.
از سوی دیگر حساس و دل نازک هستید که این یکی از نقاط ضعفتان است. مردم مجبورند هنگام حرف زدن باشما، در انتخاب کلمات بسیار دقیق و سنجیده عمل کنند.
خدا به داد کسی برسد که هنگام روبرو شدن با شما با کلمات بازی کند!

 

شیر: درست برخلاف اسم شیر، عاشق صلح و آرامش هستید.

ترجیح می دهید از موقعیتهایی که نیاز به جنگ و جدال در آن حس می شود، پرهیز کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت می برید و از نشستن طولانی مدت در یک جا بیزارید.
رهبر به دنیا آمده اید و این استعداد را دارید که چگونه دیگران را به کار کردن وادار کنید.
دوست داریدکه دوستتان بدارند.
هنگامی که می بینید توجه کسی به سوی شما جلب شده است، خود را به تمامی وقف او می کنید! بسیار صفت پسندیده ای است... اما به شما اخطار می کنم: برخی میتوانند با سود جستن از این ویژگی اخلاقی، بیش از حد تملق شما را بگویند و کارشان را پیش ببرند.
بنابراین مراقب باشید.

 

گربه:بسیار دوست داشتنی و تحسین برانگیز

گاهی اوقات خجالتی اما زیرک و سریع الانتقال.
گهگاه سکوت را ترجیح می دهید. دوست دارید به همه ی مسایل پی ببرید و از هر ماجرایی سر دربیاورید.
در شرایط عادی خونسرد و خوددار هستید. اما وقتی پای استدلال به میان می آید به آتشفشانی آماده فوران شبیه می شوید.
بشدت طرفدار مد هستید ولی بطور کلی با هر تیپ آدمی نشست و برخاست می کنید. اما دوست ندارید که با غریبه زیاد حرف بزنید.
مردم در کنار شما راحت هستند و در انتخاب دوستانتان دقت می کنید.

 

لاک پشت: پاک سرشت و نیکو خصال

حدیث مهربانی شما همیشه نقل مجلس است.
شما نیز دوستدار صلح و آرامش هستید. هیچ وقت دوست ندارید مقابله به مثل کنید حتی با کسی که خلافکار است. از این رو همه دوستتان دارند.
دلتان نمی خواهد غیبت دیگران را بکنید.
مردم عاشق طرز برخورد و رفتار شما با اطرافیانتان هستند.
همیشه می توانید عشق بورزید. از همه بهتر اینکه انتظار ندارید کسی این عشق شما را پاسخ بگوید.
بسیار بلندنظر و دست و دل باز هستید.
اینکه به هرچیز از سمت و سوی واقعی آن نگاه می کنید، بهترین تاثیر را روی طرف مقابلتان می گذارید.

 

کبوتر: شما سمبلی از رویکرد هرچه پیش آید خوش آید هستید

اطرافتان هر اتفاقی بیفتد، خوشایند یا ناخوشایند به حالتان فرقی نمی کند.
در حقیقت هرجا میروید شادی را می پراکنید.
راهبری جمع دوستان همواره بعهده شماست و به وقت نیاز در تسلی بخشیدن به افراد مهارت بالایی دارید.
از ریاکاری بیزارید و از افراد ریاکار دوری می کنید، آنها جایی در زندگیتان ندارند.
در کارتان بسیار منظم و اهل حساب و کتاب هستید. بنابراین هیچ وقت با انباشتگی و به تعویق افتادن کار مواجه نمی شوید.
ولی آگاه باشید: خیلی زود در دام عشق گرفتار می شوید.

 

پلنگ: شما فردی مرموز هستید.

می توانید براحتی فشارهای زندگی را تحمل کنید و در رویارویی با هر ناملایمتی عنان اختیار از کف نمی دهید و صبر پیشه می کنید.
بیشتر اوقات می توانید جدی و مصمم باشید و عاشق شایع پراکنی به همراهی دوستانتان هستید.
بسیار مبادی آداب و آراسته.
دلتان می خواهد هرموقعیت و هرچیزی به همان شکلی که خودتان دوست دارید، برایتان فراهم شود، که البته گاهی اوقات این کارشدنی نیست. در نتیجه ممکن است در برخی روابط انسانی شکست بخورید.
اما از سوی دیگر دوست دارید هر زمان دیگران نیازمند حضورتان هستند در کنارشان بوده آنها را در حل مشکلاتشان یاری کنید و در سختی ها دوشادوش هم گام بردارید.

 

میمون: بسیار کم حوصله و عصبی

دلتان می خوهد هر کاری با سرعت هرچه تمام تر انجام شود.
اساساً فردی بی شیله پیله بوده و عاشق این هستید که کانون توجه قرار بگیرید.
از این رهگذر، منحصر به فرد و بی مانند هستید.



حباب کنفی بسازید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کاردستی | حباب کنفی بسازید حتما نباید برای یک چراغ آویزی اتاقتان پول زیادی خرج کنید. اگر خودتان این کار را بکنید حتما مورد تحسین واقع می شوید. پس با ما همراه شوید تا روش ساخت این حباب را مرور کنیم.
 

وسایل و ابزار مورد نیاز:

• توپ های ارتجاعی در اندازه های مختلف

• چسب مایع با کیفیت، مخصوص کاردستی

• نایلون و پارچه

• دستکش

• ماژیک

• سوزن پنچرگیری (قابل تهیه در فروشگاه های ورزشی)

• نخ کنفی به مقدار 546 گرم ( می توانید از نخ های کنف رنگی نیز استفاده کنید)

 

1- با استفاده از ماژیک روی توپ یک دایره بکشید. دور این دایره را خالی بگذارید تا بعد از درست شدن آویز جای کافی برای وارد کردن لامپ و سرپیچ و یا تعویض لامپ ها در موقع نیاز داشته باشید.

حباب کنفی بسازید

2- برای جلوگیری از مالیده شدن چسب به اطراف، سطح کار را با نایلون یا پارچه بپوشانید و از دستکش استفاده کنید.

3- بهترین روش برای چسباندن کنف به توپ آغشته شدن ¼ از چسب تیوپی به انگشت هاست. چسب را روی نخ کشیده، دور توپ بپیچید. نخ به راحتی به توپ خواهد چسبید. جاهای خالی را با چسب و پیچیدن کلاف دور آن پر کنید.

حباب کنفی بسازید

4- کار چسب زدن و پیچیدن را روی قسمت های مختلف توپ تکرار کرده، ادامه دهید. هر قدر کلاف بیش تر پیچیده شود، آویز محکم تر خواهد شد.

حباب کنفی بسازید

5- مطمئن شوید که نخ روی دایره را نگرفته باشد. قسمت های خالی را با کمی چسب و کنف پر کنید.

6- مراحل 5-1 را در مورد سایر آویزها با اندازه های مختلف تکرار کنید. بگذارید چسب کاملا خشک شود. برای این کار 48 ساعت وقت لازم است.

7- با استفاده از سوزن باد توپ را خالی کنید.

حباب کنفی بسازید

8- توپ خالی شده را از آویز بیرون آورید.

حباب کنفی بسازید

9- در مرحله آخر یک سیم متصل به لامپ و سرپیچ را از سوراخ دایره ای رد کنید. سعی کنید سیم در وسط قرار بگیرد.

10- در مرحله نصب باید کمی فنی باشید یا از افراد باتجربه کمک بگیرید. سیم را به سقف وصل کنید. دقت کنید آویز درست در وسط اتاق قرار بگیرد و به چپ یا راست منحرف نباشد.

حباب کنفی بسازید

  منبع : آیدیاز


راهنمای خواندنی و جدید برای خرید جواهرات
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اطلاعات عمومی | راهنمای خواندنی و جدید برای خرید جواهرات اصولا 3 دسته آدم ها (به خصوص خانم ها) درهای گالری های جواهر فروشی را باز می کنند و وارد دنیای زرین و لوکس زیورآلات می شوند. دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید.
 

دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند و سومین دسته هم تلفیقی از 2 گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این 3 گروه هستید که خواندن این صفحات را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود این صفحات بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

طلایی که طلایی نیست
درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری در هر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و... ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

پرطرفدارترین ها
صابون مد به تن صنعت طلا و جواهر هم خورده و همواره شاهد طراحی های جدید از طراحان این صنعت هستیم. بر خلاف سال های گذشته که طلای سفید خیلی مورد توجه بود، امسال طراحان صنعت طلا و جواهر به دلیل رونق بخشیدن به این صنعت و ایجاد تنوع بیشتر از رنگ زرد و رز گلد در طراحی های خود استفاده کرده اند و برای خانم هایی که پیرو مد روز هستند خرید این رنگ ها بیشتر از طلای سفید توصیه می شود. استفاده از طلا روی چرم و استفاده از سنگ های مصنوعی هم یکی از راه هایی است که علاوه بر ایجاد سبک، به علاقه مندان طلا این امکان را می دهد با بودجه ای که در اختیار دارند یک طلای به روز و مناسب برای خودشان یا برای هدیه دادن تهیه کنند.

عیار طلا
عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گرانبهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل 24 بیان می شود برای مثال طلای 24 عیار طلای خالص با حداقل 9/99 درصد طلا و طلای 18 عیار از 75 درصد طلا و 25 درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران از عیار 18 استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین 20 تا 24 متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار 14 استفاده می شود.

طلاهای خارجی
برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

بهترین راه برای خرید جواهرات
به طور کلی 4 نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به 3 دلیل ارزش پیدا می کند. زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است.

برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و... نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها 15 تا 20 درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند در صورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

مزد ساخت
مبنای مزد ساخت طلا و جواهر بر اساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارد. معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند!

بورس خرید طلا و جواهر
در مرکز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشکوک است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین های مداربسته و نگهبان های آموزش دیده، فضای آرام و امنی را برای اطمینان خاطر مشتریان ایجاد کرده است.

اقدسیه: در منطقه اقدسیه 3 پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند که در این بین، پاساژ صدف با قدمت 20 ساله ای که دارد، برای هر علاقه مند به طلا آشناست.

این 3 پاساژ با حضور بیش از 40 گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدکنندگان هستند. محصولات گالری های این منطقه هم از جدیدترین و لوکس ترین محصولات موجود در تهران است که طبق آخرین ژورنال های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

پاساژ قائم: مرکز خرید قائم یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز طلا و جواهر در تهران است که با بیش از 100 گالری طلا و جواهر در مرکزیت تجریش به عنوان یکی از قطب های طلا و جواهر شناخته شده است که دلیل این شناخت مردم 15 سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.

از مزیت های مرکز خرید قائم، نزدیکی مکان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است و اتحادیه، مستقیم از نظر کیفیت محصولات و قیمت گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا کسبه پاساژ می توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه کنند. محصولات گالری های پاساژ قائم بسیار متنوع بوده و مطابق با سبک کارهای روز ایتالیا و ترکیه بوده و باب طبع تمامی علاقه مندان به طلاست.

میرداماد: بازار طلای میرداماد فقط به یک پاساژ ختم نمی شود؛ حوالی میدان مادر و خیابان شاه نظری بیش از 50 واحد صنفی طلا مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آن ها در پاساژهای بزرگی مانند پاساژ گنجینه محسنی، پاساژ مادر، میرداماد، مریم و چند پاساژ دیگر و تعدادی هم خارج از پاساژ پذیرای علاقه مندان به طلا هستند.

گاندی: خیابان گاندی زمانی مرکز فروش جدید ترین و لوکس ترین جواهرات در تهران بود و همیشه مملو از جمع علاقه مندان به خرید طلا بود اما امروزه به دلیل شکل گیری بورس پارچه احداث شده در آن، هر روز از تعداد مشتریان و بازدید کنندگان مرکز گاندی کم می شود.

به همین دلیل گاندی دیگر یک بورس تخصصی برای علاقه مندان به طلا و جواهر نیست و قانون پارک ممنوع خیابان گاندی و ازدیاد ترافیک هم مزید بر علت شده تا خیلی از گالری ها هم از خیابان گاندی نقل مکان کنند.

کریمخان: منطقه کریمخان هم به غیر از پاساژ نگین خیلی از فعالان و گالری دارهای طلا را در خارج از پاساژها دارد اما مجتمع نگین هم با قدمت 25 ساله در قلب کریمخان با بیش از 100 گالری حرف اول را می زند.

منطقه کریمخان نزدیک به 300 فعال صنف طلا را در قسمت های فروش طلا و جواهر و سکه، ساخت طلا و مخراج کاری در خود جای داده است و از نظر قدمت و وسعت در صنف طلا یکی از قطب های ایران است. از مزیت های کریمخان می توان به متنوع بودن محصولات با سطح کیفی بالا اشاره کرد اما ایراداتی که به این منطقه وارد است تنها به بحث ترافیک و مشکل پارکینگ مختص نمی شود بلکه طرح ترافیک شهر تهران نیز دسترسی به این منطقه را برای علاقه مندان به خرید طلا سخت تر کرده است ولی این مشکلات هنوز مردم ساکن تهران را مجاب نکرده که بازار طلای کریمخان را فراموش کنند.

منطقه بازار: منطقه بازار در تهران از قدیم، مرکز صنف طلا و جواهر بوده است و از نظر وسعت هم شکی نیست که بزرگ ترین بازار طلای ایران است. از مزیت های این منطقه می توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی های با سابقه و صاحب سبک در این صنف اشاره کرد. به جز افراد مرتبط و همکاران صنف طلا مثل بنکداران و توزیع کنندگان و ریخته گران طلا، واحدهایی که در قسمت ساخت و فروش طلا و جواهر هستند هم کم نیست. از دیگر مزیت های این منطقه، فروش و ساخت طلا و جواهر با اجرت کمتر نسبت به جاهای دیگر در تهران است اما منطقه بازار هم مشکلاتی مختص خود دارد.

 

  منبع : برترین ها


قتل فرهاد چهارم، پادشاه اشکانی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

گنجینه تاریخ | قتل فرهاد چهارم، پادشاه اشکانی 2013 سال پیش در روز 31 مارس سال دوم پیش از میلاد فرهاد چهارم، پادشاه اشکانی در توطئه ای توسط همسرش که یک زن رومی بود، مسموم شد و به قتل رسید. دستکم مورخان این روز را به عنوان روز مرگ فرهاد چهارم شاه ایران دانسته اند.
 

فرهاد چهارم در توطئه ای توسط زن رومی اش به نام ترموزا یا ترموسا مسموم شد و در این توطئه پسرش فرهادک نیز با مادر همدست بود.

در پی شکست کراسوس فرمانده و کنسول رم در جنگ حران در سال 53 پیش از میلاد از سورنا سردار نامدار ایران و کشته شدنش، پرچمهای رم به دست ایران افتاد و باعث آشفتگی عمیقی در قلمرو امپراتوری رم شد.

اگوستوس امپراتور رم که از سال 27 پیش از میلاد به مدت 31 سال فرامانروای رم بود برای پایان دادن به این تحقیر رومیان که روحیه خود را از دست داده بودند با دولت ایران وارد معامله شد و قرار شد که پرچمها را از ایران بخرد و پول را به اقساط بپردازد. وی برای خرسند ساختن فرهاد چهارم که با این معامله موافقت کرده بود یک دختر رمی را هم برای وی فرستاد. فرهاد فریفته این دختر شد و با او ازدواج کرد و نامش را ترموزا گذارد.

به نوشته برخی از مورخان، ترموزا یا ترموسا در عین حال جاسوس امپراتوری رم بوده و دستور داشت فرهاد چهارم را تحت تاثیر تلقینات خود قرار دهد.

ترموزا از فرهاد چهارم دارای پسری شد که نامش را فرهادک گذاشتند. فرهاد از زن قبلی خود و نیز کنیزهایش پسران دیگری داشت.

ترموزا برای اینکه پادشاهی به پسر خودش برسد و در عین حال خدمتی هم به وطن اصلی کرده باشد به شوهر تلقین کرد که پسران بزرگتر را که بیم کودتا کردنشان می رود به شهر رم بفرستد تا در عین حال با طرز زندگی رومیان و فنون نظامی آنان آشنا شوند. فرهاد پذیرفت، ولی پسران او از آن پس عملا گروگان دولت رم بودند.

در این میان ترموزا از فرصت استفاده کرد و با کمک پسرش، شوهر را مسموم ساخت و بزرگان ایران مجبور شدند که فرهادک را که تنها فرزند در دسترس بود به نام فرهاد پنجم به تخت سلطنت بنشانند.

امپراتور رم پس از شنیدن این خبر، نوه خود کایوس را برای گفتن تبریک روانه تیسفون کرد.

فرهاد پنجم به توصیه مادر تا کنار رود فرات (تیسفون در ساحل شرقی دجله است) به استقبال کایوس رفت و در دیدار با کایوس از دعاوی ایران بر ارمنستان گذشت.

ترموزا و کایوس به فرهاد پنجم تلقین کرده بودند که ارمنستان عامل اختلاف دو امپراتوری رم و ایران است و تا زمانی‌ که تحت قیمومت ایران باشد و شاه آن را سنای ایران (مهستان) انتخاب و اعزام دارد این اختلاف وجود خواهد داشت و صلح و صفا دوام نخواهد آورد و فرهاد پنجم گفته های آنها را پذیرفت.

این اشتباه فرهاد پنجم موجب رنجش بزرگان ایران شد و ضرب سکه با تصویر مادر و پسر که قبلا در ایران رسم نبود و حاکی از شراکت مادر در سلطنت فرزند بود، این رنجش را به خشم مبدل ساخت.
سران ایران از طرز تفکر فرهاد پنجم هم که تحت تاثیر مادر به یونانی ها و رمی ها نزدیکتر از ایرانی ها بود ناخرسند بودند، طرح برکناری او را به مهستان بردند و کارهایی را که مادر او ترموزا به سود رومیان انجام داده بود ارائه کردند که تصویب شد و یک شاهزاده اشکانی دیگر را به نام ارد دوم به پادشاهی ایران برگزیده شد که یک نظامی خشن و سختگیر و قانونگریز بود.

فرهاد پنجم نزدیک به چهار سال سلطنت کرده بود. مورخان به سرنوشت ترموزا اشاره ای نکرده اند. شاید او به رم بازگشته بود زیرا که چهار سال پس از برکناری فرهاد پنجم، پسران فرهاد چهارم که در شهر رم بودند به ایران بازگشتند و بعدا یکی از آنان شاه ایران شد.

به این ترتیب در روز 31 مارس سال دوم پیش از میلاد فرهاد چهارم، پادشاه اشکانی در توطئه ای توسط همسر رمی و پسرش مسموم شد. اما دوران قدرت این مادر و فرزند خیانت پیشه کوتاه بود و به زودی شاه تازه ای از خاندان اشکانی بر تخت سلطنت ایران نشست.

 

  منبع : سیمرغ