5 راه برای کاهش خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید. در این ایمیل قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر را آموزش دهیم.


 

وضعیت قرارگیری مانیتور خود را تنظیم کنید

تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور می‌تواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه‌ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتی‌متر باشد.

ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه‌ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.

 

نورپردازی را به درستی تنظیم کنید

منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. نورهای فلورسنت در شرکت‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازتاب این نور در مانیتور باعث خستگی چشم شما می‌شود.

نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته می‌شود.

بهتر است به جای نور مهتابی از چراغ‌های رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیر‌مستقیم به مانیتور بتابد.

 

از قانون 20-20-20 استفاده کنید

هر 20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 20 فیتی (6 متری) شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید.

این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان می‌دارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.

 

از عینک‌های مخصوص کار با کامیپوتر استفاده کنید

نور مصنوعی حاصل از لامپ‌ها به اضافه نور مانیتور و همچنین نور طبیعی محیط، به چشم شما فشار می‌آورد. پس بهتر است به روشی جلوی این همه نور را بگیرید.

بهترین راه برای جلوگیری از ورود این حجم نور به چشم شما، استفاده از عینک‌های مخصوص کامیپوتر یا Gunnar است. این عینک‌ها مجهز به شیشه‌های کمرنگ زرد هستند و نور آبی ساتع شده از مانیتور را خنثی می‌کنند.

این عینک کمی درشت‌نمایی نیز می‌کند و امکان مطالعه متون را ساده‌تر می‌نماید. قیمت عینک Gunnar معادل 80 دلار است.

 

تنظیمات را طوری تغییر دهید که چشمتان اذیت نشود

زمانیکه وسایل شما در قسمت‌های مختلف میز کارتان گسترده شده، چشم شما با نگاه کردن به هریک از آنها، دائما در حال تنظیم کردن خودش است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است وسایلی که بیشتر به آنها نگاه می‌کنید را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید. به طور مثال، کیبورد خود را کاملا به مانیتور نزدیک کنید تا زمانیکه نگاهتان دائما از کیبورد به مانیتور تغییر می‌کند نیاز به تنظیم نداشته باشد و کمتر خسته شود.



رفع درد گردن و شانه در کاربران کامپیوتر
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


رفع درد گردن و شانه در کاربران کامپیوتر

بر اساس نظر محققین و مطالعات انجام شده، درد گردن و شانه و شکایات ناشی از آن، در بین کاربران کامپیوتر گسترده و شایع است. دکتر فردریک گر محقق دانشکده بهداشت رولینز دانشگاه ایموری(Emory) در ایالت جورجیا بیان نمود که بیشتر از نیمی از کاربران کامپیوتر هر سال به عوارض و درد گردن و شانه مبتلا می شوند و بیشتر از یک سـوم آنها دچـار نقص ‌یا‌ مشـکلات حرکتـی گردن ‌و شـانه می شوند. یک مطالعه روی 632 مرد و زن تازه استخدام شده که در هفته 15 ساعت یا بیشتر با کامپیوتر کار می کردند، انجام شد.
پژوهشگران تمام فعالیت ها و علائم موجود در افراد را به صورت یادداشت های روزانه به مدت 3 سال ثبت کردند و افرادی که علائم را گزارش می کردند توسط پزشکان ارزیابی می شــدند تا مشــخص شــود که آیا ناراحتی و عارضه ای دارند یا خیر؟
محققین اعلام نموده اند که این اولین مطالعه آینده نگر به منظور پی گیری یک گروه از کاربران کامپیوتر است، گرچه در مطالعات قبلی به تعداد کاربران کامپیوتر که از درد در یک نقطه خاصی شکایت داشته اند اشاره شده است. یافته های دیگر این مطالعه نشان می دهد که مشکلات در نواحی دست و بازو شایع می باشد. تقریباً 40 درصد افراد در هر سال از درد در نواحی فوق شکایت دارند و 21 درصد از‌آنها دچار مشکلات شدیدی در این نواحی می شوند. بر طبق بررسی ها، زنان بیشتر از مردان مشکلات ناشی از کار با کامپیوتر را گزارش می کنند و بیشتر به این عوارض دچار می شوند، ولی علت این امر هنوز مشخص نشده است.
بر اساس نتایج یک مطالعه با نشـستن صـحیح در جلو کامپیوتر می توان درد و شرایط ناراحت کننده را کـاهش داد. قرار گرفتن صفحه کلید پایین تر از آرنج و یا در فاصله ای دور از کـاربر(زاویه داخلی آرنج بیشـتر از 121 درجه) باعث می شود که سـر به منظور نگاه کردن به مانیتور به سمت پایین انحراف داشته و خم شود. با استفاده از تکیه گاه‌های دست و بازو در صندلی می توان خطر علائم درد در شانه و گردن را کم نمود.
همچنین محققین نتیجه گرفتند که وقتی کاربر مدت زمان زیادی جلوی کامپیوتر بنشـیند، خطر پیش رونده درد بازو و دست او را تهدید می کند. افرادی که 20 سـاعت در هفته تایپ می کنند، کمی بیشتر از دو برابر دیگران به درد دست و بازو و گردن دچار می شوند.
ورزش‌های مفید جهت‌‌ گردن و شانه :
یک سری از تمرینات و ورزش ها می تواند از ضایعات کامپیوتر در گردن و شانه جلوگیری نماید. این تمرین‌ها بایستی مرتباً تکرار شوند تا اثر آنها نمایان گردد.
درد شانه و گردن
کشش گردن:
ماهیـچه های گـردن را راسـت و کشیده نگه داریــد و آن را منقبض و محکم نگیرید. این روش ناراحتی های ناشی از حالت های قرار گرفتن بدن را بر طرف می کند .

رفع درد گردن و شانه در کاربران کامپیوتر

طبق شکل(1) راحت بنشینید، به شانه ها استراحت دهید و چانه خود را به طرف سینه متمایل کنید. چانه را تا جایی که می توانید به طرف شــانه چپ بچرخانید، طوری که هیچ فشاری به پشت گردن وارد نشود. 30 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای سمت چپ نیز انجام دهید(شکل2).
طبق شکل(3) راحت بنشینید به شانه ها استراحت دهید. گوش های خود را به طرف شانه چپ خم کنید. گردن را تا جایی که می توانید شل کنید و با این کار احساس کششی در سمت مخالف خواهید کرد. برای 30 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای سمت راست نیز تکرار نمایید(شکل4).
طبق شکل(5) جناغ سینه و چانه را به بالا ببرید. سرتان را تا جایی که راحت هستید به عقب بکشید و شانه ها را شل نمایید. هوا را به بیرون داده و بازدم کنید و سر را از عقب به مرکز آورید. سپس چانه را به طرف سینه متمایل کنید طوری که پشت گردن کشیده شود و مدتی در این حالت بمانید(شکل6).
درد شانه و گردن
ورزش های شانه :
ازمزایای مواردی که در ذیل ذکر شده این است که انقباض و گرفتگی شانه و گردن را بر طرف کرده و از قوز کردگی شانه ها به جلو، جلوگیری می کند:

رفع درد گردن و شانه در کاربران کامپیوتر

1- شانه و گردن را شل کنید و حالت قوز و خمیدگی شانه را از بین ببرید.
روی صندلی نشسته و پاها را صاف روی زمین بگذارید. مهره های کمر را صاف نگه داشته و هوا را به داخل تنفس کنید و شانه ها را به طرف بالا و عقب بکشید.
هوا را بیرون داده و شانه هایتان را پایین بیاورید. 5-4 بار این کار را تکرار کنید.
مطابق شکل های شماره (3-1) دست های خود را روی شانه ها بگذارید. سپس آرنج ها را جلوی سینه قرار دهید. سپس آنها را به طرف بالا ببرید و تا جایی که می توانید آن را بکشید و سپس پایین بیاورید.
با این روش راحتی و کاهش فشار بر استخوان شانه را احساس می کنید. چندین بار این کار را تکرار نمایید.
2- ماهیچه های ستون مهره ها را با خم کردن مهره ها به طرفین بکشید.
مطابق شکل های شماره (4 و 5) به راحتی روی صندلی بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. نفس گرفته دست چپ را بالای سرتان ببرید. با دست راست خود مچ دست چپ را بگیرید( کف دست چپ به طرف جلو باشد) و دوباره نفس بگیرید. سپس بازدم کرده و به سمت راست خم شوید. احساس کششی در سمت چپ خود خواهید کرد. نفس خود را حبس کنید و در همان حال به سمت دیگر خم شوید و هوا را بیرون دهید. دوباره نفس گرفته و به مرکز حرکت کنید و این عمل را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.
طبق شکل های شماره (6 و 7) روی صندلی نشسته، پاها را به صورت موازی و صاف روی زمین بگذارید. انگشت های خود را در هم قفل کرده و کف دست را به طرف بالا ببرید. سپس آرنج ها راخم کرده و بازوها را به طرف سر خم کنید. نفس بگیرید و شانه ها را به طرف عقب ببرید. نفس را بیرون داده و بازوها را صاف بکشید و همچنان کف دست به طرف بالا باشد. به آرامی نفس بکشید و بعد هوا را بیرون داده و بازوها را شل کنید.



زنبور درمانی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


یونانیان در قدیم از عسل و موم برای تهیه انواع غذاها استفاده می کردند. بعدها، نیش زنبور برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شد. بقراط و کنفوسیوس (فیلسوف چینی) از این روش برای درمان بیماران استفاده می کردند.
به خاطر آگاه شدن مردم از اثرات بد داروها، مردم رو به درمان های طبیعی آوردند.
مطب های زیادی برای درمان با نیش زنبور در چین گشایش یافت و به سرعت این روش درمانی دراروپا و آمریکای شمالی رایج شد.
زنبور درمانی یکی از انواع آپی تراپی می باشد که در این نوع، تولیدات زنبور برای درمان به کار می رود. در این نوع درمان از گرده افشانی توسط زنبور، موم، عسل خالص و غذای مورد مصرف توسط نوزادهای زنبورها استفاده می شود.
به طور خلاصه، زنبوردرمانی به عنوان جاشینی برای مداوای بیماران به کار می رود و بیمارانی که با داروهای شیمیایی درمان نمی شوند، رو به زنبور درمانی می آورند.
درمان بیماری ها با نیش زنبور

نیش زنبور به بهبود و درمان این مشکلات و بیماری ها کمک می کند:
1- بیماری های خود ایمنی
2- بیماری های عصبی
3- ام اس (MS)
4- پینه و سختی پوست
5- آماس و ورم پستان
6- گرفتگی عضلات
7- زونا
8- نقرس
9- آسیب به آرنج
10- آسیب به زردپی
11- کمردرد
12- دردهای مزمن
13- اختلال اعصاب
14- کاهش کلسترول خون
15- روماتیسم و درد مفاصل
16- آرتریت یا ورم و التهاب مفاصل
17- افسردگی
18- بیماری های پوستی
19- دردهای قاعدگی
20- واریس یا بزرگ شدن رگ در پاها
21- سندرم خستگی مزمن
22- ناتوانی های جنسی
خصوصیات نیش زنبور

نیش زنبور دارای ترکیبات مختلفی از قبیل: آنزیم ها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه می باشد.
این ماده بدون رنگ و دارای مزه شیرین و کمی تلخ می باشد. قابل حل در آب می باشد. اگر با هوا برخورد کند، تبدیل به کریستال سفید متمایل به خاکستری می شود.
نیش زنبور دارای موادی می باشد که به سیستم اعصاب، قلب و غده فوق کلیه کمک می کند.

چگونگی روش زنبور درمانی
ابتدا قبل از شروع درمان ، باید میزان حساسیت بیمار را نسبت به نیش زنبور مورد بررسی قرار داد. این کار با استفاده از تزریق مقدار کمی نیش زنبور و توسط 1 تا 2 عدد زنبور انجام می شود.
زنبور درمانی به این صورت است که زنبور را با استفاده از موچین یا انبرک در سطح مورد نظر از بدن قرار می دهند تا آنجا را نیش بزند. برخی افراد به جای استفاده از خود زنبور زنده، تزریق نیش زنبور را در زیر پوست ترجیح می دهند.
نیش زنبور بعد از 15 دقیقه رها می شود و بعد آن را با استفاده از موچین برمی دارند. بین 20 تا 40 نیش باید در هر جلسه زده شود و بیمار باید 3 بار در هفته به مرکز زنبور درمانی مراجعه کند.
درمان با نیش زنبور برای بیماران MS اثرات فوق العاده ای داشته است، از آن جمله افزایش استقامت، کاهش خستگی و همینطور کاهش تشنج و انقباض عضلات.
احتیاط کنید:
اگر شما دیابت، سیفلیس، سل یا آلرژی شدید دارید، از این نوع درمان استفاده نکنید.
بیماران بعد از زنبور درمانی چه احساسی دارند؟
آستانه ی تحمل درد ناشی از نیش زنبور در افراد مختلف، متفاوت است. معمولا بعد از چند ساعت، درد فروکش می کند. اما در برخی افراد نیز ممکن است یک هفته طول بکشد تا درد متوقف شود.
برخی اوقات گذاشتن یخ روی محل نیش زنبور موجب آرام شدن درد ناشی از آن می شود.
چگونه می توان فهمید که شخصی نسبت به نیش زنبور آلرژی دارد یا نه؟
در افراد دارای آلرژی به نیش زنبور، علائم زیر دیده می شود:
درد، حالت تهوع و استفراغ، اسهال و سرگیجه، سخت نفس کشیدن و صدای خرخر، کاهش ناگهانی فشار خون و شوک.
آیا احتمال خطر در این درمان وجود دارد؟
بیشتر مردم بعد از نیش زدن زنبور، درد و قرمزی محل نیش را تجربه می کنند. دیده شده است که حدود 20 درصد از افراد بعد از درمان دچار خارش، کهیر، خستگی و عصبانیت می شوند.
در اینجا توجه شما را به برخی از علائم و نشانه های بعد از درمان جلب می کنم. لازم به ذکر است که این علائم بسیار نادر و در حدود 8/0 درصد می باشند.
1- مرگ
تعداد کمی از افراد به علت نیش زدن زنبور می میرند. تحقیقات نشان داده است که این تعداد به کمتر از 100 نفر در سال می رسد. مرگ به سبب وجود آلرژی شدید و یا شوک قلبی رخ می دهد.
2- آسیب به اعصاب بینایی
این علامت در افرادی بروز می کند که نیش زنبور در اطراف چشم و ابروی آنها وارد شده باشد.
3- آنسفالومیلیت یا التهاب مغز و نخاع
اگر نیش زنبور وارد سیستم عصبی شود، این عارضه به وجود می آید.
اگر به طور ناگهانی زنبور شما را نیش زد ، چه باید کنید؟
- هر چه زودتر به اورژانس بروید.
- با دقت نیش زنبور را در بیاورید. حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد تا تمام نیش وارد بدن شود، لذا بیرون آوردن نیش بسیار مهم است.
- برای کاهش تورم در محل نیش، یخ بگذارید.
- محل نیش را با آب تمیز و صابون بشویید.



شرایط لازم برای جراحی بینی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



برای جراحی بینی چه شراطی لازم است جراحی زیبایی بینی؟؟؟

مطلب زیر را از آقتای دکتر نراقی برایتان می آورم:
مجموعه اقداماتی که برای جراحی بینی به منظور تغییر وضع ظاهری و زیبایی آن صورت می گیرد " رینو پلاستی " نام دارد که این عمل جراحی آمیزه ای از دانش ، هنر و تجربه جراح است .دکتر نراقی در گفت و گویی مشروح به برخی پرسش های خبرنگار علمی "مهر" در این باره پاسخ گفت.
تعریف رینو پلاستی چیست ؟
بطور کلی مجموعه اقداماتی را که در راستای جراحی بینی به منظور تغییر در وضع ظاهری و زیبایی آن صورت میگیرد رینو پلاستی می نامند . رینوپلاستی ازپیشوند رینو به معنی بینی و پسوند پلاستی به معنی شکل دادن تشکیل شده است .
جراحی هایی که برای بینی انجام می شود به دو دسته تقسیم می شوند : دسته اول برای اصلاح عملکرد بینی و بهبود تنفس فرد ( مانند اصلاح انحراف بینی ) و دسته دوم جراحی هایی که برای اصلاح شکل ظاهری بینی ( رینوپلاستی ) است .
چه افرادی کاندید عمل رینوپلاستی هستند ؟
بینی یک عضو مرکزی در صورت است و نقش محوری در آن دارد . بنابراین مشکلات بینی هم از نظر ظاهر وهم از نظر عملکرد ، سایر اعضا صورت را تحت تاثیر قرار می دهد . این تاثیر می تواند خوب یا بد باشد ، اشخاصی که دارای دلایل مستدل و هدفمندی در تغییرات مورد نظر در بینی خود هستند ، می تواند با انجام مشاوره و معاینه بالینی اقدام به این عمل کند .
انجام عمل جراحی برای زیبایی بینی در جهت جوان ترشدن عوارض مهم روحی و روانی دربیمار برای شادابی وی ایجاد می کند .اما دسته دیگری از بیماران وجود دارند که به علل دیگری غیر از زیبایی مانند ضربه ها ، تصادفات و شکستگی های استخوان بینی دچار مشکل در ظاهر و عملکرد بینی هستند . که از این عمل این بیماران نیز بهره مند می شوند .
بطور کلی مهمترین مساله انگیزه خود فرد برای رینوپلاستی است و انجام این عمل به میزان رضایت فرد از ظاهر بینی خود بستگی دارد .
بهترین سن برای رینوپلاستی کدام است ؟
بهتر است رینوپلاستی در دختران بعد از15 سالگی ودرپسران بعد از 17 سالگی انجام شود ، زیرا در این سنین بینی به حد اکثر رشد خود رسیده و از نظر اجتماعی و روانی نیز فرد به بلوغ رسیده است .
در سنین بالا بینی کمی افت می کند و این مساله باعث مسن تر جلوه کردن فرد می شود به همین دلیل برخی بیماران در سنین بالاتر نیز برای رینوپلاستی مراجعه می کنند که برای آنها نیز سن مشکلی برای انجام رینوپلاستی به شمار نمی رود .
در برخی افراد افت بینی باعث اختلال عملکرد آن و مقاومت در برابر هوای استنشاقی می شود ، برای این دسته از بیماران نیز در هرسنی می شود این عمل را انجام داد .
از طرفی اگر بینی کودکی دارای ناهنجاری های شدید باشد که این ناهنجاری ها از نظر روانی بر روی کودک تاثیر بگذارد و باعث ایجاد مشکل در اجتماع برای وی شود ما منتظر رسیدن وی به سن بلوغ نمی شویم و حتی قبل از سنین مدرسه نیز اقدام به اصلاح بینی بیمار می کنیم .
چه فصلی ، بهترین فصل برای عمل رینوپلاستی است ؟
فصل خاصی برای این عمل وجود ندارد . فقط هنگام عمل رینوپلاستی بیمار نباید علائمی از سرماخوردگی ویروسی و زکام داشته باشد .
البته چون اکثر بیماران مراجعه کننده را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند ، شیوع رینوپلاستی در فصل تابستان بالاتر است .
بینی از نظر آناتومیکی به چند دسته تقسیم می شود ؟
بینی از نظر شکل ظاهری به 3 قسمت تقسیم می شود . یک سوم فوقانی استخوانی ، یک سوم میانی غضروفی و یک سوم تحتانی غضروفی به اضافه کمی بافت نرم شامل بافت همبند و چربی است .
بیماری که پوست بینی وی ، ضخیم ، میزان چربی زیر جلدی زیاد و در لمس از نظر غضروف، استحکام کمتری دارد، اصطلاحا بینی گوشتی ( Fally nose ) نامیده می شود . وعکس مشخصات فوق جزو تقسیم بندی بینی استخوانی قرار می گیرد .

اهمیت این دسته بندی در این است که هر نوع بینی قابل عمل کردن است ولی اصول و قوائد عمل رینوپلاستی هر کدام با هم متفاوت است و جراح باید متناسب با هر نوع بینی از نظر آناتومیکی تکنیک و روش خاص آن نوع را به کار ببرد . بطور کلی نوع روش های جراحی اگر مناسب هر نوع بینی انتخاب شود باعث موفقیت و بهتر شدن ظاهر بینی خواهد شد .
عوارض عمل جراحی رینوپلاستی کدام است ؟
جراحی رینوپلاستی نیز مانند تمام اعمال جراحی دارای عوارضی مانند ریسک بیهوشی و مسایل حین عمل می باشد .
یک عارضه مهم این عمل از نظر عملکردی است که زخمها وبرش های ایجاد شده حین عمل باعث چسبندگی و گرفتگی بینی شده وتنفس فرد را دچار مشکل می کند . این عارضه مهمترین عارضه جراحی رینوپلاستی به شمار می رود . امروزه ثابت شده است که افرادی که مداوم از طریق دهان نفس می کشند و گاهی نیز دچار وقفه تنفس می شوند دارای میزان کمتری اکسیژن در خون خود نسبت افراد عادی جامعه هستند ، در نتیجه هنگام روز دچار مشکلاتی از قبیل خواب آلودگی و کسالت و حالت های عصبی خواهند شد ، این مسایل در شغل ، رفتار های اجتماعی و شخصیت این افراد تاثیر منفی خواهد داشت .
عارضه دیگر جراحی رینوپلاستی مربوط به شکل ظاهری بینی می شود که گاهی اوقات به خاطر برداشته شدن بیش از اندازه بافت نرم ، بافت استخوانی و یا غضروف بینی ممکن است بیمار و جراح را دچار مشکل کند ، البته این عوارض خیلی شایع نیستند .
آیا کبودی و تورم بعد از عمل جراحی عارضه محسوب می شود ؟
خیر . تورم و کبودی بعد از عمل عارضه محسوب نمی شود و در حقیقت تورم و کبودی نتیجه طبیعی هر نوع دستکاری و برش در بافت های بدن می باشد و در مدت زمان محدودی ایجاد می شود و اکثرا تا یک هفته از بین می رود و این مساله موقت است .
جایگاه دارو ها و آنتی بیوتیک در جراحی رینوپلاستی چیست ؟
با توجه به وسعت فراوان عروق در ناحیه بینی ، معمولا به واسطه عد م بروز عفونت ها دررینوپلاستی به مصرف آنتی بیوتیک نیاز نیست ولی اگر داخل بینی پانسمان شود چند روزی به صورت محدود آنتی بیوتیک تجویز می شود . برای کاستن درد بعد از عمل نیز یک مسکن معمولی می تواند مورد استفاده قرار گیرد .
لیزر دررینوپلاستی چه جایگاهی دارد ؟
لیزر به منزله چاقوی جراحی محسوب می شود ، برش لیزر ظریف تر، صدمات بافتی آن کمتر ، خونریزی مختصر ولی میزان تبخیر بافتی بیشتری دارد .
از طرفی امروزه به عنوان میکروب زدایی ناحیه جراحی مربوطه نیز شناخته شده است . بکار گیری این وسیله برای برش در بافت های نرم می تواند مطرح شود ولی برش استخوان ها وغضروف به علت افزایش طول موج لیزر صلاح نمی باشد . مهمترین نقش لیزر دررینوپلاستی کاستن حجم شاخک های بزرگ و حجیم شده در داخل بینی به دلایل مختلف است که قبلا برای این کار از برش جراحی استفاده می شد که عوارض بیشتری نسبت به لیزر در این زمینه داشت .
طول عمل رینوپلاستی چقدر است ؟
بستگی به وضع بینی وسرعت عمل جراح دارد ولی معمولا بین 45 دقیقه تا 2 ساعت این عمل زمان نیاز دارد .
رتوش بینی به چه معنی است ؟
دستکاری و انجام یکسری کار های جزیی بعد از عمل اصلی را روتوش بینی می گویند .
ولی روتوش بینی با عمل جراحی مجدد تفاوت دارد . در صورتیکه بینی بعد از عمل دچار مشکلات عمده از جمله اشکال درعملکرد تنفسی باشد بیمار نیاز به جراحی مجدد دارد واین مساله بسیار مهم تلقی می شود . زیرا در اعمال جراحی مجدد بینی ، عضو عمل شده یک مقدار از پتانسیل های خود را برای اصلاح ازدست داده و در اکثر اوقات ما مجبوریم آن مواد را برای بازسازی از سایر قسمت های بدن تامین کنیم . بنابراین ممکن است دامنه عمل جراحی مجدد از دامنه عمل جراحی اول وسیع تر باشد .
آیا رینوپلاستی در مطب قابل انجام است ؟
عمل جراحی رینوپلاستی حتما باید در شرایط استاندارد یک جراحی کامل انجام شود بنابراین رینوپلاستی در مطب هایی که شرایط لازم را نداشته باشند قابل انجام نیست و ریسک این عمل را بالا می برد ، ولی امروزه در تمام دنیا برای کاهش هزینه های درمانی بیماران مراکزی به نام " دی کیلینیک " ایجاد شده که در آنجا اتاق عمل استاندارد وجود دارد ولی تشکیلات جنبی بیمارستان مانند واحد های پاراکیلینیک وICU وجود ندارد ، در این مراکز عمل رینوپلاستی قابل انجام است .
بزرگترین مشکل یک جراح پلاستیک کدام است ؟
بزرگترین مشکل جراح پلاستیک تشخیص دادن برخی بیمارانی است که از جراح خود توقع معجزه دارند و حاضر نیستند قبول کنند که جراح هم تا حدی می تواند توقعات بیماران خود را برآورده کند . به عبارت دیگر برخی بیماران توقعات ایده الیستی دارند نه توقعات رئالیستی .
نکته دیگری نیز وجود دارد اینست که در جراحی نمی شود هند سی فکر کرد بلکه تقارن خود بینی نیز مهم است و باید نتیجه کار در کل صورت سنجیده شود . ولی بطور کلی انگیزه بیمار برای این عمل بسیار مهم و کمک کننده است و این جراحی برخلاف اینکه برخی فکر می کنند فقط بریدن و دوختن نیست بلکه آمیزه ای از دانش ، هنر و تجربه جراح است .
ایران چه جایگاهی از نظر کمیت و کیفیت عمل رینوپلاستی در دنیا دارد؟
عمل جراحی رینوپلاستی در تمام دنیا به عنوان یک عمل زیبایی مورد قبول واقع شده است ، منتها در سایر کشورها مانند آمریکا اعمال جراحی دیگری نیز ( مانند جراحی پلک ) برای زیبایی انجام می شود و در نتیجه شیوع رینوپلاستی و سایر اعمال جراحی زیبایی تقریبا با هم برابر است ولی در ایران به خاطر توجه بیشتر مردم ما به بینی ، عمل رینوپلاستی از نظر شیوع اختلاف زیادی با سایر اعمال جراحی زیبایی دارد . از نظر کیفیت هم بهترین جراحان پلاستیک در دنیا جراحان ایرانی هستند و در ایران بسیاری از جراحی هایی که انجام می شود از متوسط استاندارد های اکثر کشورهای جهان بالاتر است



خوردن آجیل به تقویت حافظه کمک میکند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


محققان چینی در تحقیقات اخیر خود دریافتند ؛ خوردن روزانه آجیل به ویژه بادام زمینی ؛به تقویت حافظه انسان کمک میکند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ، دانشمندان چینی درآزمایش اخیر خود بر روی دو هزار نفر که در خون آنها اندکی ماده سلنیوم وجود داشت ؛ دریافتند :قوه درک و تشخیص آنها معادل افراد ده سال مسن تر از خود است. 
محققان اعلام کردند سلنیوم که به وفور در آجیل وجود دارد باعث تشدید فعالیتهای آنتی اکسیدان شده و مغز را در برابر بیماریهایی مانند استرس و لطمات دی ان ای ؛ محافظت میکند. 
تحقیقات قبلی نیز از خواص مهم سلنیوم به عنوان محافظت کننده انسان در برابر بیماریهای سختی مانند سرطان و امراض قلبی خبر داده بود. 
در حالیکه ماده سلنیوم در مواد غذایی دیگر مانند گوشت ماهی تن شده نیز وجود دارد ولی بادام زمینی سرشار از این ماده اعجاب انگیز است. 
پزشکان در عین حال توصیه می کنند روزانه تا دو عدد بادام زمینی می تواند نیازهای انسان را تامین کند.




تقویت حافظه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


آیا غذایی وجود دارد که حافظه ما را تقویت کند؟
بسیاری از ما، به‌خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان و خلاصه افرادی که به نحوی با امر یادگیری درگیرند، همیشه‌این علامت سوال را در ذهن دارند و کنجکاوند که بدانند چه چیزی باید بخورند تا حافظه‌شان تقویت شود. این مقاله سعی کرده است تا تحقیقاتی را که در این زمینه انجام شده است، به زبانی ساده برای شما شرح دهد تا خود در این‌باره قضاوت کنید.
در حقیقت این سوال جالب، بسیاری از محققان و دانشمندان را هم به مطالعه و تحقیق واداشته است و بر پایه‌این مطالعات، یافته‌های فراوانی مبنی بر وجود ارتباط میان رژیم غذایی و حافظه به دست آمده است. با وجود آنکه بیشتر این تحقیقات بر پایه‌ کمبودهای تغذیه‌ای بیماری آلزایمر و از دست‌دهی حافظه‌ مرتبط با سن است ولی مدارک علمی‌بسیاری نیز نشان می‌دهند که غذاهایی وجود دارند که با خوردن آنها حافظه فرد بالغ سالم نیز تقویت خواهد شد.
پیش از آنکه نظری به‌ این یافته‌ها بیندازیم، باید به دو نقطه ضعف آنها اشاره کرده و آنها را به ذهن بسپاریم. اول اینکه این مطالعات روی حیوانات انجام شده، بنابراین نمی‌توانیم ادعا کنیم که‌این اطلاعات به‌طور کامل منطبق بر بشر است و دوم آنکه حافظه چیزی نیست که به راحتی بتوانیم آن را اندازه‌گیری کرده و میزان تقویتش را بسنجیم. حال با این مقدمه نظری بر این تحقیقات و یافته‌ها می‌اندازیم:
·چند مطالعه علمی‌معتبر نشان داده‌اند که دریافت کربوهیدرات از منابع غذایی که فیبر بالا ولی  شکر یا آرد تصفیه شده کمتری دارند، با بهبود سطح حافظه در ارتباط است. همان‌طور که می‌دانید، غذاهای غنی از فیبر به مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش باقی می‌مانند (برعکس غذاهای حاوی قندهای ساده‌ای مانند شکر و یا آردهای تصفیه شده) و سبب افزایش سریع قند خون نمی‌شوند و قند خون را به مدت بیشتری بالا نگه می‌دارند که ‌این خود سبب عملکرد مناسب‌تر مغز می‌شود.
·براساس مطالعات، خوردن صبحانه‌ای حاوی غذاهای پروتئینی (تخم مرغ، گوشت، لبنیات، حبوبات) و غذاهای نشاسته‌ای پرفیبر (نان‌های تهیه شده از گندم کامل یا غلات پر فیبر) می‌تواند موجب تقویت حافظه و افزایش میزان توجه و دقت فرد شود. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که کولینی که در تخم مرغ وجود دارد، ممکن است برای تولید نروترنسمیتر استیل کولین سودمند باشد. سطوح پایین استیل کولین با بیماری آلزایمر مرتبط است، بنابراین توجه به‌این نکته شاید بتواند روند از دست‌دهی حافظه مرتبط با سن را به تأخیر بیندازد.
·در مطالعه‌ای که روی 70 سگ پا کوتاه انجام شد، دانشمندان متوجه شدند سگ‌های مسنتر که به مدت چند سال از یک رژیم غذایی غنی از مواد آنتی‌اکسیدانی استفاده کرده بودند، عملکرد بسیاری بهتری نسبت به هم‌نوعان جوان خود در آزمون‌ها و یادگیری مهارت‌های جدید داشتند. با وجود اینکه تحقیقات برای اثبات این فرضیه روی بشر هنوز هم ادامه دارد اما دلیلی برای منتظر ماندن ما وجود ندارد. پس به هرم راهنمای غذایی مراجعه و بررسی کنید که به چه مقدار از میوه‌ها و سبزی‌ها که منابع غنی از مواد آنتی‌اکسیدانی هستند نیاز دارید.
·درحالی که مزایای بسیار زیاد اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت انسان ثابت شده است ولی مطالعات روی آنها همچنان ادامه دارد و به تازگی نیز تحقیقات بسیاری برای اثبات نقش این چربی‌ها در پیشگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه در دست انجام است. بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 : ماهی‌های پرچرب مانند سالمون، ماکرل، قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، تن آلباکور و از گیاهان روغن‌های دانه کتان، کانولا، لوبیای سویا و گردو است. پس برای تقویت حافظه خود بهای بیشتری به ماهی در رژیم غذایی خود بدهید.
·60 درصد بدن و تقریبا 75 درصد مغز ما از آب تشکیل شده است، بنابراین پر واضح است که آب روی سلامت ما نقش بسیار مهمی‌ دارد. با اینکه هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه نوشیدن آب حافظه را تقویت می‌کند، انجام نشده است ولی می‌دانید که حتی یک کم آبی جزیی نیز به گیجی و اختلال در حافظه منجر می‌شود. به عبارت دیگر، برای نوشیدن آب درنگ نکنید.
در خاتمه باید بگوییم که تمامی ‌این تحقیقات از آنچه هرم راهنمای‌های غذایی به ما توصیه می‌کند، حمایت می‌کنند: رژیم غذایی متعادل با مقدار زیاد میوه و سبزی، پرفیبر که از مقدار زیادی آرد تصفیه شده یا شکر تهیه نشده باشد و مصرف چربی‌های غنی از امگا 3 به جای چربی‌های غنی از اسیدهای چرب اشباع و ترانس.
پس می‌بینید که تقویت ذهن را هم می‌توانیم به منافع داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع اضافه کنیم



چند روش مهم برای خوشبو نگه داشتن بدن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

سه نسل: بوی بد بدن متاسفانه یکی از واقعیتهای زندگی است اما خوشبو نگه داشتن بدن حتی در هنگام انجام فعالیتهای شدید ، معمولا" به راحتی راندن یک دوچرخه است.

حمام کردن:

خوشبختانه هیچ احتیاجی نیست که کسی به شما بگوید ، باید هر روز حمام کنید. شستشوی بدن با یک صابون آنتی باکتریال باعث می شود که بدنتان دیرتر بو بگیرد . این صابون باعث می شود تعداد باکتریهای موجود در پوست شما کمتر شود. باکتریهای پوست باعث می شود که شما عرق کنید و بوی ناخوشایندی در بدن شما ایجاد شود.

استفاده از ضد عرق ها

دئودورانتها به شما کمک می کنند که بوی بد بدنتان را کاهش دهید اما اگر در پایان روز زیر بغلتان خیس است و بوی بدی می دهد ، نشانه این است که دئودورانت شما کافی و مناسب نبوده است. شاید استفاده کردن از ضد عرقها به رفع بوی ناخوشایند بدن شما بیشتر کمک کند.

پودرها:

گفته می شود که همه نمی توانند از ضد عرقها استفاده کنند. بعضی از افراد به آلومینیوم کربو هیدرات و کربنات پروپیلن موجود در این ضد عرقها حساسیت دارند و به همین دلیل مصرف این مواد ممکن است در آنها باعث تحریک پوستی ، خارش و یا حتی جوش زدن شود.اگر شما هم به ضد عرقها حساسیت دارید می توانید زیر بغلتان پودر تالکوم یا جوش شیرین بزنید این پودرها باعث می شوند کمتر عرق کنید و بوی بدنتان کاهش یابد.

اصلاح کردن :

بدون مو نگه داشتن زیر بغل ، باعث می شود که تعداد باکتریهای موجود در این قسمت از بدن شما کمتر شود . بنا بر این زیر بغلتان را مرتبا" اصلاح کنید تا بوی ناخوشایند از شما دور شود.

عطرها:

استفاده از عطر، عادت بسیار خوب و زیبایی است اما برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید عطر را به جاهای نبض دار بدنتان بزنید مثل ، گردن ، مچ دست و پشت گوش . این قسمتهای نبض دار بدن معمولا" گرمتر از سایر نقاط بدن هستند و همین گرمای دائمی باعث می شود که بوی عطر شما بیشتر منتشر شود.

الیاف و پارچه ها :

وقتی یک تی شرت ، پولیور ، کفش و یا جوراب می خرید ، حتما" توجه کنید که این لباسها از الیاف طبیعی تهیه شده باشند. پارچه هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند بیشتر از سایر پارچه ها هوا را از خود عبور می دهند و همین موضوع باعث می شود کمتر عرق کنید و در نتیجه بوهای آزار دهنده و ناخوشایند بدن شما هم کمتر می شود.

رژیم غذایی

رژیم غذایی شما روی سلامتی تان تاثیر گذار است اما روی بوی بدن شما هم تا حدی تاثیر دارد.

خوردن غذاهای تند مثل سیر ، پیاز باعث می شود که عرق بدن شما بد بوتر شود .

آرامش داشته باشید:

استرس اغلب باعث می شود که تعرق بدن شما زیاد شود و مسلما" عرق کردن باعث می شود بدنتان بو بگیرد . بنا بر این اگر یاد بگیریم که در هر شرایط و موقعیتی آرامش خود را حفظ کنیم می توانیم تا حدی بوی ناخوشایند را از خودمان دور کنیم.



مضرات پدرشدن درسن بالاچیست
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

     


این واقعیت قابل انکار نیست که تغییرات همه‌جانبه زندگی امروزی، سن ازدواج و زمان باروری را هم تحت‌تأثیر قرار داده است. بسیاری از ما تصور می‌کنیم فقط زنان با دیر ازدواج کردن و به تبع آن، دیر اقدام کردن برای بچه‌دار شدن، دچار مشکل می‌شوند و سن مردان کمتر به بچه‌دار شدن آنها ربط دارد در صورتی که اینطور نیست.

بچه‌دار شدن در جامعه امروزی با همه مشکلات آن، از اولولیت‌های آخر زوج‌ها شده است. اگر سال‌های طلایی با روری برای زنان با رسیدن به یائسگی پایان می‌یابد اما مردان تا پایان عمر می‌تواند بچه‌دار شوند. با این حال نباید از آثار منفی افزایش سن پدران بر سلامت کودکان غافل شد.

سن پدر علیه سلامت کودک
آثار سن روی اسپرم تنها در حجم و شکل آنها نیست. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد فرزندان پدران مسن بیشتر در معرض خطر ناهنجاری‌های ژنتیکی قرار دارند. در سنین بالاتر، احتمال ایجاد موتاسیون در DNA اسپرم بیشتر است. البته اسپرم‌ها هم در مردان جوان و هم در مردان سالمند دچار آسیب می‌شوند اما فرآیندی به نام «آپوپتوزیس» اسپرم‌های ناقص را حذف و از بین می‌برد اما این فرآیند با افزایش سن دچار خلل می‌شود.

سن پدر و نشانگان داون
تحقیقات نشان می‌دهد افزایش سن مادران احتمال تولد نوزاد مبتلا به نشانگان داون را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. طبق نتایج این مطالعات، ناهنجاری‌های مادرزادی مانند سندرم داون و لوسمی یا همان سرطان خون دوران کودکی هم، با سن پدر، ارتباط دارد.

خطر او تیسم در کودکان
یک مطالعه که نتایج آن در نشریه «آرشیو روان‌شناسی عمومی» منتشر شده است، نشان می‌دهد که فرزندان پدران سالمند به‌طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر ابتلا به اوتیسم هستند. احتمال ابتلای کودکانیکه پدران 40 ساله دارند به اوتیسم، 6 بار بیشتر از آنهایی است که پدرانشان زیر 30 سال سن دارند.

بیماری‌های نادر
شیوع برخی اختلالات نادر مانند نشانگان «مارفان» یا «آکوندروپلازی» (یک اختلال ژنتیکی که روی رشد استخوان تأثیر دارد و شایع‌ترین اختلال مرتبط با رشد است)، در کودکان پدران مس بیشتر است. این اختلال در هر یک مورد از هر 25 هزار تولد دیده می‌شود و هم پسر و هم دختر را مبتلا می‌کند. برخی از این نقایص به دنبال تغییرات ژنی جدید رخ می‌دهند و اواخر عمر قابل تشخیص هستند مانند اسکیزوفرنی.
تحقیقات تازه دانشمندان دانشگاه کلمبیا روی مردان 50 سال به بالا نشان می‌دهد احتمال اینکه یک پدر در 45 تا 49 سالگی صاحب فرزند مبتلا به اسکیزوفرنی شود، از پدری که 25 سال یا کمتر دارد، 3 برابر بیشتر است.

احتمال سقط بیشتر
زنانی که از مردان سالمند باردار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر سقط هستند و خطر سقط با افزایش سن پدر بیشتر می‌شود. به گفته محققان خطر از دست دادن نوزاد پدران 40 ساله، 60 درصد بیشتر است. این خطر همچنین وقتی، یک مرد بین 35 تا 39 سال سن دارد، نسبت به زمانی که 25 ساله است، 3 بار بیشتر می‌شود.

نمره آپگار پایین‌تر نوزادان
نمره آپگار نوزادانی که پدران 40 و 50 ساله دارند، پایین‌تر است. نمره آپگار 5 پارامتر را می‌سنجد؛ تنفس، ضربان قلب، واکنش‌ها، توان عضلانی و رنگ پوست که به هر کدام نمره صفر تا 2 داده می‌شود و بهترین نمره 10 است. آپگار یک دقیقه و 5 دقیقه پس از تولد سنجیده می‌شود.

منبع: هفته نامه سلامت



تماشای تلویزیون و خطر اضافه وزن کودکان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

     

دکتر مظهری، رئیس انجمن غذا و تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه بسیاری از خانواده ها به فرزندان خود سی دی های بازی کامپیوتری هدیه می دهند که این کار بسیار اشتباه است چرا که در واقع با این کار افزایش وزن را به کودک خود هدیه می کنند، افزایش وزن پیامدی جز افسردگی، سرماخوردگی و به بازی گرفته نشدن از سوی همسالان به همراه ندارد.
وی در ادامه در ارتباط با تبلیغات تلویزیونی گفت: مساله ی مهم دیگر تماشای تلویزیون تأثیر مخرب تبلیغات رسانه های دیداری بر کودکان است. تبلیغات که بخش عمده ی آن به خوراکی و غذاهایی اختصاص دارد که مورد علاقه ی کودکان است و در اثر تکرار، کودکان، مادران خود را پخت بیش از اندازه این غذاهای انرژی زا و کاذب وادار و این نوع غذاها را جایگزین غذاهای سالم می کنند.دکتر مظهری ادامه داد: کودکان روزانه به 50 نوع ریز مغزی، 13 نوع ویتامین، 16 نوع ماده معدنی و 20 اسید آمینه نیاز دارند که این میزان برای رشد همزمان فکری و جسمی کودکان ضروری است. در این میان اگر چه تماشای تلویزیون به طور مستقیم تأثیر منفی ندارد اما در اضافه وزن کودکان می تواند بازیگر اصلی باشد.



درمان معجزه آمیز سوختگی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اطلاعات عمومی | درمان معجزه آمیز سوختگی مرد جوانی مزرعه ش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد.
 

بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست و سفیده رو از زرده جدا کرد. وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. " شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.

در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک های اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگن لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.

درمان معجزه آمیز سوختگی

زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت، دو تا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کلاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر، هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های فبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.

درمان معجزه آمیز سوختگی

این اطلاعات ممکنه به درد هر کسی بخوره. پس لطفاً برای دیگران بفرستین

 

  منبع : همسرها


یک راه‌حل ساده برای رهایی از بی‌خوابی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

4-foods-to-prevent-insomnia-03-chamomile-tea-sl

آیا شما هم شب‌ها برای این که بخوابید زجر می‌کشید؟ همیشه افکار مختلف کاری و استرس روز بعد و … به ذهنتان می‌آید؟ حتما می‌دانید که راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد. اما در این مطلب با یک گیاه طبیعی آشنا می‌شویم که به خواب راحت کمک می‌کند.

چای بابونه تاثیر خوبی در آرامش قبل از خواب دارد. در واقع این چای از دم‌کردن گل بابونه درست می‌شود و تاثیر چشمگیری روی سردرد، دردهای عصبی، کاهش التهاب، میگرن و … دارد و همین باعث می‌شود که نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب روی آرامش و راحتی فکر شما قبل از خواب تاثیر بگذارد.

درست‌کردن چای بابونه نیاز به مهارت خاصی ندارد. برای درست کردن چای بابونه، یک قاشق چای خوری گیاه بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.