از تنفر تا عشق تنها 3 قدم راه است
از تنفر تا عشق تنها 3 قدم راه است
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روانشناسی | از تنفر تا عشق تنها 3 قدم راه است «من خیلی چاقم»! این جمله را حتما خیلی شنیده اید و احتمالا بارها هم فکر کرده اید که چرا این فرد که اصلا چاق نیست این جمله را به زبان می آورد.
 

زنانی که از خودشان بیزار هستند
وای، چرا لاغر نمی شوم، چرا همیشه اضافه وزن دارم؟ این جمله ای است که هر روز از دوست و آشنا می شنوید و هر از گاهی هم خودتان جلوی آینه به خودتان می گویید؛ اما نتایج تحقیقی که در فصلنامه روانشناسی زنان به چاپ رسیده نشان می دهد حدود 93 درصد از زنان در معرض «فت تاک» (حرف های منفی زدن در مورد چاقی) قرار دارند و یک سوم آنها هم این کار را به طور روزانه انجام می دهند. می دانید این مسئله ناشی از چیست؟ ناشی از حس بد شما نسبت به بدنتان است.

دیوار محافظی به نام انتقاد از خود
اما چرا ما از بدنمان بیزاریم؟ دکتر مارگو ماین، متخصص روانشناسی و محقق زبان و شکل بدن عقیده دارد زنان معمولا دوست دارند از بدنشان بد بگویند تا یک حفاظ عاطفی برای خودشان ایجاد کنند. به عبارتی با حرف زدن در مورد بدشکلی بدنشان دست پیش می گیرند تا دیگران آنها را مسخره نکنند یا مورد انتقاد قرار ندهند. از طرفی توجه نشان دادن به شکل بدن حواس ما را پرت می کند تا کمتر به مشکلات بزرگ تر زندگی مثل مشکلات اقتصادی، مسائل زندگی مشترک، تعادل برقرار کردن بین کار و خانواده یا جا افتادن در شغل جدید فکر کنیم. متاسفانه بیشتر انسان ها حداقل یک یا چند بدشکلی در بدنشان یا ضایعاتی در صورتشان دارند و آنقدر خودشان را درگیر این قضایا می کنند که فراموش می کنند چیزهای زیادی جز ظاهر هستند که اهمیت دارند.

به جای اینکه به این فکر کنید که در لباس مهمانی چطور خواهید بود و کجای بدنتان را باید لاغر کنید یا چه موادی به صورت تان بزنید، این کارهای کوچک را انجام دهید تا با این حس بدتان نسبت به خودتان مقابله کنید.

شما زیبایید

رژیم غذایی بگیرید: دکتر رزی مالیناری، استاد دانشگاه کارولینای شمالی پیشنهاد می کند که 3روز، روزه بگیرید و در این 3 روز از تلویزیون، اینترنت و مجله خواندن پرهیز کنید. بعد هم تصمیم بگیرید از این به بعد تا جایی که می توانید از اطلاعاتی که شما را ناراحت و نگران می کند دوری کنید و به جای آن اطلاعات خوب، مفید و خوشحال کننده به خورد مغزتان بدهید. اصلا به حجم بالای تبلیغات لاغری و رژیم های ورزشی و کرم های پوستی فکر نکنید و مطمئن باشید شما زیبایی های خودتان را دارید.

تشکر کنید

همیشه از بدنتان تشکر کنید: بدنتان برای شما کلی کار می کند. قلبتان بدون ثانیه ای توقف مرتب می زند، نفس می کشید، مزه غذا را با زبانتان می چشید و لذت می برید و با پاهایتان از جایی به جای دیگر می روید. قبل از اینکه بخوابید به این فکر کنید که چه بدن فوق العاده ای دارید نه اینکه فکر کنید واقعا چقدر بد به نظر می رسید.

پیروزی هایتان را فهرست کنید

فهرست موقعیت درست کنید: روی یک کاغذ هدف هایی را که تا کنون در زندگی تان توانسته اید به آنها برسید را فهرست کنید. مثلا رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یا پیدا کردن کار. بعد ببینید برای رسیدن به کدام یک از این هدف ها به خودتان افتخار می کنید؟ حقیقت این است که ارزش ما در برخورد با دیگران ممکن است بیشتر با ظاهر ما سنجیده شود تا با هدف هایمان، اما حقیقت این است که ارزش واقعی ما به هدف هایی است که با سرسختی و صبر به آنها رسیده و درس هایی است که از آنها گرفته ایم.

  منبع : برترین ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: