تاریخچه ورزش پینگ پنگ
تاریخچه ورزش پینگ پنگ
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زادگاه ورزش تنیس روی میز را چند کشور نام برده اند از جمله : انگلستان ، آمریکا ، هندوستان و آفریقای جنوبی . اما با توجه به مدارک و مدارکی که در دست است می توان انگلستان را سرچشمه این ورزش دانست .
نخستین توپهای تنیس روی میز از پیچیدن نخ نازک به دور کاغذ مچاله شده ساخته می شد و راکت هم از تخته معمولی بود که هر کس در اندازه های مختلف برای خود می ساخت . اما با گسترش این بازی بتدریج در وسایل بازی بهبود حاصل شد و انواع بهتری راکت و توپ در دسترس علاقمندان قرار گرفت .
معرفی این ورزش در انگلستان و رواج آن در بین مردم سبب شد که کارخانه های تهیه اسباب بازی شروع به تولید انواع راکت و میز و توپ و تور کنند .
در اوایل دهه 1950 برای اولین بار پینگ پنگ بازهای چینی قدم به مسابقات بین الملی نهادند و گرچه در ابتدا موفقیتی بدست نیاوردند اما در سالهای بعد تبدیل به یکی از مدعیان درجه اول قهرمانی این ورزش شدند .
ژاپنیها نخستین کشوری بودند که راکت رویه اسفنجی را معرفی کردند و با اجرای شیوه های تدافعی در بازی موجب دگرگونیهای بسیار در تکنیک بازی تنیس روی میز شدند .
ورزش تنیس روی میز در سال 1988 به صورت رسمی به بازیهای المپیک پیوست و در بازیهای سئول کره جنوبی در فهرست مسابقات قرار گرفت .
فدراسیون تنیس روی میز ایران نیز در سال 1326 تاسیس شد و این ورزش در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین ورزشها در میان دانش آموزان و دانشجویان است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: