اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد
اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد

اعتماد به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل‌ساز شد
به گفته رییس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان‌، ساده لوحی و اعتماد شهروندی به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل آفرین شد.

 


ایسنا:به گفته رییس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان‌، ساده لوحی و اعتماد شهروندی به فضای مجازی و دوست اینترنتی مشکل آفرین شد.

سرهنگ محمدخانی، با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه لپ‌تاپ حاوی تصاویر شخصی و خانوادگی‌اش توسط یک دوست اینترنتی به سرقت رفته، بررسی این موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت. با تحقیقات از شاکی و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا سرنخ‌هایی را از متهم بدست آورده و با انجام یک سری تحقیقات نامحسوس پلیسی موفق شدند هویت متهم فراری و محل زندگی وی را شناسایی و با اخذ مجوز قضایی نسبت به دستگیری متهم در یکی از محلات رشت اقدام کنند.

سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: متهم که جوانی ذکور و 24 ساله دارای مدرک فوق دیپلم است برای فریب شاکی در فضای مجازی خود را دختر خانمی جوان و دانشجو معرفی و به بهانه آشنا شدن با خانواده شاکی درخواست لپ تاپ حاوی تصاویر فامیلی وی را نموده، شاکی هم طبق قرار رفته تا عکس‌های خانوادگی را نشان دهد اما فریب خورده و متهم لپ تاپ را سرقت و از محل متواری شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، به تمام کاربران اینترنتی توصیه کرد، اگر وارد محیط چت می‌شوند نسبت به عواقب و سوء استفاده‌های احتمالی و دوستی‌های نامناسب اینترنتی بسیار هوشیار بوده و به هیچ عنوان به دوستی‌های اینترنتی اعتماد و اطمینان نکنند و به این نکته هم توجه داشته باشند که دوستی‌های نامناسب اینترنتی ممکن است ارتباطی از قبل پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری‌های خاص باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: