رازهای خانه داری از زبان مارتا استوارت
رازهای خانه داری از زبان مارتا استوارت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فوت و فن | رازهای خانه داری از زبان مارتا استوارت «مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه داری مارتا و سردبیر مجله خانه داری living با آمدن فصل بهار و رویش دوباره گیاهان و سبزی های متنوع، دستور پخت سبزی های تازه را به مخاطبان خود ارائه کرده است.
 

چگونه رنگ و طعم سبزی ها را حفظ کنید؟

برای پختن سبزی ها دقت کنید، سبزی را به آب سرد اضافه نکنید تا بجوشد بلکه اول آب را به جوش آورده، سپس سبزی را به آن اضافه کنید.

حرارت گاز یکنواخت و اندک باشد. حرارت زیاد ممکن است طعم و رنگ سبزی را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای ایجاد طعم بهتر و حفظ ظاهر سبزی هنگام پختن سبزی ها بهتر است در ظرف را نبندید و اجازه دهید آب و سبزی با هم بجوشند.

یکی از راه های حفظ رنگ سبزی ها از قبیل نخود سبز و لوبیا هنگام آب پز شدن آن است که هنگام اضافه کردن آن ها به آب جوش به ازای هر یک کیلوگرم نخود یا لوبیا یک قاشق مرباخوری جوش شیرین به ظرف اضافه کنید. بهترین مرحله برای افزودن نمک به سبزی ها آخرین مرحله پخت است. درست وقتی که پختن سبزی به مراحل پایانی خود نزدیک می شود، بهتر است به میزانی که مدنظر دارید و مناسب است نمک به آن اضافه کنید.

دقت کنید ظرفی که برای پختن سبزی از آن استفاده می کنید؛ ظرفی متناسب با حجم سبزی و لعابی باشد تا طعم و رنگ سبزی در آن حفظ شود.

  منبع : برترین ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: